تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820090349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اپراي عروسكي عاشورا افتخار فرهنگ و هنر فارس را ثبت مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اپراي عروسكي عاشورا افتخار فرهنگ و هنر فارس را ثبت مي كند
شيراز- خبرگزاري مهر: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس گفت: اپراي عروسكي عاشورا سند افتخار فرهنگ و هنر فارس را به ثبت مي رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتي ظهر دوشنبه در نشستي خبري كه با موضوع اجراي اپراي عروسكي عاشورا برگزار شد، خاطرنشان كرد: تجربه نشان داده وقتي در نمايش هاي آييني اجراهاي مدرن دخالت مي يابد، آثار فاخر و ماندگاري ايجاد مي شود، از اين رو به صحنه رفتن اپراي عروسكي عاشورا در شيراز در آستانه دهه صفر به همت بخش خصوصي و اهتمام انجمن موسيقي فارس تلاشي براي زنده نگه داشتن راه امام حسين(ع) است.

جاودانگي حماسه عاشورا متعلق به يك سرزمين و مكتب نيست

وي قيام امام حسين(ع) را از ياد نرفتني دانست و گفت: به تصوير كشيدن جريان عاشورا در قالب آثار هنري باعث ماندگاري راه سيدالشهدا(ع) شده زيرا اين جاودانگي و تاثيرگذاري حماسه عاشورا به خاطر تعلق آن به يك سرزمين و مكتب نيست.

همتي با اشاره به شش شب اجراي اپراي عروسكي عاشورا در شيراز، افزود: هدف از اين اپرا تعميق حماسه اي است كه در فكر و ذهن خانواده ها و جوانان جاودانه شده است.

وي به صحنه رفتن اپراي عاشورا را سرآغاز تشكيل كارگاهي ويژه اين هنر در شيراز اعلام كرد و گفت: پيوست فرهنگي آثار هنري نيازي است كه امروز بايد مورد نظر هنرمندان و مديران فرهنگي قرار گيرد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: براي تاثير بر مخاطب بايد هزينه هاي آن را هم متقبل شد چراكه وقتي به دشمن خرده مي گيريم كه براي هنر هزينه زيادي مي كند، اين وظيفه ايست كه ما از آن غفلت كرده ايم.

وي ابراز اميدواري كرد اجراهاي بعدي اپراهاي عروسكي در تالار مركزي شيراز به صحنه برود تا هيچ يك از آثار هنري بهروز غريب پور در فارس قضا نشود.

به صحنه رفتن اپراي عروسكي عاشورا حاصل تلاشي 5 ساله است

رئيس انجمن موسيقي فارس نيز در اين نشست خبري به صحنه رفتن اپراي عروسكي عاشورا را حاصل تلاشي 5 ساله عنوان كرد و گفت: اين اپرا كه سرشار از عاشقانه هاست، نشان از اهتمامي ستودني گروه هنري آران دارد.

محسن خباز كارگردان اپراي عروسكي عاشورا را پاره اي از فرهنگ معاصر ايران دانست و افزود: بازآفريني حماسه عاشورا در كنار اپراهاي حافظ، مولوي و رستم و سهراب بهروز غريب پور را در زمره تاثيرگذاران هنر معاصر ايران قرار داده است.

وي قيمت تمام شده اين اپرا را نزديك به 85 ميليون تومان عنوان كرد و گفت: با احتساب هر صندلي مبلغ 40 هزار تومان هزينه هر بليت اين اپرا مي شود.

وي به همكاري گرفتن بخش خصوصي را در اجراي اين اپرا براي فشار وارد نشدن به مخاطب فرهنگي دانست و خاطرنشان كرد: اين رويداد بدون برگشت مادي با همراهي گروه آران بوده است.

رئيس انجمن موسيقي فارس همراهي مديران ارشد استان را به همراه مديران فرهنگ و ارشاد براي حمايت از نهايي شدن اپراي عروسكي سعدي خواستار شد و گفت: هنوز ريالي براي ساخت اپراي عروسكي حافظ كه پيشتر به صحنه رفت پرداخت نشده است.

وي تاكيد كرد: نياز جدي است تا اپراي عروسكي سعدي از سمت شيراز و فارس مورد حمايت ويژه قرار گيرد، زيرا اپراي سعدي مي تواند سندي پرافتخار براي اين خطه هنرخيز شناخته شود.

كد خبر: 2196955

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۱۶:۵۰

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن