تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820261024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كمبود اعتبار وزارت خارجه در بودجه ۹۳


واضح آرشیو وب فارسی:الف: كمبود اعتبار وزارت خارجه در بودجه ۹۳
سخنگوي كميسيون سياست خارجي مجلس گفت: وزير خارجه در نشست اين كميسيون اعلام كرده حدود ۳۰ ميليون يورو براي انجام وظايف ذاتي وزارت خارجه كم در لايحه بودجه ۹۳ كم داريم.

به گزارش فارس، سيدحسين نقوي نماينده مردم ورامين و سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشي از نشست عصر امروز اين كميسيون پرداخت و اظهار داشت: بررسي بودجه وزارت كشور با حضور عبدالرضا رحماني‌فضلي وزير كشور و معاونين وي در دستور كار امروز كميسيون قرار داشت.

وي افزود: در اين جلسه وزير كشور توضيحاتي پيرامون مأموريت‌ها و فعاليت‌هاي وزارت كشور ارائه كرد و سپس معاونين وي از پينشهادات وزارتخانه براي لايحه بودجه ۹۳ دفاع كردند و بنا شد كميسيون پيشنهادات را در جلسات هماهنگي بررسي و پيگيري كند. سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس يادآور شد: در ادامه جلسه، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه و معاونان وي براي بررسي اعتبارات اين وزارتخانه در لايحه بودجه ۹۳، در كميسيون حضور پيدا كردند. پيش از شروع بررسي بودجه وزارت خارجه، جلالي رئيس مركز پژوهش‌ها توضيحات مفصلي در زمينه سفر هيئت پارلماني اروپايي ارائه كرد.

«جلالي گفت كه پارلمان اروپايي نهاد مهمي در عرصه بين‌المللي است و عدم حضور جمهوري اسلامي در نهاد مذكور، موجب حضور مخالفان نظام مي‌شود و از اين طريق اطلاعات غلط و غيرواقعي مطرح مي‌كنند، سفر هيئت پارلمان اروپايي شش سال است كه قرار بود، انجام شود و در اين مدت بيش از هشت بار گفت‌وگو براي سفر مذكور صورت گرفت و چون نوبت اروپايي‌ها بود، بايد هيئت اروپايي به ايران مي‌آمد بعد هيئت پارلماني ايراني مي‌رفت، در اسفند سال گذشته توافق كرديم، سفر در نيمه دوم سال ۹۲ برگزار شود و در همه گفت‌وگوها و توافقات هيچ پيش‌شرطي مطرح نبوده است تا اينكه آخرين جلسه هماهنگي روز سه‌شنبه قبل از سفر با حضور مسئوليني از وزارت اطلاعات و وزارت خارجه برگزار شد.»

تقوي خاطرنشان كرد: جلالي همچنين تأكيد كرد كه در اين جلسه مطرح شد كه آنها درخواست ملاقات با نسرين ستوده و جعفر پناهي را به وزارت خارجه داده بودند و در تماسي كه با آقاي محمدجواد لاريجاني گرفتيم، او تأييد كرد كه ما قول ملاقات را داده‌ايم، در همين جلسه ما به عنوان دعوت‌كننده و مجلس اعلام كرديم كه ما با چنين ملاقاتي مخالفيم و حالا هم اعلام مي‌كنيم كه مركز پژوهش‌ها و مجلس دقيقاً مطابق برنامه تنظيمي خودش با هيئت برخورد كرده و پيش رفته است و هيچ مسئوليتي در قبال ملاقات‌هاي پنهاني هيئت اروپايي نداريم. مجلس تلاش كرد ملاقات‌هاي بسيار خوبي را براي هيئت پارلماني اروپايي طراحي و پيش‌بيني كند و اجرا هم شد و نتايج و دستاوردهاي بسيار خوبي هم داشت، وليكن ما اين ملاقات را هم محكوم مي‌كنيم.

وي خاطرنشان كرد: در زمينه ملاقات پنهاني هيئت پارلماني اروپايي با فعالان فتنه ۸۸، نوذر شفيعي، آقامحمدي و جوكار اظهارنظر كردند و اقدام هيئت اروپايي را اقدام مداخله‌جويانه و نادرستي دانستند، در ادامه بحث نيز آقايان جهانگيرزاده و كوثري اظهارنظر كردند.

نقوي تصريح كرد: در ادامه جلسه، وزير امور خارجه ابتدا پيرامون اعتبارات وزارت خارجه توضيحي ارائه كرد و گفت كه بيشتر هزينه‌هاي وزارت خارجه ارزي است و انتظار داريم كميسيون توجه ويژه‌اي به اين موضوع داشته باشد، با توجه به وضع موجود، پيشنهادات مطرح شده در لايحه دولت، با توجه به حمايت جدي دولت، حدود ۳۰ ميليون يورو براي انجام وظايف ذاتي وزارت خارجه كم داريم، به هر حال وزارت خارجه پيشاني نظام در عرصه بين‌المللي است و برنامه‌هاي گسترده‌اي در حوزه سياست خارجي و مسئوليت‌هاي مهمي را بر عهده دارد. وي در پايان خاطرنشان كرد: كميسيون اعلام كرد كه بر حساسيت كار وزارت خارجه كاملاً واقف است و نيازمند اطلاعات دقيق و توجيه لازم براي برنامه‌ها هستيم.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن