تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819308748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دورخيز براي مهار تورم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دورخيز براي مهار تورم
تازه هنوز ديشب، شب يلدا را پشت سر گذاشتيم و هرجور بود هندوانه(به عنوان ميوه اصلي) و ساير ميوه‌هاي فرعي و حاشيه‌اي اين مراسم باستاني را جفت و جور كرديم كه البته الان چيزي از آنها جز نام و يادشان، باقي نمانده. چنان مورد هجمه قرار گرفتند كه تازه فهميدم شب يلدا چقدر طولاني است. خدا به همه ما صبر عنايت بفرمايد.


باري؛ تازه از شب يلدا فارغ شديم كه چشممان افتاد به جمال اين خبر تازه وارد كه مجدداً به ياد تهيه و تدارك ميوه ايام عيد افتاديم كه نمي دانيم چرا با وجود استفاده از ميوه در طول ايام عيد، از آن فقط به ميوه شب عيد تعبير مي شود؟.... خدا از دهنتان بشنود. كاش فقط يك شب بود.

فرصت طلبي شاعرانه:

اگر عيدم يكي بودي، چه بودي

زمانش اندكي بودي، چه بودي؟

خبر وارده: «محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، از برنامه ريزي دولت براي جلوگيري از افزايش نرخ تورم شب عيد خبر داد و گفت: دولت برنامه ريزي هاي لازم را در اين باره انجام داده تا قيمت ها، بخصوص نرخ ميوه شب عيد، افزايش پيدا نكند. به طور مثال، از هم اكنون، ميوه شب عيد در سردخانه ها موجود است و انبار شده و پول آن به جاي واردات، به باغداران و كشاورزان داخلي اختصاص يافته است.» ــ به نقل از جرايد كم ميوه

بسته پيشنهادي: از برنامه ريزي براي جلوگيري از هرگونه افزايش قيمت ــ من الان الي قيام يوم الدين ــ همگان استقبال مي كنند. مگر آنهايي كه ريگي به كفش دارند و از آشفته بازار قيمت ها و شفته بازار نرخ ها، سودي به جيب نانجيب آنها سرازير مي شود. لهذا ضمن استقبال از ذخيره سازي ميوه توسط دولت، در حاشيه، عرايضي داريم كه قابل شما را ندارد:

1ـ تنظيم درجه سرما: هرچند كه ميوه هاي داخل سردخانه از هرحيث سالم هستند و حتي مثل برخي ميوه هاي بيرون، كرم هم ندارند، چون هيچ كرمي در آن سرماي زيرصفر، نمي تواند بيرون بيايد، مگر كه بيشتر تنش كند؛ اما به هرحال، مردم دوست دارند بيشتر ميوه تازه بخورند. فلذا پيچ سردخانه ها را طوري تنظيم نمايند كه آن قدر سرما نخورند كه ملت خيال كنند دارند يخمك با طعم فلان ميوه مي خورند. سركوچه مان، علاوه بر يخمك با طعم ميوه، كمپوت و برگه انواع ميوه جات هم دارد. پولش هم البته خدا بزرگ است.

2ـ جمع آوري يخ ميوه ها: پس از اجراي طرح انباشت ميوه ها در سردخانه ها، نوبت به مرحله برداشت آنها كه رسيد، خداوكيلي ميوه ها را آزمايش كنند كه يخ نزده باشد. اگر پيدا شد ميوه هايي كه دچار يخ زدگي شده بود، در راه رضاي خدا از چرخه توزيع آنها در بين بندگان خدايي كه پول خريد ميوه را از زير سنگ در مي آورند، خودداري كنند. فقط كه نبايد ديش و قليان را جمع كرد. ميوه فاسد هم بايد جمع شود. تنگ چشمان نظر به ميوه كنند / ما تماشاكنان يخچاليم!

3ـ طرزنگهداري پول ميوه: ضمن تشكر از جميع مسئولان عزيز و دلسوزي كه از حالا به فكر ذخيره سازي ميوه شب عيد ما هستند(كه عدل، سه ماه به آمدن آن مانده)؛ اگر مي توانند و برايشان مقدور است، طرز ذخيره سازي و نگهداري پول خريد ميوه شب عيد را هم به ما ياد دهند. ببخشيد كه همه كارها را از شما مي خواهيم. گناه شما اين است كه دولت تدبير و اميد هستيد. اميد ما به تدبير شماست. اميد شما هم بعد از خدا، به ما باشد. هوايتان را داريم. در اين هواي سرد سرزمستاني، دمتان گرم!

رضا رفيع

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن