تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803955302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تازه‌هاي الكامپ 92


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تازه‌هاي الكامپ 92
نمايشگاه الكامپ امسال يك سر و گردن بهتر از سال‌هاي قبل ظاهر شد و مي‌توانيم اميدوار باشيم سال‌هاي آينده با نمايشگاهي بهتر و پر محتوا‌تر روبه‌رو باشيم. امسال شركت‌هاي مختلفي در نمايشگاه حضور داشتند و در برخي موارد، محصولات و فناوري‌هاي جالب توجهي به چشم مي‌خورد. اين‌بار مي‌خواهيم به همين موارد جالب نگاهي كرده و ببينيم چه توليدات جديدي وارد بازار شده و قرار است چه تحولاتي رخ دهد.


بحث شيرين اوركلاك

يكي از مواردي كه از زمان ظهور تاكنون هيچ گاه فراموش نشده و دوستدارانش هر سال و با معرفي محصولات جديد با چالش هاي تازه روبه رو مي شوند، اوركلاك سيستم است. اوركلاك در ايران پرطرفدار بوده و اوركلاكر هاي معروف كشورمان داراي مقام هاي جهاني نيز هستند. اگر سري به سالن 38 زده باشيد، احتمالا دو سيستم عجيب را ديده ايد كه يك يا چند دودكش روي آن نصب شده و با ريختن مايعي درون اين دودكش ها، دودي سفيد از آن خارج مي شود. اوركلاك به معني افزايش كارايي سيستم از طريق افزايش فركانس آن و ثبت ركوردهاي مختلف در نرم افزار هاي تست معروف است. اوركلاك معمولا روي پردازنده گرافيكي، پردازنده مركزي و حافظه RAM صورت مي گيرد و براي انجام اين كار بايد تغييراتي در فركانس آنها ايجاد شود. فركانس بيشتر به معني گرماي بيشتر و همچنين نياز به تامين توان مورد نياز اين قطعات به شكلي كاملا بهينه و دقيق است. حتي گاهي اوقات اوركلاكر ها بخشي از قطعه مورد نظر را دستكاري مي كنند تا بتوانند ولتاژ بيشتري در مقايسه با سطح استاندارد قطعه به آن برسانند.

يكي از معروف ترين ابزار ها براي مقابله با گرما در زمان اوركلاك، استفاده از مخزن هاي مخصوص و نيتروژن مايع است. اين مخزن ها عموما از پايه اي مسي تهيه شده تا رسانايي گرما به حداكثر برسد. نيتروژن مايع نيز كه بسرعت در دماي اتاق تبخير مي شود، مي تواند دماي قطعه مورد نظر را به زير صفر برساند. اوركلاكر بايد دقت بسياري روي شرايط سيستم و ولتاژ و دما داشته باشد تا بتواند ركورد خود را به ثبت برساند. همچنين از آنجا كه استفاده از نيتروژن مايع و گرماي زياد باعث ايجاد برفك در اطراف مخزن مي شود، بايد قطعات مختلف را كاملا عايق بندي كرد.

همان طور كه احتمالا تا الان حدس زده ايد، اوركلاك فشار زيادي به سيستم وارد مي كند و گاهي اوقات پس از اوركلاك بسيار سنگين، بايد با قطعه مورد نظر خداحافظي كرد! البته نگران نباشيد، زيرا در صورت داشتن يك خنك كننده مناسب براي پردازنده يا كارت گرافيك، مي توانيد تا حدودي آن را اوركلاك كرده و از كمي كارايي بيشتر قطعه خود لذت ببريد (با اين حال همواره بايد جانب احتياط را در زمان اوركلاك رعايت كنيد).

آينده پرسرعت

آينده وسايل ذخيره سازي در رايانه ها از آن درايو هاي SSD خواهد بود. اين درايوها كه اكنون جزو محصولات گرانقيمت به شمار مي آيد، داراي سرعت انتقال اطلاعات بسيار بيشتري در مقايسه با يك هاردديسك است. اين درايو ها ابعاد كوچك تري داشته و در ضمن به علت نداشتن قطعات متحرك، استهلاك و گرماي بسيار كمتري دارند. قيمت بسيار بالا باعث شده تا اين روزها خريد اين درايو ها تنها براي شرايط خاص توجيه پذير باشد، اما قطعا در آينده تعداد بيشتري از كاربران سيستم خود را به يك درايو SSD مجهز خواهند كرد.

ضد آب

وسايل ضد آب همواره بخوبي جلب توجه مي كنند و به محض ديدن عبارت «ضد آب» در كنار يك محصول، شرايط و سناريو هاي مختلفي از كاربردهاي متنوع و جالب اين محصولات در ذهنمان شكل مي گيرد. در دنياي ديجيتال امروز با گوشي هاي هوشمند، دوربين هاي ديجيتال و حافظه هاي ضد آب روبه رو هستيم، اما بايد بدانيم اين ضد آب بودن شرايط و ضوابطي هم دارد. يك محصول ضد آب داراي يك كد استاندارد است كه حتما روي جعبه محصول ذكر شده و در ضمن در گوشه اي از جعبه يا خود كالا شرايط ضد آب بودن آن نيز درج شده است. عمق و مدت زمان باقي ماندن در آب از جمله مواردي است كه در مورد ضد آب بودن يك محصول حتما قيد شده است.

براي مثال يك گوشي هوشمند با استاندارد IP58، مي تواند حداكثر نيم ساعت در عمق 5 / 1 متري آب قرار گيرد. در ضمن اين استاندارد در صورتي صادق است كه تمام دريچه ها و پورت هاي وسيله شما كاملا بسته باشد، زيرا در غير اين صورت آب به داخل نفوذ كرده و دوربين يا گوشي هوشمند دلبندتان غرق مي شود! محدوديت هاي ديگري نيز وجود دارد. براي مثال صفحه نمايش گوشي هاي هوشمند ضد آب سوني در صورت قرار گرفتن در آب از كار افتاده و استفاده از آنها با دست خيس بسيار دشوار مي شود.

در مورد حافظه هاي ضد آب نيز بايد بدانيد قبل از آن كه يك حافظه فلش يا هاردديسك ضد آب خيس را به سيستم متصل كنيد بايد حتما آن را به طور كامل خشك كنيد تا آسيبي به سيستم وارد نشود. يك استثنا در مورد حافظه هاي فلش ضد آب وجود دارد و آن، حافظه هايي است كه با استفاده از پروسه (a (Chip On Board توليد شده اند. در اين حافظه ها بورد، چيپ ست حافظه و خلاصه هر چيزي كه يك حافظه فلش را تشكيل مي دهد روي يك قطعه كوچك قرار داشته و لايه اي پلاستيكي كل آن را پوشانده است. به همين دليل در اين موارد خطر نفوذ آب به داخل و آسيب رسيدن به قطعات داخلي حافظه وجود ندارد.

بازي با صدا

هرقدر هم كه رايانه تان قدرتمند يا صفحه نمايشي بزرگ براي اجراي بازي هاي روز و ديدن فيلم هاي مهيج داشته باشيد، در نهايت اين صداست كه باعث مي شود بيش از پيش در محيط غرق شده و تجربه بهتري كسب كنيد. بلندگوها مي تواند به صورت دو كاناله يا چند كاناله باشد و در ميان محصولات مخصوص رايانه و سينماي خانگي چندكاناله، نمونه هاي 1 / 5 كانال جزو معمول ترين و پرطرفدار ترين ها به شمار مي آيند. عدد 5 در اين مجموعه به معناي وجود پنج بلندگو (يكي وسط، دو عدد جلو و دو عدد عقب) بوده و عدد يك به معناي وجود يك ساب ووفر براي توليد صداي بم است.

قدرت و كيفيت صداي خروجي به عوامل زيادي از جمله توان خروجي، ساختار بلندگو، نحوه و مواد به كار رفته در ساخت آنها، نوع اتصال به كار رفته، منبع صدا، نحوه قرار گيري بلندگو ها در محيط و حتي خود محيط بستگي دارد. دقت داشته باشيد فقط به عدد توان خروجي روي هر بلندگو توجه نكنيد، زيرا كيفيت صدا در مقايسه با حداكثر حجم صدا از اهميت بيشتري برخوردار است.

علاوه بر اين روي برخي بلندگو ها ممكن است عباراتي همچون dts، THX و Dolby را مشاهده كنيد. اين عبارات به معني استانداردهاي صوتي است كه يك سيستم صوتي مي تواند پشتيباني كند. برخي كمپاني ها با معرفي اين استانداردها سعي كرده اند تجربه اي بهتر از پخش صدا را فراهم كرده و حس بهتري را از صداي واقعي و فراگير منتقل كنند. همين علامت ها را مي توانيد روي جعبه بعضي از بازي ها يا فيلم ها نيز مشاهده كنيد. بلندگويي كه اين نشان ها را دارد، مي تواند اين استانداردهاي صوتي را كدگشايي و آن را پخش كند.

لمس متفاوت

از محصولات تازه اي كه قرار است وارد بازار كشورمان شود، تبلت جديد Galaxy Note 10.1 شركت Samsung است كه داراي قلم بوده و از صفحه نمايش 1 / 10 اينچي آن هم با دقت تصوير بسيار بالاي 1600×2560 پيكسل بهره مي برد. اين يعني حتي از فاصله بسيار نزديك نيز تصوير روي صفحه نمايش بسيار واضح بوده و به هيچ وجه با لبه هاي دندانه در متون يا تصاوير روبه رو نخواهيد شد. اين تبلت به چيپ ست Exynos اختصاصي سامسونگ مجهز شده كه شامل دو پردازنده چهار هسته اي با فركانس هاي مختلف مي شود. زماني كه تبلت با نرم افزار هاي معمول و پردازش هاي سبك روبه روست پردازنده چهار هسته اي ضعيف تر عمل مي كند و به محض اجراي نرم افزار ها و بازي هاي سنگين، پردازنده پيشرفته تر وارد عمل مي شود. سه گيگابايت حافظه RAM در نظر گرفته شده و امكانات ارتباطي آن نيز در كامل ترين سطح ممكن قرار دارد (Wi-Fi 802.11ac به همراه بلوتوث و پشتيباني از سيمكارت در برخي مدل ها). ظرفيت باتري 8220 ميلي آمپر ساعت بوده و داراي يك دوربين هشت مگاپيكسلي در پشت و يك دوربين دو مگاپيكسلي در جلو است.

اما نكته ديگري كه باعث تفاوت اين محصول مي شود، قلم آن است كه در ديگر محصولات سري Note سامسونگ نيز ديده ايم. اين قلم از فناوري اي به نام Digitizer بهره برده و با ديگر قلم هاي موجود در بازار كه مي توان براي تبلت ها خريداري كرد، تفاوت دارد. دستگاه هاي سري Note روي صفحه نمايش خود لايه اي اختصاصي دارند كه باعث مي شود بتوان از قلم هاي حساس به فشار روي آن استفاده كرد. اين لايه و قلم آن به 1024 سطح فشار حساس بوده و در زمان طراحي روي صفحه نمايش، هرچه بيشتر قلم را فشار دهيد، خط ضخيم تري نيز ثبت مي شود. دقت كار با اين قلم ها نيز بسيار بالاست و در ضمن سامسونگ ويژگي هاي اختصاصي ديگري نيز براي محصولات مجهز به اين قلم در نظر گرفته است.

سبك و دلربا

اولترابوك ها جديدترين محصولات در گروه لپ تاپ هاست كه با داشتن وزن و ضخامت بسيار كم و ظاهري زيبا و ظريف، طرفداران بسياري پيدا كرده اند. اولترا بوك ها در برابر نوت بوك هاي معمولي شبيه ماشيني لوكس در برابر يك خودروي اسقاطي از رده خارج هستند و با آمدن سيستم عامل ويندوز 8، بيشتر آنها به صفحه نمايش هاي لمسي نيز مجهز شده اند. اما همان طور كه پردازنده يك نوت بوك در رده اي پايين تر از پردازنده يك رايانه دسكتاپ قرار مي گيرد، پردازنده يك اولترابوك نيز از بابت قدرت پردازشي در رده اي پايين تر از پردازنده نوت بوك قرار خواهد گرفت.

اين مساله به معضل فضاي كم يك اولترا بوك بازمي گردد كه امكان استفاده از باتري حجيم تر را محدود كرده و در ضمن امكان استفاده از خنك كننده هاي پيشرفته تر را نيز از سازنده مي گيرد. به همين دليل بيشتر اولترابوك ها از نسخه اي سبك وزن از پردازنده هاي مختلف بهره مي برند كه داراي فركانس كاري پايين تر و توان مصرفي كمتري بوده و گرماي كمتري هم توليد مي كنند.

با اين حال به هيچ وجه يك اولترابوك محصولي ضعيف و به درد نخور نيست و براي بسياري از كاربرد هاي امروزي گزينه اي كاملا مناسب و ايده آل است. اين كه يك اولترابوك براي شما مناسب است يا خير مستقيما به نوع كاربرد شما و استفاد هايي كه مي خواهيد از دستگاه داشته باشيد، مربوط است.

رنگ چهارم

تقريبا صفحه نمايش گوشي هاي هوشمند، تبلت و تلويزيون هاي خانگي، همگي از سه رنگ اصلي قرمز، سبز و آبي براي نمايش تصوير بهره مي برند. هريك از صفحه نمايش ها برحسب ساختار خود به توليد اين رنگ ها پرداخته و تصاوير مورد نياز ما را ارائه مي كنند. توليد همه رنگ ها از طريق اين سه رنگ اصلي امكان پذير است، اما قطعا وجود پيكسل هاي اختصاصي براي رنگ هاي ديگر نيز مي تواند در بهبود كيفيت تصوير مفيد واقع شود.

به همين دليل است كه كمپاني شارپ در برخي تلويزيون هاي خود تعداد پيكسل هاي رنگي را به چهار عدد رسانده و رنگ زرد را نيز به مجموعه سه پيكسل قرمز، سبز و آبي افزوده است. اين موضوع باعث شده كيفيت تصوير در اين تلويزيون بهتر شود. اگر چه ممكن است در يك نگاه كلي و گذرا به چشم نيايد، اما تست هاي مختلف و نظرات كارشناسان از سايت ها و موسسات تست وسايل ديجيتال به ما مي گويد اين عمل در بهبود كيفيت تصوير مفيد واقع شده است. رسيدن به كيفيت بهتر تصوير هزينه هايي نيز دارد و به همين دليل اين تلويزيون در مقايسه با ديگر نمونه هاي هم رده تا حدودي گران تر است./ ضميمه كليك

بابك والي زاده

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن