تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803805790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم 30 درصدي مسكن مهر در تورم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: سهم 30 درصدي مسكن مهر در تورم


از ابتداي پيروزي انقلاب همواره يكي از دغدغه هاي دولت ها حل معضل مسكن بوده است. البته توجه به حل اين معضل در سال هاي ابتداي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به دليل شرايطي كه جنگ در كشور بوجود آورده بود، سبب شد تا معضل مسكن به حاشيه رانده شود و چنان مورد توجه قرار نگيرد.
بعد از اتمام جنگ و در دولت هايي كه بعد از آن در كشور تشكيل شد، معضل مسكن دوباره تبديل به يكي از دغدغه هاي جدي دولت ها شد. دولت هاي بعد از جنگ تلاش مي كردند تا با سياست گذاري به حل معضل مسكن بپردازند. در بين دولت هاي بعد از انقلاب، اما دولت نهم و دهم بودند كه به صورت مستقيم در بازار مسكن دخالت كرد. دولت هاي نهم و دهم در قامت يك پيمانكار وارد عمل شد و راسا به ساخت و ساز در بازار مسكن كشور پرداخت.
در طرح مسكن مهر قرار بود تا 1 ميليون و 200 هزار مسكن در سطح كشور ساخته شود. دولتمردان نهم و دهم هم در اين زمينه به صورت تمام قد پشت اين طرح قرار گرفتند و از آن پشتيباني كردند. اما در پايان دولت دهم در بهترين حالت ( طبق آمار ارائه شده از سوي دولتمردان يازدهم) 400 هزار واحد مسكن مهر در كشور ساخته شده است. به نظر من اين ميزان هم مسكن مهر تحويل متقاضيان نشده است. بنابراين امروز شايد تنها خود رييس دولت هاي نهم و دهم از اجراي طرح مسكن مهر در كشور به شكلي كه اتفاق افتاده است، دفاع كند. اما آنچه بعد از روي كار آمدن دولت يازدهم در اين زمينه مورد توجه قرار گرفته بود، نه اين ميراث ناميمون دولت دهم براي تكميل اين 800 هزار واحد نيمه تمام بود.
البته كه اين موضوع هم تا حدودي مورد توجه مسئولان وزارت راه و شهر سازي قرار گرفت و حتي برخي سخنان آخوندي، وزير راه و شهر سازي، اين ظن را در بين جامعه ايجاد كرد كه دولت يازدهم قصد اتمام اين واحدهاي نيمه تمام را ندارد. اما آنچه بيش از اين اظهار نظرها مورد توجه كارشناسان قرار گرفت اظهارنظرهاي بود كه مسئولان وزارت راه و شهر سازي در مورد تاثير مسكن مهر بر روي تورم كنوني موجود در جامعه بود.
وزير راه برا اين نكته تاكيد كرد كه 40 درصد از تورم كنوني موجود در جامعه حاصل اجراي طرح مسكن مهر است. بي ترديد هزينه كرد 50 هزار ميليارد توماني دولت هاي نهم و دهم در طرح مسكن مهر و بازدهي تنها 30 درصدي اين طرح (در خوشبينانه ترين حالت) مي تواند سبب افزايش شاخص تورم در كشور باشد. اما دولت يازدهم، بخصوص وزارت راه و شهر سازي بهتر است مبناي محاسبه خود را در زمينه تاثير 40 درصدي مسكن مهر بر روي تورم ارائه كند. بي ترديد وجود 800 هزار مسكن مهر نيمه تمام در سراسر كشور كه هنوز به دليل نيمه تمام بودن وارد بازار مسكن نشده اند و قابليت خريد و فروش ندارند، مي تواند سبب ساز افزايش تورم باشد.
اما اينكه اين تورم ايجاد شده توسط مسكن مهر حدود 40 درصد تورم فعلي را شامل شود، تا حدودي جاي سوال دارد. طبق برآورده هاي صورت گرفته اين امكان وجود دارد تا طرح مسكن مهر نزديك به 30 درصد تورم فعلي را ايجاد كرده باشد اما 40 درصد تا حدودي بزرگنمايي است؟ با اين حال بايد منتظر بمانيم و ببينيم آيا مسئولان وزارت راه و شهر سازي نحوي محاسبه خود را در رابطه با تاثير مسكن مهر بر روي تورم به ميزان 40 درصد چه زماني ارائه مي دهند؟

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن