تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802713004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سياست زيگزاگي كاخ سفيد ادامه دارد؛ مخالفت آمريكا با حضور ايران در ژنو2


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: سياست زيگزاگي كاخ سفيد ادامه دارد؛ مخالفت آمريكا با حضور ايران در ژنو2
طي سه ماهه اخير و به دنبال گفت وگوي تلفني روحاني و اوباما در جريان اجلاس سازمان ملل و مذاكرات و تماس‌هاي چندگانه وزراي خارجه ايران و آمريكا، تحليلگران خوشبينانه از آب شدن يخ‌هاي 35 ساله روابط تهران و واشنگتن خبر مي‌دادند. اما كاخ سفيد با حركت‌هاي زيگزاگي روزهاي اخير خود ابهامات درباره سرنوشت اين رابطه را بيشتر كرده است. دولت آمريكا روزي از درمصالحه و مسالمت جويي وارد مي‌شود و روز ديگر در منتهي اليه تنش آفريني و رفتار خصمانه با ايران مي‌ايستد. اوباما كه همين دو روز پيش اعلام كرد هرگونه تحريم جديد توسط سنا عليه ايران را وتو خواهد كرد، همزمان عليرغم اصرار سازمان ملل و روسيه همچنان با مشاركت تهران در نشست ژنو 2 براي حل مساله سوريه مخالفت مي‌كند تا نشان دهد كه اين دشمني و قطع رابطه به اين راحتي‌ها پايان نخواهد يافت.
نشست مشورتي اخضر ابراهيمي، با نمايندگان روسيه و آمريكا عصر جمعه برگزار شد و پس از اين نشست ابراهيمي در كنفرانسي مطبوعاتي اعلام كرد، حضور بيش از 30 كشور در كنفرانس ژنو 2 قطعي شده است. درحالي كه همگان منتظر پايان چانه زني‌هاي روسيه، آمريكا و سازمان ملل براي برگزاري نشست ژنو 2 بودند روز گذشته اخضر ابراهيمي نماينده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب براي حل مساله سوريه جزيياتي از نشست سه جانبه با نمايندگان روسيه و آمريكا را اعلام كرد. براساس آنچه كه ابراهيمي اظهار داشت: سه طرف بر سر مشاركت 30 كشور از جمله عربستان در نشست ژنو 2 توافق كرده اند اما مخالفت‌هاي آمريكا باعث شده هنوز موضوع مشاركت ايران در هاله‌اي از ابهام باقي بماند. وي گفت: در اين نشست علاوه بر اعضاي دائم شوراي امنيت نمايندگاني از مصر، آلمان، عراق، ايتاليا، ژاپن، كويت، لبنان، قطر، عربستان، مراكش، عمان، اسپانيا، سوئد، تركيه، امارات و چندين كشور ديگر دعوت شده‌اند. ابراهيمي گفت: در نشست ژنو نماينده اتحاديه اروپا و دبيركل سازمان همكاري اسلامي نيز مشاركت خواهند داشت و براي عربستان نيز دعوت نامه فرستاده شده تا در اين نشست حاضر شود.وي درباره مشاركت ايران در كنفرانس مذكور نيز گفت: هم‌پيمانان ما در آمريكا با مشاركت ايران در نشست ژنو مشكل دارند و اگر چه ما در سازمان ملل به ايراني‌ها اطمينان داده‌ايم كه سازمان ملل خواهان مشاركت تهران در نشست است اما هنوز بر سر حضور نماينده ايران ژنو 2 توافق حاصل نشده است.فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه همچنين در خصوص بالا گرفتن خشونت‌ها در سوريه ابراز نگراني كرد و گفت: هم‌اكنون بيش از 23 ميليون سوري نيازمند كمك‌هاي بشردوستانه هستند و با يد به آنها كمك‌رساني شود. وي گفت: با مخالفان سوري نيز تماس گرفته‌ايم و آنها نيز قرار است بزودي ليست افراد مشاركت‌كننده در ژنو 2 را براي ما ارسال كنند.ابراهيمي تاكيد كرد: در نشست ژنو 2 نمايندگان دولت سوريه نيز حضور خواهند داشت. در نشستي كه با نمايندگان آمريكا و روسيه داشتم در مورد سرنوشت بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه بحث و گفت وگويي صورت نگرفت. وي در پايان گفت كه اين كنفرانس اقدامي خارق‌العاده نخواهد بود و روند مذاكرات احتمالا طولاني است.
دمشق: ايران بايد در ژنو2 شركت كند
همزمان با سخنان اخضر ابراهيمي نخست‌وزير سوريه با بيان اينكه نشست ژنو 2 در موعد مقرر برگزار خواهد شد گفت: دمشق براي مشاركت ايران در ژنو 2 به خاطر نقش محوري‌اش در حل بحران سوريه اصرار دارد. وائل الحلقي، نخست‌وزير سوريه در گفت وگو با روزنامه”الاخبار" لبنان گفت: آنچه كه هم‌اكنون در سوريه اتفاق مي‌افتد جناياتي بي سابقه پس از جنگ جهاني دوم است. اگر به روزهاي گذشته نگاه كنيم چيزي جز قتل و غارت و خونريزي نخواهيم ديد. چيزي كه هم‌اكنون نيز به شديدترين وضع در مناطق مختلف سوريه از جمله در حال حاضر در شهر”عدرا" صورت مي‌گيرد.وي افزود: اتفاق جديدي در خصوص ژنو 2 نيفتاده و اين نشست در زمان مقرر و در تاريخ 22 ژانويه(دوم بهمن) در شهر مونترو سوئيس در سطح وزراي خارجه كشورهاي دعوت شده برگزار خواهد شد و نماينده سوريه در اين نشست وليد معلم، وزير امور خارجه سوريه است.نخست‌وزير سوريه در ادامه تاكيد كرد: هيات سوري براي مشاركت در نشست ژنو 2 آماده است و بايد بگويم كه ما هيچ مشكلي در اين باره نداريم، دستور كار ما كاملا ‌آشكار است و ما هر روز راجع به آن صحبت مي‌كنم. ما به ژنو مي‌رويم تا آغازگر گفت وگوهاي شفاف و بي‌پرده‌ با تمامي كساني باشيم كه ادعا مي‌شود مخالفان سوريه هستند. ما به ژنو مي‌رويم تا به ديگران بگوييم كه ما از مساله تعددگرايي در تشكيل دولت وحدت ملي استقبال مي‌كنيم.وي همچنين در خصوص مشاركت ايران در نشست ژنو 2 گفت: تا الان كه هيچ دعوتي از ايران براي شركت در مذاكرات صورت نگرفته و كارت‌هاي دعوت هنوز توزيع نشده اما بايد بگويم ما اصرار داريم كه ايران در مذاكرات حضور داشته باشد چرا كه ايران نقشي اساسي در منطقه و مساله سوريه دارد و معتقديم كه حضور ايران سهم بسزايي در حل مشكل سوريه خواهد داشت.الحلقي اظهار داشت: آنچه كه اكنون در سوريه اتفاق مي‌افتد نتيجه افزايش خونريزي‌ها و قتل‌عام جنون‌آميز از سوي گروه‌هاي تروريستي و تكفيري و حاميان آنها است و بايد بگويم كه مساله مخالفان خارجي سوريه امري است كه آمريكايي‌ها اهتمامي به آن ندارند.وي در پاسخ به اين سوال كه”برخي معتقدند برگزاري نشست ژنو 2 در حال حاضر به عنوان يك نياز براي آمريكا و روسيه محسوب مي‌شود تا سوريه تا چه حد اين مساله درست است؟" گفت: تا حدودي اين حرف درست است به لطف دستاوردها و موفقيت‌هايي كه ارتش سوريه اخيرا توانسته بر آنها دست يابد و اين كمي براي ديگران نگران‌كننده است چرا كه اگر اين موفقيت‌ها در چارچوب زماني مشخص شده از سوي نيروهاي مسلح كامل شود ديگر نيازي به رفتن به ژنو 2 براي حل بحران سوريه نخواهد بود و من فقط از سركوب نظامي صحبت نمي‌كنم چرا كه اين تنها راهكار موجود نيست و ما مجبوريم كه گفت وگوهاي داخل را ميان طرف‌هاي درگير و بدون دخالت خارجي را نيز در دستوركار خود داشته باشيم.
لاوروف: غيبت ايران در ژنو 2 درست نيست
از سوي ديگر سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه در مصاحبه با خبرگزاري نووستي در خصوص مشاركت ايران در كنفرانس ژنو 2 نيز لاوروف اعلام كرد: ايران يكي از بازيگران اصلي در خصوص اوضاع سوريه است و تمامي شاخص‌ها نشان از اين دارد كه ايران مي‌تواند در حل و فصل سياسي بحران سوريه نقشي بسزا داشته باشد. لذا فقدان چنين شريك مهمي در ژنو 2 درست نيست.وي ادامه داد: كساني كه مخالف مشاركت ايران در ژنو 2 هستند نه به خاطر تمايل به حل بحران سوريه بلكه از لحاظ ايدئولوژيك و سياست‌هايشان چنين موضعي را اتخاذ كردند.لاوروف با بيان اينكه تمامي سازمان‌دهندگان و شركت‌كنندگان در كنفرانس ژنو 2 در خصوص اهميت حضور ايران در اين كنفرانس توافق دارند تاكيد كرد، سيستم‌هاي جديد براي تفتيش پايگاه‌هاي هسته‌اي ايران به زودي آماده مي‌شود و در اين خصوص هيچ نگراني وجود ندارد.
غربي‌ها بقاي اسد را ترجيح مي‌دهند
وي درباره تحولات سوريه 2خاطرنشان كرد:غرب در حال حاضر به اين درك رسيده كه باقي ماندن بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه در راس قدرت به اندازه سلطه گروه‌هاي تروريستي بر سوريه خطرناك نيست.وي افزود: شركاي غربي ما نه فقط در بحث‌هاي خصوصي خود، بلكه در اظهارات علني شان بارها اقرار كرده‌اند كه اگر گروه‌هاي تروريستي در سوريه به قدرت برسند تنها به اين دليل كه عقايد خاصي را دنبال مي‌كنند بسياري از مردم را به بحران كشانده و اقليت‌ها را قرباني خواهند كرد. نگراني ديپلمات‌هاي غربي روز به روز در حال افزايش است و ‌آنها معتقدند كه باقي ماندن بشار اسد بهترين گزينه براي سوريه است.لاوروف ادامه داد: در چنين وضعيتي باقي ماندن بشار اسد در قدرت، كمترين خطر را براي سوريه دارد تا اينكه سوريه به دست تروريست‌ها بيفتد.

ارسال نظر

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن