تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818832927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معده را چگونه تقويت كنيم؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايران اکونوميست: معده را چگونه تقويت كنيم؟
يك كارشناس طب سنتي گفت: كساني كه طبع معده شان سرد است و با مصرف كوچكترين ماده غذايي طبع سرد دچار مشكل مي شوند مي تواند سيب، انار و به مصرف كنند چرا كه معده را تقويت مي‌نكند.


به گزارش ايران اكونوميست, سيد جواد علوي اظهار داشت: به طور كلي 4 نوع هضم در بدن وجود دارد كه مي توان به هضم معدي كخ نتيجه آن كليوس معده و ماده دفعي آن مدفوع است، هضم دوم كبدي است كه نتيجه آن توليد كيموس كبدي و ماده زايد آن ادرار است، هضم سوم و چهارم هضم عروقي و عضوي نام دارد كه ماده دفعي آن عرق، ناخن، مو و چرك است، اشاره كرد.

به گفته وي اختلال در هريك از مراحل هضم غذا موجب اختلال در توليد اخلاط مي شود؛ بنابراين براي توليد خلط خوب بايد غذاي مناسب يا تركيب متعادل خورده شود تا كيلوس معدي طبيعي ايجاد شود و به دنبال آن اخلاط صالح در بدن توليد شود.

اين كارشناس طب سنتي عنوان كرد: كساني در معده شان رطوب زياد وجود دارد هضم غذا در معده به خوبي صورت نمي گيرد و به اين افراد توصيه مي كنيم كه غذاهاي لطيف و زودهضم مصرف كنند همچنين ابتدا و انتهاي غذا كمي نمك بچشند.

**مزه مزه كردن نمك قبل و بعد از غذا 70 بيماري را از بين مي برد

علوي افزود: نمك 70 بيماري را از بين مي برد مسهل سودا، بلغم و صفراست البته بايد خاطرنشان كرد كه نمك در غذاها كم باشد چرا كه استفاده مداوم از غذاهاي شور مضر بوده و سلامتي را به خطر مي اندازد.

وي ادامه داد: مصرف بيش از حد غذاهاي شور موجب فشار خون، پوكي استخوان و بيماري هاي ديگر مي شود و مزه مزه كردن نمك قبل و بعد از غذا موجب گرم شدن طبع معده مي شود كه هضم غذا را بهبود مي بخشد و معده را از اخلاط مضر پاكسازي مي كند همچنين براي خوشمزه كردن غذا مي توان به جاي استفاده از نمك از چاشني هايي مانند آب ليمو و آب نارنج استفاده كرد.

اين كارشناس طب سنتي اضافه كرد: كساني كه با مصرف غذاهايي مانند شير، پنير ، ماست دچار مشكل مي شوند و غذا به خوبي هضم نمي شود و دچار چاقي شكمي هستند، طبع معده آنها سرد است.

علوي گفت: افرادي كه طبع معده شان سرد است مي توانند ماست را با آويشن، نعناع و پونه مصرف كنند يا شير را با گلاب و عسل، پنير را با مغز گردو مصرف كنند و غذاهاي لطيف مانند سوپ آلو بخارا و هويج و گندم باشد يا تخم مرغ عسلي برايشان بسيار خوب است.

وي خاطرنشان كرد: كساني كه طبع معده‌شان سرد است و با مصرف كوچكترين ماده غذايي طبع سرد دچار مشكل مي شوند مي تواند سيب، انار و به مصرف كنند چرا كه معده را تقويت كرده همچنين افراد مركبات را با گلپر مصرف كرده تا سردي مركبات از بين رود و دچار مشكل نشوند.

منبع: تسنيم

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران اکونوميست]
[مشاهده در: www.iraneconomist.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن