تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804527808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توقف مترو اهواز در ايستگاه فاينانس


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: توقف مترو اهواز در ايستگاه فاينانس
مديرعامل سازمان قطار شهري شهرداري اهواز گفت: پروژه قطار شهري اهواز از سال 84 مصوب و سال 85 قرارداد آن با شركت كيسون (ايران) و شركت نورينگو(چين) منعقد شد كه بايد اين قرارداد پس از پيگيري فاينانس به اجرا درآيد ولي تاكنون فاينانس آن عملياتي نشده است و تا به امروز قرارداد با پيمانكار به صورت ريالي پرداخت مي‌شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)- منطقه خوزستان عباس هلاكويي در جلسه‌اي كه با حضور معاون وزير كشور و عوامل شركت كيسون، مجري پروژه مترو اهواز برگزار شد، اظهار كرد: مصوبه‌اي در سفر استاني دولت پيش به خوزستان انجام شد كه بر اساس آن مي‌توانستيم تا زماني كه فاينانس عملياتي نشده از اعتبارات دولتي براي پروژه قطار شهري اهواز استفاده كنيم. با توجه به اين‌كه قرارداد چهار ساله بوده و قرار بود شهروندان پس از 4 سال سوار مترو شوند، اما به دليل اين كه فاينانس پروژه بالا و به ميزان 600 ميليون دلار بوده است، بانك عامل تعيين شده براي فاينانس پروژه مترو اهواز، به تعهدات خود عمل نكرد.

وي افزود: سوال بانك عامل از مجموعه قطار شهري اين است كه شهرداري چگونه مي‌تواند فاينانس را بازپرداخت كند؟ و بدين ترتيب، تضمين شهرداري اهواز را نمي‌پذيرد.

مديرعامل سازمان قطار شهري اهواز در خصوص پيشرفت پروژه اظهار كرد: اكنون دستگاه TBM در تونل اول (كارون) از كراس‌اور فرودگاه در ميدان خليج فارس به طول 5.5 كيلومتر از تونل را حفاري كرده است. در لاين برگشت نيز، اين دستگاه در تونل دوم (كرخه) به طول 3.5 كيلومتر حفاري كرده است.

وي گفت: در مجموع در اين دو تونل، در حدود 30 ماه، 9 كيلومتر حفاري انجام شده كه آن هم با اعتبارات داخلي شهرداري در حال انجام است.

پروژه ريلي اهواز دراولويت فاينانس قرار مي‌گيرد

معاون عمراني و توسعه امور شهري و روستايي وزارت كشور در بازديد از پروژه قطار شهري اهواز گفت: به موجب قانون، اين پروژه قرار است با مشاركت دولت و شهرداري اجرا شود كه دولت تا كنون در اين رابطه به تعهد خود عمل كرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران ايسنا- منطقه خوزستان، هوشنگ خندان‌دل عصر روز گذشته با حضور در كارگاه شركت كيسون و در جلسه‌اي با حضور عوامل اين شركت و عوامل شهرداري اهواز اظهار كرد: دولت به استناد اين قانون 50 درصد مشاركت خود را در خصوص پروژه قطار شهري اهواز انجام داده و ظاهرا سهم شهرداري را نيز پرداخت كرده است.

وي ادامه داد: قطار شهري از مهم‌ترين پروژه‌هايي است كه بايد اجرا شود و تاخير در اجراي اين پروژه‌ مشكلات بسياري از جمله مشكلات زيست‌محيطي، آلودگي هوا و مشكلات ترافيكي را به دنبال خواهد داشت. بنابراين دولت به اجراي اين پروژه‌ها توجه ويژه‌اي دارد.

خندان‌دل گفت: پروژه قطار شهري اهواز نيز به دليل به تاخير افتادن، براي شهروندان مشكلات زيادي ايجاد كرد بنابراين ضرورت دارد در خصوص تثبيت پروژه قطار شهري در كلانشهر اهواز تلاش لازم انجام شود.

معاون عمراني و توسعه امور شهري و روستايي وزارت كشور اظهار كرد: پروژه ريلي اهواز را از اين پس در رديف پروژه‌هاي اولويت فاينانس قرار مي‌دهيم. ساير پروژه‌هاي قطار شهري در كشور نيز به همين ترتيب در مسير تامين اعتبار قرار خواهند گرفت.

خندان‌دل در خصوص مسايل ريالي پروژه‌هاي قطار شهري اظهار كرد: هر چند دولت از جهت منابع ريالي در گذشته با تنگناهايي مواجه بوده اما هم اكنون چه در تخصيص سال جاري و چه تامين اعتبار براي سال آينده با مشكل كمتري روبه‌روست گرچه امكان دارد محدوديت‌هايي در اين زمينه اجرا شود.

وي با اشاره به همكاري شركت كيسون در پروژه قطار شهري اهواز گفت: با توجه به اين‌كه قرارداد قطار شهري اهواز 5 ساله بوده و تاكنون بايد به اتمام مي‌رسيد ولي شركت كيسون يكي از پيمانكاران بسيار خوب كشور به شمار مي‌رود كه اميد است با تعريف اعتبارات مناسب بتواند اين پروژه را به پايان برساند.

كدخبرنگار: 17013

انتهاي پيام

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن