تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801632572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يك مدرس حوزه علميه قم:قيام امام حسين (ع) بر 2 مبنا پايه‌گذاري شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك مدرس حوزه علميه قم:قيام امام حسين (ع) بر 2 مبنا پايه‌گذاري شد
يك مدرس حوزه علميه قم گفت: قيام امام حسين (ع) بر دو مبنا پايه‌گذاري شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كاشان، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد حسين صابري اراكي ظهر امروز در مراسم روز اربعين حسيني در مصلي بقيةالله‌الاعظم كاشان اظهار داشت: اگر تنها صرف شهادت بود كسي نمي‌توانست آئين‌نامه فرهنگ بشري را به دنيا عرضه كند و اگر تنها اسارت بود اين سوز و گدازي كه امروز در محرم و صفر است وجود نمي‌داشت.

وي افزود: برخي قلم‌ به دستان كه به دنبال انزواي اسلام هستند اصرار دارند تا به جاي برشمردن زخم‌هاي امام حسين(ع) به فلسفه قيام ايشان بپردازند.

اين مدرس حوزه علميه قم تأكيد كرد: افرادي كه اعتقاد دارند نيازي به شمردن زخم‌هاي امام حسين(ع) نيست از آن دسته و گروه منافقاني هستند كه شهيد مطهري، شهيد مفتح و... را به شهادت رسانيدند.

صابري اراكي افزود: اين افراد براي كمرنگ كردن عزاداري‌هاي امام حسين(ع) در اوايل جنگ تحميلي از امام خواستند نذورات ماه محرم به جاي توزيع در مساجد و حسينيه‌ها به جبهه‌هاي حق عليه باطل ارسال شود.

وي با اشاره به پاسخ امام خميني(ره) در جواب اين افراد، بيان داشت: امام راحل با بيان اينكه نذورات براي حفظ شعائر اسلام و زنده نگه داشتن محرم و صفر است و نبايد در جاي ديگري هزينه شود به اين درخواست پاسخ صريحي دادند.

اين مدرس حوزه علميه قم تصريح كرد: امروز نيز همين افراد تأكيد بر ذكر فلسفه قيام امام حسين(ع) مي‌ورزند و اعتقادي به بيان يادآوري زخم‌هاي امام حسين(ع) ندارند.

صابري اراكي با بيان اينكه همه شهدا و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس پرورش‌يافتگان مكتب امام حسين(ع) بودند، ابراز داشت: شهدايي مانند محمدحسين فهميده در پاي همين منبرهاي امام حسين(ع) پرورش يافته و به درجه‌اي از كمال رسيدند؛ به عنوان مثال شهيد فهميده براي حفظ اسلام و نابودي دشمن خود را به زير تانك دشمن انداخت و به شهادت رسيد تا با نثار جان خود اسلام زنده بماند.

اين مدرس حوزه علميه قم يادآور شد: قيام امام حسين(ع) بر دو مبناي شهادت و اسارت پايه‌گذاري شد تا امروز بعد از 1400 سال از واقعه كربلا اين سوز و گداز هنوز هم ادامه داشته باشد.

صابري اراكي، اسارت را نوعي اطلاع‌رساني دانست و گفت: افرادي كه به اسارت رفتند و افرادي كه به شهادت رسيدند همه با خداي خود معامله كردند.

وي با تأكيد بر اينكه هم بايد شهادت و هم اسارت وجود داشته باشد، اضافه كرد: در اين اسارت، خطبه حضرت زينب(س) به عنوان پيام‌رسان فرهنگ عاشورا كاركردي چون شناسنامه اربعين دارد.

به گزارش فارس؛ امسال مراسم باشكوه اربعين حسيني در مصلي بقيةالله‌الاعظم كاشان با حضور آيت‌الله نمازي نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه كاشان و مردم عزادار اين شهرستان برگزار شد.

انتهاي پيام/2406/ذ30

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن