تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820672993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايان اپراي عروسكي عاشورا در شيراز/ آغازتلاشهاي جدي براي اپراي عروسكي سعدي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پايان اپراي عروسكي عاشورا در شيراز/ آغازتلاشهاي جدي براي اپراي عروسكي سعدي
شيراز - خبرگزاري مهر: با پايان يافتن اپراي عروسكي عاشورا، تلاشهاي جدي براي به صحنه رفتن اپراي عروسكي سعدي نيز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دوشنبه شب درحاليكه آخرين اجراي اپراي عروسكي عاشورا با استقبال گسترده اي در تالار حافظ روبه رو شد همراه با تجليل از بانيان اين اپراي عروسكي در شيراز تماشاگران نمايش عروسكي عاشورا اين امكان را يافتند در پايان شب ششم پشت صحنه اين اپراي بزرگ را از نزديك ببينند.

درحاليكه در آخرين اجراي اپراي عروسكي عاشورا مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس و معاون فرهنگي شهردار شيراز ميهمان ويژه اين نمايش بودند حاميان مالي اين اپراي عروسكي در شيراز از ديگر ميهماناني بودند كه پيش از رونمايي از پشت صحنه اين نمايش همراه با تقدير از تلاش هاي بهروز غريب پور و اهداي نرگس شيراز به عوامل پشت صحنه و عروسك گردانان و صحنه سازان مورد تجليل قرار گرفتند.

در اين مراسم كه تماشاگران شيرازي را به خاطر ديدن پشت صحنه بسيار سنگين و پر تلاش به وجد آورده بود كارگردان اپراي عروسكي عاشورا از آغاز بازنويسي اپراي عروسكي سعدي خبر داد و گفت: اميدوارم اپراي سعدي بار ديگر موجب شود ديدار دوباره گروه نمايش عروسكي آران را ميهمان مردم خونگرم شيراز كند.

بهروز غريب پور كه از چندي پيش پس از به سرقت رفتن متن نمايشنامه اپراي عروسكي سعدي كار بازنويسي آن را آغاز كرده، خاطرنشان كرد: من امشب در پيشگاه مردم شيراز اين قول را از مديركل فرهنگ و ارشاد فارس مي گيرم كه حتي اگر او در مقام خود هم قرار نداشت مقدمات به صحنه رفتن اپراي سعدي را فراهم كند.

مديركل ارشاد فارس نيز در گفتگو با خبرنگار مهر در شيراز با اعلام اينكه به طور جدي به دنبال تدارك اپراي سعدي در شيراز است، ابراز اميدواري كرد: با هم افزايي سازمان ها اين اپراي عروسكي در حق شخصيت جهاني سعدي تدارك ديده شود.

احمد همتي ادامه داد: از آنجايي كه شخصيت سعدي ضمن اينكه چهره اي ملي و فراملي است براي اينكه بتوانيم به دنيا ثابت كنيم انديشه هاي صلح طلبانه سعدي نمودي از انديشه هاي مردم هم هست بايد اين اپرا به زودي به صحنه رود.

وي با اشاره به ديدگاه هاي حقوق بشري سعدي شيرازي، افزود: با توجه به اينكه تاكنون در فارس كاري جدي در اين باره نشده است، اميدواريم پس از همايش "سعدي پيام آور صلح" كه به زودي در شيراز برگزار مي شود اين امكان فراهم شود كه اپراي عروسكي سعدي نيز جان تازه اي به برنامه هاي كلان فرهنگي و هنري در استان دهد.

همتي نفوذ انديشه هاي جهاني سعدي را مورد اشاره قرار داد و تصريح كرد: استقبال از برنامه هاي فرهنگي و هنري برون مرزي فرهنگ و ارشاد فارس نيز دلالت بر اين دارد كه فرهنگ ايراني نشات گرفته از چهره هاي فرهنگي ايران از جمله سعدي در ديگر كشورها خواهان و نفوذ دارد.

وي در پايان تاكيد كرد: هجمه هاي خارجي به موضوع حقوق بشر در ايران با پرداختن به انديشه هاي صلح طلبانه سعدي خنثي مي شود.

اپراي عروسكي عاشورا به مدت 6 شب از 27آذر تا دوم دي ماه در شيراز به صحنه رفت.

كد خبر: 2201287

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۳ - ۱۰:۰۰

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن