تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805023662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگسازي وقف بايد از درون خانواده ها آغاز شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فرهنگسازي وقف بايد از درون خانواده ها آغاز شود
رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري با اشاره به نقش دستگاه هاي دولتي در نهادينه كردن امر وقف در جامعه گفت: فرهنگسازي وقف بايد از درون خانواده ها آغاز شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام والمسلمين سيدرضا اكرمي رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري، درباره اهميت سنت وقف در آموزه هاي اسلامي با اشاره به آيه 90 سوره نحل، گفت: اين آيه از آيات محكمات و كليدي قرآن است كه برخي از مفسرين مي گويند اين آيه به تنهايي براي بيان عظمت قرآن كافي است و خداوند در اين آيه شريفه فرمان به عدالت، احسان و رسيدگي به خويشاوندان و تهيدستان را مي دهد كه وقف نيز يكي از دستورات محكمه قرآن است، چرا كه جامعه اسلامي چه در دوران حيات و چه بعد از حيات به احسان كردن توصيه بسيار مي كند و وقف يك نوع از احسان است.

وي افزود: براي تبيين جايگاه وقف در جامعه بايد اين حقيقت را بپذيريم كه حيات واقعي انسان از زمان ولادت به بعد است و مرگ به معناي فاني شدن وجود ندارد. با اين وجود انسان مي تواند با وقف كردن در كنار احسان و خدمت به مردم، حيات معنوي و متافيزيكي خود را تضمين كند.

رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري بيان داشت: به دليل مشكلات و ناهمواري هايي كه نظام سلطه بعد از پيروزي انقلاب براي انقلاب و نظام نوپاي جمهوري اسلامي، از قبيل جنگ، انفجارها، ترورها، تحريم و امثال اين ها ايجاد كردند، ذهن مسئولان صرف مسائل اقتصادي، اجتماعي و سياسي شد و به فرهنگ غني اسلام و مباحث مهم ديگر مثل وقف و احسان پرداخته نشد.

وي با بيان اينكه فرهنگ وقف در جامعه آنگونه كه بايد جلوه پيدا نكرده است گفت: در زمينه وقف بايد طوري در جامعه فرهنگسازي شود كه هر انساني كه تا حدي توانايي مالي دارد يك سوم اموال خود را براي پس از مرگ در زمينه هاي مورد نياز جامعه وقف كند.

اكرمي تصريح كرد: سازمان اوقاف و امور خيريه با توجه به اقداماتي كه با وجود شرايط حاضر انجام داده است كارنامه مقبولي دارد، اما مطلوب نيست چراكه اگر دستگاه هاي دولتي و غير دولتي بدهي خود را به وقف پرداخت كنند اقدامات شايسته تري در اين زمينه مي توان انجام داد.

رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري با بيان اينكه در فرهنگ اسلام بايد به باقيات و صالحات بهاي بيشتري داده شود افزود: با توجه به اينكه اسلام اين شرايط را فراهم كرده كه هر مسلماني بتواند براي پس از مرگ يك سوم اموال خود را وقف كند، نشانگر اين است كه مسلمان بايد هم در زمان حيات و هم پس از فوت، گره گشا باشد.

وي در پايان سخنانش با اشاره به نقش دستگاه هاي دولتي در نهادينه كردن فرهنگ وقف در جامعه بيان داشت: دستگاه هاي دولتي با متخلفان در زمينه وقف بايد برخورد كنند و نظارت داشته باشند، علاوه بر آن فرهنگسازي وقف بايد از درون خانواده ها صورت بگيرد به اين معني كه هر خانواده اي بايد وقف و موقوفه و آثار و بركات آن را بشناسد تا هر فرد بر اساس توانايي اش در اين موضوع سهم بايسته اي را ايفا كند.

كد خبر: 2200695

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۳ - ۰۸:۵۳

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن