تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820614211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دقايقي در قبر ...


واضح آرشیو وب فارسی:الف: دقايقي در قبر ...
امروز براي چندمين بار در سرازيري قبر قرار گرفتم؛ البته با پاهاي خودم؛ يكي از اقوام به رحمت خدا رفته بود و وقتي ديدم كسي آماده رفتن به داخل قبر نيست،شال و پالتوام را درآوردم و عازم شدم.

داخل قبر دنيايي دارد؛ چيزي بين خوف و رجا؛ در آن باريكه، بايد ميت را در آغوش بگيري و در جايگاه ابدي‌اش بخواباني؛ حالا نوبت به مهم‌ترين كار مي‌رسد و آن باز كردن بند كفن و درآوردن سر از كفن و خواباندن آن بر روي خاك است؛ ابتدا وحشتي غريب وجودت را مي‌گيرد اما بايد خيلي زود بر اوضاعت غلبه كني.

بدن نحيف مرحوم را به پهلو خواباندم و خاك‌ها را آرام به زير سرش بردم؛ بالشي نرم از خاك برايش آماده كردم و تربت كربلاي معلا را زير سرش ريختم؛ تسبيح تربت را هم دور گردنش انداختم و صورتش را با آب تربت شستشو دادم؛ قدري از آب متبرك را هم بر روي كفنش از بالا تا پايين پاشيدم.

و حالا بايد شانه‌اش را مي‌گرفتم و تكان مي‌دادم تا تلقين خوانده شود؛ وقتي شانه‌اش را تكان دادم، دستش هم حركت كرد و به پايم خورد؛ لحظه‌اي گمان كردم زنده شده؛ شوكه شدم ولي خيلي زود پي‌بردم كه اثر تكان خودم بوده؛ حالا با اينكه هوا سرد بود اما عرق از پيشاني‌ام مثل شير سماور مي‌ريخت، هواي آن پايين، گرفته بود و خفه.

كار كه تمام شد، سخت‌ترين مرحله آغاز شد و آن هم بالا آمدن از آن قبر ۳ طبقه بود؛ خلاصه به هر زحمتي بود درآمدم و انگار كه يك بار ديگر عمري دوباره به من داده شده بود؛ فرصتي كه از قبر بيرون بيايم و به زندگي برگردم؛ اين تجربه را كه تا به حال چندين بار تكرار كرده‌ام دوست دارم؛ اقلش اين است كه شب اول قبر با فضاي آن پايين بيگانه نيستم.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن