تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801634531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس حوزه علميه امام خميني اراك:اربعين حسيني آيينه ديگري از نهضت عاشورا است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس حوزه علميه امام خميني اراك:اربعين حسيني آيينه ديگري از نهضت عاشورا است
رئيس حوزه علميه امام خميني اراك اربعين حسيني را آيينه ديگري از نهضت عاشورا دانست.


حجت‌الاسلام والمسلمين سيد احمد ميرمهدي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراك اظهار داشت: اربعين حسيني به اين دليل كه يادآور مراجعت اهل بيت امام حسين(ع) از شام به دشت كربلا است، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

وي تصريح كرد: اهل بيت امام حسين(ع) كه بعد از شهادت سيد و سالار شهيدان به اسارت در آمده و از كربلا به شام رفته بودند، هنگامي كه قصد بازگشت به مدينه را داشتند رنج سفر و سختي سفر را به عشق زيارت كربلا تحمل كرده و در روز اربعين به كربلاي معلي رسيدند.

رئيس حوزه علميه امام خميني اراك با بيان اينكه قيام امام حسين(ع) يك بحث عادي نبوده و در زمان حضرت آدم(ع)، جبرئيل مصيبت امام حسين(ع) را براي حضرت آدم تشريح كرده بود، خاطرنشان ساخت: امام حسين(ع) در راه خدا و در راه احياي دين خدا به شهادت رسيد و اين حقيقتي بود كه از زمان حضرت آدم به آن اشاره شده بود.

ميرمهدي گفت: اسارت اهل بيت(ع) مكمل قيام كربلا بود، حضرت زينت(س) و امام سجاد(ع) در دوران اسارت اهداف قيام و مظلوميت امام حسين(ع) و ياران باوفايش را به مردم ابلاغ كردند و اربعين به دليل يادآوري مراجعت خاندان سيد شهيدان به كربلا از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

وي تاكيد كرد: امام حسين(ع) براي اصلاح امور دين، امر به معروف و نهي از منكر و براي پاك كردن بدعت‌هايي كه در دين ايجاد شده بود، قيام كردند و در اين راه به شهادت رسيدند.

رئيس حوزه علميه امام خميني اراك با بيان اينكه زيارت امام حسين(ع) يكي از نشانه‌هاي مومن به شمار مي‌رود، ادامه داد: مومن حقيقي پنج نشانه دارد كه يكي از اين نشانه‌ها زيارت كربلا و امام حسين(ع) است كه علما و بزرگان ديني نيز بارها و بارها به آن تاكيد داشته‌اند.

ميرمهدي با اشاره به عزيمت زائران به حرم امام حسين(ع) با پاي پياده، ادامه داد: در طول تاريخ در مسير زائرين اربعين توطئه‌ها و اختلاف افكني‌هاي زيادي صورت گرفته اما كشته شدن زائرين نتوانسته از شوق زيارت زائرين و دوستداران سيد الشهدا كم كند و اين مراسم همواره با شكوه برگزار مي‌شود كه اين نشان از غنا و عمق نهضت عاشورا است.

انتهاي پيام/87006/ر40

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن