تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805203913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراحل نهايي تجاري سازي عامل انعقاد خون در شيراز


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مراحل نهايي تجاري سازي عامل انعقاد خون در شيراز
عامل انعقادي خون بزودي از شيراز وارد چرخه توليد صنعتي داخلي و خارجي مي شود.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شيراز؛ معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: عامل انعقادي خون Cool Clot نوآوري و اختراع پروفسور سيد محمد جواد مرتضوي و از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكي شيراز آماده تجاري سازي است و به زودي وارد چرخه توليد صنعتي داخلي و خارجي مي شود.

دكتر غلامرضا حاتم با تشريح جزيياتي از چگونگي اجراي اين پروژه تحقيقاتي و علمي افزود: براي اولين بار در كشور از حدود هفت سال پيش مراحل مقدماتي مطالعه و پژوهش در مورد طرح Cool Clot و كارآزمايي آن بر روي مدل هاي حيواني آغاز و تمامي مراحل علمي و آزمايشگاهي را مرحله به مرحله طي نمود.

وي ادامه داد : پس از انجام موفقيت آميز كارآزمايي باليني و تاييد توسط دانشگاه، اقدامات جهت توليد محصول Cool Clot آغاز گرديده است.

پروفسور سيد محمد جواد مرتضوي استاد دانشگاه علوم پزشكي شيراز نيز در اين باره گفت: خونريزي كنترل نشده اولين عامل مرگ و مير در صدمات نظامي و دومين عامل مرگ و مير در حوادث غير نظامي است و توقف غير فشاري خونريزي از جمله اقداماتي است كه امكان زنده ماندن افراد مجروح را به شدت افزايش مي دهد.

وي افزود: بر اين اساس مطالعه اي در دانشگاه علوم پزشكي شيراز انجام شد كه فاز اول اين مطالعه، با هدف توليد يك عامل هموستاتيك مبتني بر استفاده از كاني ها طراحي و در سال 1384 در دانشگاه علوم پزشكي شيراز صورت گرفت. نتايج مطالعات اين فاز نشان دهنده تاثير شديد مخلوطي از كاني هاي بنتونيت و زئوليت و تعدادي از كاني هاي ديگر با نسبت درصد مشخص در كاهش دادن زمان لازم براي توقف خونريزي، تشكيل لخته يا كاهش حجم خون تلف شده بود. وي گفت : هر چند كاني هاي ديگر همچون كائولين و ساير كاني هاي خانواده مونت موريلونيت اثرات قابل ملاحظه اي از خود نشان دادند، اما در مجموع اثر تركيبي كاني هاي بنتونيت و زئوليت بهمراه مخلوطي از كاني هاي ديگرشاخص بود.

وي تصريح كرد: وجه تمايز عامل انعقادي Cool Clot، توليد شده در دانشگاه علوم پزشكي شيراز با ساير نمونه هاي مشابه، كاهش زمان خونريزي، اقتصادي بودن توليد انبوه اين عامل انعقادي به خاطر فراواني معادن كاني هاي مورد نظر در ايران و از ميان بردن خطر سوختگي در محل جراحت است.

مرتضوي اظهار داشت: فازهاي بعدي اين مطالعه به صورت يك تحقيق تجربي نيز از سال 1388 در مركز تحقيقات اين دانشگاه آغاز و همچنان ادامه دارد و مطابق نتايج آزمايش هاي انجام شده ، مشخص شد كه عامل توليدي در دانشگاه علوم پزشكي شيراز با برخورداري از شاخص هايي همچون كاهش زمان خون ريزي و نداشتن اثرات جانبي زيان بار، به گونه اي موثر خونريزي هاي شرياني شديد را مهار مي كند.

وي گفت: عامل انعقادي Cool Clot در آزمايشات انجام گرفته بر روي حيوانات آزمايشگاهي و نيز در آزمايشات صورت گرفته بر روي نمونه هاي انساني با خونريزي هاي واقعي، پس از اخذ مجوزهاي لازم از كميته اخلاق دانشگاه علوم پزشكي شيراز و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، نتايج بسيار اميدوار كننده و قابل توجهي از خود نشان داد.

وي افزود: در تحقيقات آزمايشگاهي اين ماده، ارزشيابي ها بر سه محور اصلي حجم خون از دست رفته، زمان لازم براي انعقاد خون و زمان لازم براي تشكيل لخته، متمركز شد، كه در هر سه محور كارايي تركيب جديد، از موارد مشابه عرضه شده به بازارهاي جهاني، بهتر بوده است.

محمد عاطفي، سرپرست بخش اجرايي اين پروژه نيز گفت: تركيب اختراعي جديد نسبت به ساير موارد، برتري هايي از جمله كنترل خونريزي هاي شديد شرياني با شرايط ايده آل، عدم بروز عوارض جانبي مشهود، مقرون به صرفه بودن توليد به علت وجود مواد اوليه در ايران و عدم وجود واكنش هاي اگزوترميك دارد كه مي توان به كاهش شديد حجم خونريزي، كاهش زمان انعقاد خون، كاهش زمان تشكيل لخته، كنترل قابل ملاحظه واكنش هايي كه باعث افزايش درجه حرارت مي شود، اشاره كرد.

وي قابليت هاي استفاده از اين تركيب را براي سربازان زخمي، ورزشكاراني كه دچار آسيب مي شوند و همچنين استفاده به صورت بسته هايي در آمبولانس هاي اورژانس و اسكرين بيمارستانهاي تروما و بسته هاي امدادي هلال احمر و استفاده هاي تخصصي در جعبه كمك هاي اوليه ذكر نمود.

عاطفي افزود: اين تركيب به دليل آزمايش موفق آن بر مدل هاي متنوع حيواني و نتايج بسيار اميدواركننده و موثر در كارآزمايي باليني، چاپ بيش از پنج مقاله معتبر بين المللي و داخلي و دو ثبت اختراع در مراحل متفاوت، مورد استقبال سرمايه گذاران قرار گرفت.

حجت الله مرادي از مخترعين اين پروژه نيز افزود: محصول پد انعقادي Cool Clot جهت ارائه به بازار، هم اكنون در حال راه اندازي خط توليد و اخذ مجوز هاي نهايي توليد و توزيع از نهادهاي ذيربط بوده و در اين راستا با يكي از سرمايه گذاران بخش سلامت توافقات لازم نيز بعمل آمده تا با حمايت هاي حقوقي و معنوي دانشگاه علوم پزشكي شيراز محصول يادشده به زودي وارد بازار مصرف شود./س

انتهاي پيام/

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن