تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803858257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهميت اربعين گرفتن براي امام حسين (ع)/ عدد 40 در قرآن و روايات تأكيد شده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اهميت اربعين گرفتن براي امام حسين (ع)/ عدد 40 در قرآن و روايات تأكيد شده است
رئيس مؤسسه معارف وحي و خرد گفت درجريان واقعه كربلا به خاطر اهميت و حساسيت و تأثيري كه اين رخداد عظيم بر همه شئونات اسلامي و ديني گذارده است اهل بيت از اين مسئله استفاده كردند روي موضوع عدد 40 و اربعين گيري براي امام حسين(ع) تأكيد ويژه اي كرده اند.

حجت الاسلام "علي نصيري" رئيس مؤسسه معارف وحي و خرد در مورد اينكه ريشه سنت اربعين گرفتن براي شهداي كربلا به چه زمان بر مي گردد و اهميت اربعين گرفتن براي امام حسين(ع)در چيست به خبرنگار مهر گفت: از يكسو بايد توجه داشت كه عدد 40 در متون ديني يك بار معنايي خاصي دارد چه به اعتبار اينكه در بعضي از روايات آمده كه اگر كسي به 40 سالگي برسد سن كمال اوست در قرآن هم اشاره شده كه 40 سالگي سن كمال و سن عقل و سن رشد است. تكاليف الهي در 40 سالگي جدي مي شود.

وي افزود: درباره ميقات حضرت موسي(ع) قرآن فرمود و«واعدنا موسي ثلاثين ليله واتممناها بعشر فتم ميقات ربه اربعين ليله» با آن وعده 30 روزه 10 روز اضافه شد و شب چهلم فرارسيد. عدد 40 در قرآن موقعيت خاصي دارد. يا در برخي روايات است كه اگر كسي 40 روز خودش را براي خداوند پاك نگه دارد به مقاماتي دست مي يابد. اينها خودش يك معنايي مي دهد كه عدد 40 در باطن و نظام هستي يك معنايي دارد شايد نتوانيم متوجه آن شويم.

رئيس مؤسسه معارف وحي و خرد تصريح كرد: درجريان واقعه كربلا به خاطر اهميت و حساسيت و تأثيري كه اين رخداد عظيم بر همه شئونات اسلامي و ديني گذارده است اهل بيت(ع) از اين مسئله استفاده كردند روي موضوع عدد 40 و اربعين گيري براي امام حسين(ع) تأكيد ويژه اي شده بگونه اي كه در روايتي امام حسن عسكري(ع) علائم مؤمن را بر شمرده اند كه يكي از اين علائم زيارت اربعين را رعايت كردن است. بنابراين هم براي اربعين امام حسين(ع) زيارت نامه ويژه اي پيش بيني شده و هم توصيه شده كه مومنين خودشان را به آن بارگاه برسانند و اداي احترام كنند و ياد و خاطره سيد الشهدا (ع) را گرامي بدارند.

نصيري اظهار كرد: اينها آن جنبه هايي است كه آثار و بركاتش را از آغاز نهضت كربلا شاهد هستيم. نكته ديگر لطف و محبت خداي متعال به شيعيان است كه با فراهم آوردن رفتن صدام خبيث از سر مردم عراق فضا آماده شد كه شيعيان و علاقمندان اهل بيت(ع) در ايران و عراق و بعد از پاكستان و هندوستان بتواند در مراسم عزاداري هاي كربلا در آن مكان گرد هم بيايند و طبق اخبار و گزارش هاي حاصله بالغ بر 25 ميليون زائر در كربلا در روز اربعين گرد هم مي آيند كه بزرگترين پياده روي ديني درجهان است.

وي افزود: راهپيمايي زائران از نجف به كربلا راهپيمايي ديني و شعائري است از همه قاره ها در اين مراسم شركت مي كنند و حقيقتاً بايد بر اين همه عشق و علاقه و محبتي كه مردم دنيا به اهل بيت(ع) دارند باليد. چه راهپيمايي افراد خردسال تا پير و سالم و بيمار و چه مردمي كه در كنار و حاشيه خيابان ها از راهپيمايان استقبال و پذيرايي مي كنند. يك تابلوي عظيم و گسترده اي است كه شور و هيجان علاقمندان و عاشقان اهل بيت (ع) را نشان مي دهد. بايد بر رسانه هاي غربي ننگ باد گفت كه گاهي اوقات از كوچكترين حادثه در گوشه و كنار دنيا گزارش مي دهند براي مثال از اسارت و گرفتارشدن يك گربه در قطب جنوب و آزادسازي آن توسط ناو آمريكايي گزارشي تهيه كردند اما به اين رخداد بزرگ و عظيم كوچكترين اعتنايي نمي كنند.

اين محقق و پژوهشگر حوزه علوم اسلامي يادآور شد: اينقدر رسانه هاي غربي بي انصاف هستند. به هر حال از الطاف حتمي الهي است كه شامل دينداران و علاقمندان به اهل بيت(ع) شده است. اميدواريم زمينه حضور علاقمندان به اهل بيت(ع) در بارگاهايشان با برچيده شدن موانع و سخت گيري هاي حضور در اين اماكن مقدس فراهم شود و روزي فرار برسد كه اين سنت پياده روي كه از ائمه از مدينه به مكه حركت مي كردند با برچيده شدن مرزها يك نفر از ايران به بيت المقدس و سپس به مدينه و مكه و سپس به عراق و در آخر به مشهد برگردد و حضور معنوي در اين اماكن مقدس اتفاق بيفتد تا اين حلقه ارتباط معنوي جهان اسلام كاملا به هم وصل شود آن وقت است كه شاهد اوج عظمت شعائر ديني و شيعي خواهيم شد.

كد خبر: 2200459

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲ - ۱۰:۵۳

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن