تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802470753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نود و نهمين شماره نگاه‌نو منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نود و نهمين شماره نگاه‌نو منتشر شد
نود و نهمين شماره نگاه‌نو با آثار و گفتارهايي از آليس مونرو، مصطفي ملكيان، مرتضي هاشمي‌پور، محمد دهقاني، حسن كامشاد، بهوميل هرابال و گئورك تراكل، روي دكه آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، اين شماره نگاه‌نو با بخش ويژه جايزه نوبل ادبيات (2013) آغاز مي‌شود؛ جايزه‌‌اي كه روز سه‌شنبه 19 آذر ماه 1392 (10 دسامبر 2013) در استكهلم به نماينده آليس مونرو (يكي از چهار دخترش) داده شد.

از مطالب اين نشريه، نوشته‌اي درباره زندگي و آثار آليس‌مونرو، (نويسنده 82 ساله كانادايي كه به زبان انگليسي مي‌نويسد، برنده جايزه نوبل) و سپس گفتگويي با او در خانه‌اش در جنوب شرقي كانادا (ايالت انتاريو) است. مونرو، به علت دوري راه و كهولت و بيماري اعلام كرده بود نمي‌تواند به استكهلم سفر كند تا مانند ديگر برندگان جايزه نوبل خطابه خود را در دانشگاه استكهلم بخواند.

ويدئوي اين گفت‌وگو را، به جاي خطابه نوبل، در روز 16 آذر ماه 92 (7 دسامبر 2013)، در دانشگاه استكهلم نشان دادند. اين گفتگو را رضا رضايي ترجمه كرده و سپس داستان كوتاهي از آليس مونرو با عنوان «قمرهاي مشتري» به ترجمه وازريك درساهاكيان.

بخش بعدي «انديشه‌ها و ديدگاه‌ها» است با دو مقاله. اولي با عنوان «تأثير فلسفه بر زندگي» از مصطفي ملكيان و سپس نوشته‌اي از آدونيس با عنوان «زبان، فرهنگ، و واقعيت» با ترجمه مرتضي هاشمي‌پور. در بخش «مسائل اجتماعي» با مقاله مفصلي تحت عنوان «دروغ‌گويي» نوشته سَم هريس (ترجمه اميرسپهر نوربخش)، «نامه‌‌هاي كورت وانگات» (ترجمه مجيد مصطفوي) و «زنده‌رود ماندگار» نوشته مهدي كيوان، رو به رو هستيم.

بخش بعدي اين نشريه با عنوان «تحقيقات ادبي ـ تاريخي» شامل مقاله‌اي است با عنوان «بيهقي، فردوسي، و ايران» از دكتر محمد دهقاني، و سپس بخش «گفت‌وگو» كه ترجمه‌اي است به قلم حسن كامشاد با عنوان «ادبيات هنر حقيقت‌گويي است». مصاحبه كننده شمسي عصار است و مصاحبه‌شونده جولين بارنز، نويسنده انگليسي است، برنده جايزه بوكر 2011 و چند جايزه مهم ديگر.

بخش «ادبيات و هنر» با داستاني آغاز مي‌شود از بهوميل هرابال با ترجمه پرويز دوايي، و شعرهاي ابن حمديس براي سيسيل با ترجمه عباس صفاري، و ترجمه شعرهايي از گئورگ تراكل، شاعر آلماني، با عنوان «انزوا» كه عباسعلي صالحي كهريزسنگي آنها را براي نگاه‌نو ترجمه كرده است.

بخش «نقد و نظر»‌ اين شماره پروپيمان‌تر از شماره‌هاي پيشين است. «كالبدشكافي استعمار و استبداد در سمفوني مردگان» نوشته خسرو باقري، «ميراثِ از دست دادن» (درباره داستان هزار و يك شب) از مهري بهفر، و مقاله «عشق در دو نگاه در جين اير و بلندي‌هاي بادگير» نوشته نرگس انتخابي.

بخش «رويدادها»ي اين شماره نگاه‌نو نيز مفصل‌تر از هميشه است: «ياد دوست» (به ياد عمران صلاحي) از كاميار عابدي، «بدرود ماديبا» (نلسون ماندلا) از رامين جهانبگلو؛ «نلسون ماندلا، معضل تاريخ‌نگاران» از محمد غفاري؛ «جايزه‌هاي پايان سال 2013» از اميلي امرايي؛ «حسين معصومي همداني: آبروي روشنفكري ما» از محسن خيمه‌دوز؛ «حسين معصومي همداني: همداني همه‌دان» نوشته محمدعلي موحد؛ «به ياد كاظم معتمد‌نژاد: تك درخت سبز كوير» نوشته شهيندخت خوارزمي؛ «زبان فارسي را آيتي بود: به ياد عبدالمحمد آيتي» نوشته موسي اسوار؛ «سردي و سكوت در يكصدمين زاد روز آلبركامو» از نادر انتخابي؛ و «برندگان جايزه‌هاي نوبل 2013» نوشته دكتر آبتين گلكار.

در پايان مي‌رسيم به «تازه‌هاي كتاب» نوشته مهشيد جعفري؛ كاريكاتوري از حسن كريم‌زاده؛ و «انتقاد كتاب شماره 14» با نوشته‌هايي از مسعود صادقي، مانا كاظمي، الوند بهاري، و نوشته‌اي از راجر آلن در نقد و بررسي كتاب پايان‌ها (نوشته عبدالرحمن منيف، ترجمه يدالله ملايري، نشر مرواريد) به ترجمه يدالله ملايري. اين نوشته الگوي خوبي است براي كساني كه با نقد و بررسي آثار به صورت حرفه‌اي سر و كار دارند.

شماره 99 مجله نگاه‌نو در 244 صفحه، بهاي 7000 تومان روي دكه آمده است.

كد خبر: 2183707

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۳ - ۱۱:۱۳

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن