تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803019649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيا تعرفه واردات خودرو مجدداً افزايش ميابد؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آيا تعرفه واردات خودرو مجدداً افزايش ميابد؟
در حالي كه طي بيش از يك سال گذشته افزايش بهاي خودرو منجر به آن شده است كه انتقادات زيادي در خصوص وضعيت تعرفه واردات خودرو از سوي كارشناسان صورت بگيرد، و در نهايت در دولت قبل مصوب شد كه طي 5 سال تعرفه واردات خودرو به شكل ساليانه 5 درصد كاهش يابد، اكنون اشارات نعمت زاده حكايت از روندي دارد كه شايد نتيجه آن افزايش مجدد تعرفه واردات خودرو باشد.
در حالي كه طي بيش از يك سال گذشته افزايش بهاي خودرو منجر به آن شده است كه انتقادات زيادي در خصوص وضعيت تعرفه واردات خودرو از سوي كارشناسان صورت بگيرد، و در نهايت در دولت قبل مصوب شد كه طي 5 سال تعرفه واردات خودرو به شكل ساليانه 5 درصد كاهش يابد، اكنون اشارات نعمت زاده حكايت از روندي دارد كه شايد نتيجه آن افزايش مجدد تعرفه واردات خودرو باشد.

به گزارش «تابناك» افزايش بهاي خودرو و انتقادات به اين امر در نهايت سال گذشته منجر به آن شد كه دولت محمود احمدي نژاد براي ساكت كردن سر و صداهاي بلند شده از بابت گراني خودرو، حكم به كاهش ساليانه 5 درصد از تعرفه واردات خودرو طي 5 سال بكند.

اين در حالي است كه هم اكنون تعرفه واردات خودروهاي با حجم موتور زير 2500 سي سي برابر با 45 درصد، است - كه اگر با نرخ ارز سابق سنجيده شود همان 90 درصد است – و براي خودروهاي با حجم موتور بالاي 2500 سي سي برابر با 90 درصد – يا همان 180 درصد سابق.

سال گذشته وزير صنعت و معدن و تجارت در دولت دهم، اعلام كرد كه از سال جديد يعني سال جاري تعرفه واردات خودرو با كاهش 5 درصدي به 40 درصد ميرسد. در واقع اشاره مهدي غضنفري به همان مصوبه دولت دهم بود. اما نه تنها در سال جديد هنوز تعرفه واردات خودرو برابر با 45 درصد سابق است، و نه تنها ديگر هيچ كس سراغي از اين مصوبه نگرفته، بلكه اشارات ظريف وزير صنعت و معدن و تجارت، احمد نعمت زاده، حاكي از آن است كه شايد حتي تعرفه واردات خودرو مجدداً افزايش يابد.

بر اين اساس كه وي ديروز در حاشيه جلسه مجمع كار آفرينان در خصوص تصميم دولت براي تغيير تعرفه واردات خودرو گفته است: دولت درباره تعرفه واردات خودرو هنوز هيچ نظري در افزايش و يا كاهش تعرفه‌ها اعلام نكرده است. البته در حال بررسي اين موضوع هستيم.

وي تاكيد كرده است كه تغيير تعرفه فقط منوط به واردات خودرو نيست بلكه در ساير كالاها نيز براساس روال سالهاي گذشته مقررات صادرات و واردات با همكاري دستگاه‌هاي مختلف تغييرات صورت مي‌گيرد. البته بايد اين نكته را متذكر شوم كه تغييرات و اصلاحات تعرفه‌اي در جهت بهبود شرايط براي توسعه كسب و كار خواهد بود.

نعمت زاده به صراحت عنوان كرده است كه: هدف ما از تغيير تعرفه واردات، ثبات نسبي آنها است به‌نحوي كه اميدوارم در سالهاي آينده تعرفه‌ها به‌صورت مستمر تغيير نكند.

اين سخنان و اشارات صريح نعمت زاده بيانگر نكات قابل تاملي است. در حالي كه طبق آخرين مصوبه هيئت وزيران در دولت دهم، تعرفه واردات خودرو بايد در سال جاري به 40 درصد كاهش ميافت، اكنون نعمت زاده سخن از عدم تصميم دولت بر كاهش يا افزايش تعرفه ميزند! اين يعني اينكه وزير صنعت عليرغم اين مصوبه، احتمال افزايش تعرفه واردات خودرو را به شكل جدي در نظر آورده.

از سوي ديگر اشاره وي به تلاش براي عدم تغيير تعرفه ها به شكل مستمر، گويا معطوف به مصوبه دولت دهم براي كاهش تعرفه واردات خودرو است و معني سخنان نعمت زاده احتمالا كان ل يكن شدن اين مصوبه است. زيرا طبق گفته وي تعرفه واردات چه براي خودرو و چه براي ساير كالاها قرار است در بلند مدت تثبيت شود.

اين همه اشاره در حالي است كه روز گشذته خبري در يكي از خبرگزاري ها منتشر شده است كه بر اساس آن در آخرين جلسه شوراي سياست گذاري خودرو، بحثهاي مهمي پيرامون تعرفه واردات خودرو صورت گرفته است.

بر اين اساس كه در اين جلسه صحبت از افزايش پلكاني تعرفه واردات خودرو براساس حجم موتور شده است، به اين معني كه خودروهاي وارداتي با حجم موتور بيشتر تعرفه بالاتري نيز بپردازند.

در اين جلسه گويا وزير صنعت از كارگروهي خواسته موضوعات مطرح شده مربوط به تعرفه واردات خودرو را بررسي و نتايج آن را ارائه كنند تا درباره ميزان تعرفه‌ها براي سال آينده تصميم‌گيري شود.

حال اشارات نعمت زاده در مورد عدم تصميم گيري برايتعرفه واردات خودرو و مطرح كردن هر دو احتمال كاهشي و افزايشي براي آن، در كنار موضوعات جلسه شوراي سياست گذاري خودرو، اين سوال را به ذهن ميرساند كه آيا مجدداً قرار است، تعرفه واردات خودرو افزايش يابد؟ آن هم در حالي كه همگان انتظار آن را داشته اند كه در سال جديد تعرفه واردات خودرو با كاهش 5 درصدي مواجه شود!

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن