تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819493762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا سفير يونان پس از خروج هيئت اروپايي احضار شد؟/ رفتار هيئت اروپايي با هاشمي برخلاف ادب ديپلماتيك بود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: چرا سفير يونان پس از خروج هيئت اروپايي احضار شد؟/ رفتار هيئت اروپايي با هاشمي برخلاف ادب ديپلماتيك بود
يك نماينده مجلس نسبت به اقدام غير ديپلماتيك هيئت اروپايي در سفر به ايران گفت: چرا سفير يونان پس از خروج هيئت اروپايي از سوي وزارت امور خارجه احضار شده است؟
به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ "حميد رسايي" نماينده مردم تهران در مجلس، در تذكر آئين‌نامه‌اي در صحن علني امروز يكشنبه (يكم دي ماه) مجلس، با اشاره به سفر هيئت پارلماني اروپايي به مجلس، گفت: در هفته گذشته كه مجلس جلسه علني نداشت، اتفاق بزرگي در كشور به وقوع پيوست كه مي‌خواهم درباره آن تذكر دهم.

وي افزود: تذكرم بر اساس بند ۱۱ ماده ۲۴ است كه اميدوارم با شفاف‌سازي شما از حيثيت مجلس دفاع شود.

نماينده مردم تهران تصريح كرد: پس از اينكه هيئت پارلماني اروپايي به ايران آمدند، ملاقات‌هايي را انجام دادند كه خلاف عرف سياسي بود.

وي تاكيد كرد: سگ زرد برادر شغال است. اتحاديه اروپا براي ما با آمريكا فرقي ندارد چرا كه آن‌ها به دنبال لطمه‌‌زني به منافع مردم ايران هستند، هرچند كه ما سعي مي‌كنيم با همه روابط ديپلماتيك دوجانبه داشته باشيم.

رسايي گفت: هيئت پارلماني به ايران آمد، علي‌رغم اينكه پيش از اين تاكيد شده بود كه جمهوري اسلامي ايران هيچ پيشرفتي را نمي‌پذيرد، ولي با اين وجود نمايندگان اتحاديه اروپا با دوتن از فتنه گران ديدار كردند.

رسايي ادامه داد: ملاقات فتنه‌گران با هيئت پارلماني نشان دهنده آن است كه اين‌ها وطن فروشند، چرا كه اگر اينگونه نبود آن‌ها در يك سفارتخانه خارجي با كساني ديدار نمي‌كردند كه ملت و كشور ما را تحريم كرده‌اند، ملاقات كنند.

اين نماينده مجلس اظهار كرد: از مدت‌ها پيش اين هيئت پارلماني قصد سفر به ايران را داشتند و مدام اين موضوع را عنوان مي‌كردند كه در سفر به ايران ملاقات‌هايي اين چنيني را ترتيب خواهند داد، براساس پيگيري‌هايي كه همكاران ما كردند و از نهادهايي مانند وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات در اين باره سوال شد، به اين نتيجه رسيديم كه تذكرات لازم در يك هفته قبل از سفر اين هيئت پارلماني داده شده بود، چرا وزارت اطلاعات با اين وجود تمهيدي براي آن نداشته است، معاون وزير اطلاعات براساس پيگيري‌ها يك روز پس از ملاقات از اين موضوع با خبر شده است.

وي ادامه داد: وزير اطلاعات چند روز پيش گفت كه نسبت به اين ديدار باخبر شده است، چرا سفير يونان چند روز با تاخير احضار شده است؟ اين هيئت پس از بازگشت به كشور خود بازهم به توهين‌هاي خود ادامه داده‌اند، ولي سفير يونان پس از خروج اين هيئت احضار شده است.
رسايي گفت: سوال ديگر من اين است چرا پس از اينكه اين هيئت چنين ملاقاتي را انجام داد، ملاقات‌هاي ديگر آن‌ها لغو نشد، با همه آنكه بنده نسبت به مواضع قاطعانه رئيس مجلس در سياست خارجي عزتمندانه است، ولي اين هيئت پس از ملاقات خود با فتنه‌گران با رئيس مجلس نيز ديدار كردند، چرا چنين اقدامي صورت گرفته است، چرا برنامه‌ريزان چنين ملاقاتي را لغو نكردند؟

وي همچنين با اشاره به ملاقات اين هيئت با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: ما انتقادات درون خانوادگي نسبت به آقاي هاشمي رفسنجاني را داريم، ولي اين باعث نمي‌شود كه بي‌احترامي‌هاي خارجي‌ها را نسبت به شخصيت‌هاي كشورمان بپذيريم، رئيس اين هيئت پارلماني اروپايي در هنگام ورود ‌آيت‌الله هاشمي از جاي خود بر نمي‌خيزد و ما اين رفتار را برخلاف ادب ديپلماتيك مي‌دانيم.

اين نماينده مردم تهران ادامه داد: از همه بد‌تر اين است كه اين هيئت پس از بازگشت به كشور خود بيان كرده كه مهم‌ترين ديدارش ديدار با فتنه‌گران بوده است، چرا وزارت خارجه در اينجا عزتمندانه رفتار نكرده است و مجلس نيز در اين باره سوال دارد، خواهش ما اين است كه رئيس مجلس در اين باره به صراحت توضيح دهد.

انتهاي پيام/

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن