تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804076168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستين زائر قبر امام حسين(ع) چه كسي بود؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: نخستين زائر قبر امام حسين(ع) چه كسي بود؟
يكي از راههاي عميق و در عين حال ساده و آسان براي شناخت اسلام ‏و آثار سازنده آن، مطالعه زندگي اصحاب خاص پيامبر(صلي الله عليه واله) و امامان‏ معصوم (عليهم السلام) است.


به گزارش خيمه گاه باشگاه خبرنگاران؛

آنها كه تا آخر عمر در خط پيامبر وامامان بودند و از جانب آن بزرگوران مورد تاييد قرار گرفتند. جابر بن عبد الله انصاري از افراد نادري است كه براستي شاگردفهيم، عارف، پارسا، مجاهد و وارسته پيامبر(صلي الله عليه واله)بود.

وي بيش از90 سال عمر پربركت‏ خود را در راه اسلام و گسترش آن صرف كرد وشيرمردي مخلص و نستوه، عابدي وارسته و عاشق و عالمي پرتلاش‏بود. جابر پنج امام را درك كرد، از شاگردان و ياران مخصوص همه‏آنها بود و در نشر انديشه آنان، سهمي بزرگ داشت.

«جابر بن عبد الله انصاري‏» كسي بود كه هم اسلام او را پرورش ‏داد و هم او موجب رشد و گسترش اسلام شد. او در اين ميدان، گوي‏ سبقت از همگان ربود و چنان درخشيد كه وي را از «اصفيا»مي‏دانند.او به دو موضوع، كه در مكتب اسلام بسيار مهم و سرنوشت‏ساز است،اهميت‏ بسيار مي‏داد:

1- پاسداري و نگهباني عميق و جدي از خط راستين ولايت و رهبري امامان برحق، 2- نقل و نشر احاديث پيامبر و امامان(عليهم السلام) و گسترش‏ فرهنگ اسلام. او چنان به نشر روايات اهميت مي‏داد كه در تمام‏ كتب احاديث اسلامي، نام او به عنوان ناقل حديث و ناشر فرهنگ‏ اهل بيت (عليهم السلام) مي‏درخشد. پس ضروري است كه زندگي اين‏ بزرگوار را مورد مطالعه قرار داده، از آن درس گيريم و درزندگي خود به كار بنديم.

جابر كيست؟
جابر بن عبد الله انصاري يار باوفاي پيامبر (صلي الله عليه واله)و شيفته حق وپاسدار جان بركف اسلام حدود پانزده سال قبل از هجرت در مدينه ودر خانواده‏اي محترم، از خاندان «خزرج‏» متولد شد.
پدر جابر«عبد الله بن عمرو» از نخستين كساني است كه قبل از هجرت‏ پيامبر(صلي الله عليه واله)از مكه به مدينه، اسلام را پذيرفت. او تمام زندگي‏ اش‏را وقف گسترش اسلام كرده بود. و بيش از صد سال داشت. در جنگ بدرشركت كرد و در جنگ احد به درجه رفيع شهادت دست‏ يافت. نام مادرجابر «نسيبه‏» بود و دختر، عقبه بن عدي به شمار مي‏آمد.

جابر در عصر پيامبر(ص)

هنگامي كه پدر جابر به شهادت رسيد، جابر 9 خواهر داشت. گروهي ‏بر اين باروند كه جابر پنج فرزند داشت، سه پسر كه عبد الرحمن، محمد و حميد نام داشتند. و دو دختر كه ميمونه و ام حبيب‏ خوانده مي‏ شدند.

به سبب نام پسرهايش، جابر را ابو عبد الرحمن و ابو محمد و گاه ابو عبد الله مي‏خواندند. جابر در عصر پيامبر(صلي الله عليه واله)عنصري پاك، مجاهدي مخلص و صحابي رسول‏ خدا (صلي الله عليه واله)شمرده مي‏شد و همراه پيامبر(صلي الله عليه واله)در 19 غزوه از بيست و يك غزوه شركت كرد. امام باقر(عليه السلام) فرمود: از جابر بن عبد الله انصاري شنيدم كه ‏مي‏گفت: از رسول خدا (صلي الله عليه واله)در مورد سلمان پرسيدم ، فرمود: سلمان درياي علم ‏و معرفت است كه نمي‏توان به آخر آن رسيد.

سلمان داراي علم‏ گذشته و آينده است. خداوند دشمن دارد ، كسي را كه با سلمان‏ دشمني كند و دوست دارد آن را كه با سلمان دوستي ورزد. عرض كردم درباره ابوذر غفاري، مقداد، و عمار ياسر چه مي ‏فرمايي؟حضرت پاسخ را تكرار كرد. از محضر رسول خدا (صلي الله عليه واله)بيرون آمدم، تا اين چهار تن (سلمان، ابوذر، مقداد، عمار ياسر) را ديدار كنم و به آنها بشارت دهم.

وقتي از حضور رسول خدا(صلي الله عليه واله)حركت كردم ، فرمود: «الي يا جابر و انت منا، ابغض الله من ابغضك و احب من‏احبك‏» اي جابر، تو از خاندان ما هستي، خداوند دشمن دارد آن‏ را كه با تو دشمني ورزد و دوست دارد آن را كه با تو دوستي ‏كند.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن