تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802450580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاشيه‌نگاري فارس از مراسم اربعين در حسينيه امام خميني(ره)«شكوه عاشقي» در محضر ولي امر/دانشجويي كه خوابش تعبير شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حاشيه‌نگاري فارس از مراسم اربعين در حسينيه امام خميني(ره)«شكوه عاشقي» در محضر ولي امر/دانشجويي كه خوابش تعبير شد
مراسم اربعين حسيني امروز با حضور هزاران نفر از دانشجويان در قالب هيئت‌هاي دانشجويي در محضر مقام معظم رهبري در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، مراسم اربعين حسيني امروز با حضور هزاران نفر از دانشجويان در قالب هيئت‌هاي دانشجويي در محضر مقام معظم رهبري در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد.

دنيا تيره و تار شد و شهر سياه پوش؛ ميداني؛ آخر آفتاب را به خاك و خون كشيده بودند، چهل روز، نه؛ چهل شب از آن واقعه گذشت.

اين آتشيادها، چهل روز چون اسبان تاخته‏اند بر پيكر صبر آنان؛ بازماندگانِ حادثه تيغ و تاول، رسيده‏اند به نقطه‏اي از آغاز؛ به نگاه‏هاي در خون شناور، به گلوهاي بريده شده در دلِ تشنگيِ دشت.

كاروانِ اربعين، با خطبه‏هاي گريه، از شام رسوا برگشته است و تصاوير جراحت، در سوزنده‏ترين بيان قاب مي‏شود و در سوزنده‏ترين بيابان.

ما مديون عاشوراييم. اگر آن روز زينب(س) كتاب قطور صبوري را تدوين نمي‌كرد، امروز هيچ‌كس را معيار صبوري نبود. زينب(س) حجت شكيبايي است و آيه بردباري.

در شكننده‌ترين لحظه‌ها و در ازدحام آزمون‌ها و آتش و آوارگى، كيست كه فصلي از كتاب زينب(س) را بخواند و حقارت رنج خود را در مقايسه با آن رنج‌هاي كوه‌شكن درنيابد.

*مراسم اربعين حسيني در حسينيه امام‌خميني (ره) قرار بود ساعت 10 صبح آغاز شود و من هم 2 ساعت قبل براي حضور در اين مراسم به راه افتادم غافل از اينكه بسياري از دانشجويان كه بي‌صبرانه منتظر عزاداري در محضر امام و مقتدايشان بودند بعد از نماز صبح راهي حسينيه امام خميني شده بودند و صف طولاني حضور در مراسم مرا به ياد شب‌هاي اول محرم مي‌فرستاد.

*بسياري از دانشجويان نيز به صورت دسته جات عزاداري دانشجويي از ساعت‌ها قبل حركت خود را از دانشگاه تهران به سمت حسينيه امام خميني(ره) آغاز كرده بودند.

*گرماي حضور دانشجويان و شوروشوقي كه براي ديدار با امامشان در روز اربعين با طنين شعار «ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند» سرماي دومين روز از زمستان را از يادها برده بود.

*«راه ما راه پاك شهيدان/ راه ما راه پاك خميني است/ رهبر ما ز نسل حسين(ع) است/ رهبر ما هميشه حسيني است/ حسين (ع) تا ابد يارش باش/حسين(ع) يار و دلدارش باش/حسين (ع) تو نگهدارش باش/ حسين اباعبدالله (ع)» طنين آهنگي بود كه دانشجويان در ديدار با مقتدايشان سر مي‌دادند.

* در ميان اين شوروشوق دانشجويان جوان، زني كهنسال نظرم را به خود جلب كرد. گفت من هميشه دوست داشتم آقا را از نزديك ببينم اما مقدور نمي‌شد و هميشه از خدا مي‌خواستم كه اين ديدار نصيبم شود، پسرم دانشجو است و او كه اشتياق چندين ساله مرا براي ديدار با مقتدايم مي‌دانست به من گفت مادر اين حق توست كه به اين مراسم بروي و پسرم كارتش را به من داد. اين زن كهنسال در حالي كه اشك از چشمانش حلقه زده بود خود را به داخل حسينيه رساند.

* «خوابم تعبير شد» اين جمله يكي از دانشجويان بود كه بسيار با اشتياق براي بقيه دوستانش مطرح مي‌كرد؛ او مي‌گفت من دهه اول محرم براي شركت در مراسم‌هاي بيت حضور مي‌يافتم اما هيچ‌وقت موفق نشدم وارد حسينيه شوم و از نزديك همراه با رهبر انقلاب به عزاداري بپردازم و هرشب در زينبيه‌ها يا پاركينگ عزاداري مي‌كردم اما چند شب پيش خواب ديدم كه در حسينيه نشسته‌ام و از نزديك به عزاداري مي‌پردازم.

اين دانشجو كه ظاهرا از يكي از شهرستان‌ها هم آمده بود گفت كه من براي اولين بار است به داخل حسينيه مي‌آيم اما هيچ تفاوتي با جايي كه در خواب ديده‌ام، ندارد.

*من ناخودآگاه به ياد سخنان مادر جواني افتادم كه در دهه اول محرم در مراسم تاسوعا و عاشوراي حسيني در محضر رهبر انقلاب حضور يافته بود و به دليل انبوه جمعيت نتوانسته بود خود را به داخل برساند و به دليل بارش باران دستان خود را بر روي صورت فرزندش گرفت تا باران او را از خواب بيدار نكند و مي‌گفت « عشق به آقا ما را به اينجا كشاند باران چه كاره است» يا همسر سالخورده آن شهيد كه درحالي كه اشك از چشمانش جاري شده بود مي‌گفت «حضور آقا برايم كافي است و همه سختي‌ها را از يادم برده است».

*در اين مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمين قاسميان به تبيين ابعاد نوراني نهضت تاريخ ساز امام حسين(ع) و روشنگري‌هاي درس آموز كاروان اسراي كربلا پرداخت و آقاي مطيعي -ذاكر اهل بيت(ع)- بر مصائب حضرت سيدالشهدا و كاروان اسرا مرثيه‌سرايي و نوحه‌خواني كرد و دانشجويان و دانشگاهيان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي به عزاداري و سينه‌زني پرداختند و نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي اقامه كردند.

در پايان اين مراسم معنوي و پرشور، رهبر معظم انقلاب اسلامي در سخنان كوتاهي از اجتماع پرشور دانشجويان عزادار در اربعين حسيني تشكر كردند و افزودند: اين جلسه گرم و پرشور با حضور نخبگان و با اين شور و شعور و اخلاص از جمله جلسات بي نظير است.

ايشان ضمن دعا براي جوانان كشور تاكيد كردند: اين كشور و آينده آن متعلق به جوانان است و شما بايد بار اين مسووليت سنگين و پر افتخار را به سر منزل مقصود برسانيد.

غلامعلي حدادعادل مشاور عالي مقام معظم رهبري، حجت‌الاسلام محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها و قاضي‌زاده هاشمي وزير بهداشت از جمله شركت‌كنندگان در اين مراسم بودند.

انتهاي پيام/

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن