تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802452267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اربعين نمايش اقتدار شيعيان/ پيام قيام امام حسين(ع) مبارزه با ظلم بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اربعين نمايش اقتدار شيعيان/ پيام قيام امام حسين(ع) مبارزه با ظلم بود
تهران - خبرگزاري مهر: روز اربعين، روز نمايش اقتدار شيعيان است و بيش از 20 ميليون زائر حسيني در كربلاي معلي اوج دلدادگي شيعيان به اهل بيت عصمت و طهارت را به نمايش مي گذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بيستم ماه صفر مصادف با چهلمين روز شهادت مظلومانه سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و ياران باوفايش است كه براي دفاع از مكتب حيات بخش اسلام و تعاليم الهي پيامبر اكرم(ص) از بهترين سرمايه هاي خود گذشتند و در تاريخ جاوادنه شدند.

روز اربعين كمتر از عاشورا نيست

گراميداشت روز اربعين اگر در بين شيعيان بيشتر از روز عاشورا نباشد، كمتر نيست و بيش از 20 ميليون نفر از ارادتمندان سيد و سالار شهيدان از اقصي نقاط جهان، خود را به كربلاي معلي رساندند تا در كنار مضجع شريف امام حسين(ع) و اصحاب گرانقدرش به سر و سينه بزنند و اعلام كنند كه هيچگاه ارزشها و آرمان هاي بلند امام حسين(ع) از يادها نخواهد رفت.

عزاداري در روز اربعين حسيني، فقط منحصر به كربلاي معلي نيست، بلكه شيعيان آل الله در كشورهاي مختلف جهان به سوگواري مي پردازند كه اوج اين عزاداري در سرزمين ايران به عنوان پرچمدار مكتب اهل بيت برگزار خواهد شد و مردم ولايتمدار و مومن ايران اسلامي در شب و روز اربعين با حضور در مساجد، حسينيه ها و اماكن مذهبي به سوگواري پرداخته و در غم از دست دادن امامي رئوف و مهربان اشك ماتم مي ريزند.

در كتب تاريخي آمده است كه در روز اربعين، جابر عبدالله انصاري از ياران باوفاي نبي مكرم اسلام و ائمه هدي، براي زيارت قبر سيد و سالار شهيدان به كربلا آمد و اهل بيت امام حسين(ع) نيز در اين روز پس از تحمل سختي و مشقت هاي بسيار و هتك حرمت هاي فراوان به زنان و دختران اهل بيت، به كربلا رسيدند و در سوگ شهداي كربلا به سر و سينه زدند و اشك ماتم ريختند.

زيارت اربعين به عنوان يكي از زيارات مهم شيعيان در اين روز بزرگ سفارش شده است و مردم عزادار در كنار سوگواري براي سيد و سالار شهيدان، اين زيارت نوراني كه امام حسن عسكري(ع) آن را از نشانه هاي مومن دانسته اند، را زمزمه مي كنند.

علما و مراجع عظام تقليد نيز مردم مسلمان جهان را به قرائت اين زيارت پرفيض سقارش كرده اند و بيان داشتند كه اين زيارت با اينكه كوتاه و مختصر است، اما سرشار از معاني اعتقادي و عرفاني است كه با فرهنگ ديني ما عجين شده است.

زيارت امام حسين(ع) آنچنان اجر و ثوابي دارد كه آيت الله وحيد خراساني از مراجع عظام تقليد در بخش از پيامشان به مناسبت اربعين حسيني بيان داشتند كه هيچ پيغمبري نيست، يعني از آن آدمي كه شد صفي الله و مسجود تمام ملائكة الله، و آن نوحي كه نهصد و پنجاه سال مردم را به خدا دعوت كرد و شد نجي الله ، و آن ابراهيمي كه خدا او را مبتلا كرد به كلمات و بعد از تمام آن كلمات از نبوت و رسالت و خلت گذشت و به مقام امامت رسيد ، و آن موسايي كه خدا درباره او فرمود : وناديناه من جانب الطور الأيمن وقربناه نجيا، و شد كليم الله ، و آن عيسايي كه از دم روح القدس به وجود آمد و شد كلمة الله و روح الله، همه اينان مسألتشان از خداوند تبارك وتعالي اين است كه به آنان اذن دهد كه به زيارت قبر حسين بن علي(ع) مشرف شوند.

اربعين يكي از بزرگترين و مهمترين روزهاي شيعيان است

حجت الاسلام رضا غلامي در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اربعين يكي از بزرگترين و مهمترين روزهاي شيعيان است و در اين روز بزرگ، شيعيان و ارادتمندان به اهل بيت عصمت و طهارت با حضور در مساجد و اماكن مذهبي، با آرمان ها و اهداف قيام امام حسين(ع) تجديد پيمان مي كنند.

رييس اداره تبليغات اسلامي ورامين افزود: اربعين بار ديگر به ما مي آموزد كه بايد در مقابل ظلم و ستم ايستاد و براي دفاع از ارزشهاي اسلامي، بهترين سرمايه ها خود را فدا كرد و اربعين به ما مي آموزد امر به معروف و نهي از منكر يكي از دلايل اصلي قيام امام حسين(ع) بود و بايد اين دو فريضه الهي در جامعه رواج يابد و اربعين به ما مي آموزد كه هيچگاه نبايد ولايت و رهبري را تنها گذاشت كه در صورت پشت كردن به امام خود، انحراف در مباني اسلامي ايجاد خواهد شد.

وي ادامه داد: به بركت اهل بيت عصمت و طهارت، هرسال شاهد برگزاري باشكوهتر مراسم عزاداري سيد و سالار شهيدان در اقصي نقاط جهان هستيم و در حالي كه در سال گذشته 17 ميليون نفر در روز اربعين خود را به كربلا رساندند اما امسال بيش از 20 ميليون عاشق و ارادتمند امام حسين(ع) خود را به مضجع نوراني امام سوم شيعيان رفتند تا اعلام كنند كه همواره پاسدار خون شهداي كربلا خواهند بود.

استكبار نمي تواند ارزشهاي عاشورا را از ذهن ملت ها پاك كند

غلامي اضافه كرد: شهداي جنگ تحميلي و انقلاب اسلامي ايران، بهترين شاگردان مكتب حسيني هستند كه در دفاع از ارزش هاي اسلامي به پيام ولي فقيه خود گوش داده و بهترين سرمايه خود را در راه حفظ نظام اسلامي فدا كردند و امروز نيز حفظ فرهنگ ايثار و شهادت كه برگرفته از حادثه بزرگ عاشورا است، وظيفه همه مسلمان و شيعيان جهان مي باشد.

اين مسئول عنوان كرد: بني اميه به عنوان نماينده استكبار در آن زمان، سعي داشت تا با حذف امام حسين(ع) جريان بيداري اسلامي را متوقف كند، اما مشاهده مي كنيم كه با گذشت 1400 سال از اين حادثه بزرگ، مردم علاقه مند به اهل بيت با پاي پياده خود را به كربلا مي رسانند تا نشان دهند كه هيچگاه استكبار نمي تواند ارزشهاي عاشورا را از ذهن ملتها پاك كند.

وي بيان داشت: امروز نيز آمريكا و اسراييل به عنوان سردمداران جريان استكبار سعي دارند تا با انقلاب اسلامي به عنوان نماينده جبهه حق به مبارزه بپردازند و در اين راه از همه ابزارها و امكانات بهره بردند اما مشاهده مي كنيم كه هر سال بر عزت و اقتدار ايران اسلامي افزوده مي شود و اكنون جمهوري اسلامي ايران به عنوان الگويي بي نظير براي كشورهاي جهان بدل شده است.

غلامي تأكيد كرد: نظام جمهوري اسلامي ايران، جريان عاشورا و بيداري اسلامي از جمله جريانات حق طلبي هستند كه هر كدام ديگري را تقويت مي‌كند و نظام جمهوري اسلامي با حمايت‌ها و كمك هايش جريان اربعين را تقويت مي‌كند و با توجه به اينكه نظام ما يك كشور شيعه است، احياء اربعين مي‌تواند تقويت كننده پايه‌هاي نظام هم باشد.

امام حسين(ع) سرمايه گرانقدر شيعيان است

حجت الاسلام مصطفي دين پرور نيز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: روز اربعين حسيني نبايد فقط به عزاداري و سوگواري منحصر شود، بلكه شيعيان و ارادتمندان امام حسين(ع) درباره فلسفه و اهداف اين قيام تاريخي تفكر كرده تا با شناخت و بصيرت بيشتري در مجالس سيدالشهدا حضور پيداكنند.

معاون مركز رسيدگي به امور مساجد ورامين افزود: جابربن عبدالله انصاري و عطيه عوفي نخستين زيارت‌كننده مرقد حضرت امام حسين (ع) در روز اربعين سال 61 هجري بودند كه به كربلا آمدند و به زيارت پرداختند كه در طول قرن‌ها تا امروز پيوسته و پي در پي اين حركت پرشكوه‌تر، پرجاذبه‌تر و پرشورتر شده است و نام و ياد عاشورا را روز به روز در دنيا زنده‌تر كرده است.

وي ادامه داد: بايد توجه داشت كه امام حسين(ع) سرمايه گرانقدر شيعيان است كه تنها با تمسك به اهل بيت مي توان در مسير زندگي از گردنه هاي سخت دنيوي عبور كرد وگرنه بدون توجه به ارزشهاي اسلامي، افتادن در دام گمراهي دور از ذهن نخواهد بود.

دين پرور اضافه كرد: قيام امام حسين(ع) و شهداي كربلا بر همه سنين و طبقات الگو و اسوه معرفي كرد تا شيعيان و مسلمانان با الگو گرفتن از اين ستارگان نوراني بتوانند در مسير حق گام بردارند.

اين مسئول عنوان كرد: حضور ميليوني عاشقان حسيني در كربلاي معلي و شركت ميليونها نفر در مراسم عزاداري سيد و سالار شهيدان، اين پيام را به جهان مخابره مي كند كه روحيه ظلم ستيزي و آزاديخواهي در خون شيعيان جريان دارد و تا زماني كه فرهنگ عاشورا، فرهنگ غالب شيعيان باشد، هيچ قدرتي نمي تواند بر آنان غلبه پيدا كند.

كد خبر: 2200897

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲ - ۱۰:۰۰

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن