تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818759074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت 60 سد جديد در دستور كار


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: ساخت 60 سد جديد در دستور كار
مشاور وزير نيرو با بيان اينكه 10 درصد از منابع سدسازي در لايحه بودجه سال 93 كاهش و به طرح‌هاي آبرساني اختصاص مي يابد، گفت: 50 درصد از دشت هاي كشور ممنوعه هستند و امكان بهره برداري از آنها وجود ندارد.
مهر: محمد حاج رسولي ها با اشاره به اينكه بي توجهي به اقتصاد آب باعث شده از بسياري كشورهاي جهان سوم در اين زمينه عقب تر باشيم گفت: ميانگين مصرف آب در بخش كشاورزي 92 درصد است و نگاه كالاي رايگان به آب، موجب افزايش مصرف آن در بخش كشاورزي شده است.

مشاور وزير نيرو افزود: ميزان مصرف آب در بخش كشاورزي در كشورهاي اروپايي نزديك به 75 درصد است و چون ما ارزش اقتصادي براي آب قائل نيستيم، بهره وري آب در بخش كشاورزي ايران حدود 30 تا 35 درصد است.

حاج رسولي ها خاطرنشان كرد: به طور متوسط 50 درصد از دشت هاي كشور ممنوعه هستند و توسعه بهره برداري در آنها ممكن نيست. همچنين از 150 سد در حال ساخت در سال 90، تعداد 60 سد كه از پيشرفت قابل قبولي برخودار بودند براي سرعت بخشيدن به ساخت و اتمام آنها در قالب طرح هاي مهرماندگار قرار گرفتند كه سدهاي سرابي و كلان و پروژه آبرساني از سد تالوار به همدان، نيز از جمله اين طرح ها بودند.

وي افزود: در قالب طرح هاي مهرماندگار، 30 سد به بهره برداري رسيده و تا پايان امسال سدهاي سرابي تويسركان، تالوار بيجار و يك سد نيز در استان سيستان و بلوچستان به بهره برداري مي رسند.

مشاور وزير نيرو تاكيد كرد: هم اكنون ذخيره آب سد تالوار با آبگيري اخير 5 ميليون متر مكعب است كه انشاءالله با بارش هاي پيش رو و سيلابي شدن رودخانه هاي منطقه، اين ميزان آب به 15 ميليون متر مكعب هم مي رسد.

مدير عامل شركت مديريت منابع آب ايران افزود: با توجه به كاهش 40 درصدي رواناب ها و منابع آب، اجراي طرح هاي آبرساني در اولويت وزارت نيرو قرار دارد. به اين نتيجه رسيديم كه 10 درصد از اعتبارات مربوط به پروژه هاي سد در لايحه بودجه سال 93 كاهش يافته و به طرح هاي آبرساني تعلق گيرد كه طرح هاي آبرساني از سدهاي كلان به ملاير و از تالوار به همدان، از جمله اين پروژه ها هستند.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن