تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802467107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس علوم پزشكي تهران گزارش كار دادمسيري متفاوت براي پذيرش دانشجويان علوم پزشكي ايجاد مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس علوم پزشكي تهران گزارش كار دادمسيري متفاوت براي پذيرش دانشجويان علوم پزشكي ايجاد مي‌كنيم
رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران گزارشي از تمام حاشيه‌هاي كاري و عملكرد يك‌ماهه‌ خود در دانشگاه علوم پزشكي تهران را ارائه كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران، علي جعفريان رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران گزارشي از فعاليت‌هاي يك ماهه خود را ارائه كرد.

شوراي عالي سنجش

با ابلاغ وزير بهداشت بنده به عنوان نماينده ايشان از مجموعه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي در شوراي عالي سنجش معرفي شدم و در اولين جلسه اين شورا كه مسئول سياستگذاري نحوه پذيرش دانشجو از ديپلم است شركت كردم.

مهمترين نكات اين جلسه تصميم تأثير قطعي 25 درصدي سوابق تحصيلي در كنكور و بررسي برگزاري بيش از يك آزمون در سال بود. البته من هم در مورد لزوم توجه به ارزيابي مناسب خصوصيات شخصيتي داوطلبان حرفه هاي خاصي چون گروه پزشكي و حقوق كه پايبندي به تعهدات حرفه اي در آن نقش برجسته اي را ايفا مي كند توضيحاتي دادم كه به نظر مي رسيد براي برخي حضار جلسه تازه بود. به هر حال ما بايد آمادگي لازم را براي پذيرش دانشجو از مسيري متفاوت با آنچه امروز وجود دارد ايجاد كنيم.

عضويت وابسته فرهنگستان علوم پزشكي

طبق اساسنامه فرهنگستان علوم پزشكي كشور، انتصاب اعضاي وابسته به پيشنهاد رئيس يا 5 نفر از اعضا و تأييد مجمع عمومي فرهنگستان صورت مي پذيرد. انتصاب اينجانب به عضويت وابسته فرهنگستان علوم پزشكي در آذر تصويب شد.

بر حسب اطلاع اين موضوع از ماه ها قبل در دستور بوده است و به همين جهت تصويب آن با انتصاب بنده به رياست دانشگاه مرتبط نيست اما چه خوب بود اين كار در موقع خود صورت مي‌گرفت تا شائبه ارتباط اين دو انتصاب با هم كه به طور طبيعي ممكن است در ذهن افراد شكل بگيرد، پيش نمي آمد. به هر حال اميدوارم اين انتصاب از جهت عضويت يك نفر ديگر از دانشگاه ما در فرهنگستان مفيد واقع گردد.

انتخاب رئيس دانشكده و مدير گروه

در هفته آخر آذر دستورالعمل انتخاب رئيس دانشكده پس از طي مسيري طولاني نهايي شد و به تصويب هيئت رئيسه رسيد. شايد برخي فكر كنند كه اين همه زمان براي تهيه چنين دستورالعملي لازم نباشد و مي توان كار را خيلي ساده تر به انجام رساند.

تصور من و همكاراني كه در اين فرآيند مشاركت داشتند اين است كه براي موضوعي با اين اهميت ضروري است كه علاوه بر مداقه هرچه بيشتر و ديدن زواياي مختلف، از نظرات همكاران نيز حداكثر استفاده بشود و متني تهيه شود كه بتواند در بلند مدت مورد استفاده قرار گيرد.

خوشبختانه آنچه امروز در دست ماست چنين ماهيتي دارد و فكر مي كنم مبناي خوبي براي آينده باشد.

در همين هفته بر اساس دستورالعمل نهايي نظرخواهي از 4 دانشكده شروع شد كه در اوائل دي به نتيجه خواهد رسيد و به دنبال آن براي دانشكده پزشكي نيز كه وسعت و پيچيدگي بيشتري دارد اقدام خواهد شد.

همين كار براي چگونگي انتخاب مديران گروه هاي آموزشي نيز در جريان است كه اكنون در مرحله نظرخواهي از دانشگاه است.

نقش مديران گروه در ساماندهي و ارتقاء همه فعاليتهاي دانشگاه بسيار تعيين كننده است و به همين جهت روش كار در اين مورد اهميت ويژه اي دارد. اميدوارم اجراي اين دستورالعمل پس از نهايي شدن، باعث تحركي جديد در بدنه گروه هاي آموزشي شود. البته روشن است كه انتخاب صحيح مدير گروه مرحله اول است و پس از آن اجراي برنامه ها و نظارت بر آن بايد عملياتي شود. در واقع اين جزيي از يكسري فعاليت براي ارتقاي عملكرد گروه‌ها است و هر چند به تنهايي گام مهمي است اما مسلماً حل كننده همه مشكلات نخواهد بود. بدون شك هر يك از اين اقدامات در مسير ارتقاء دانشگاه تنها با كمك و همراهي شما دانشگاهيان محترم ميسر مي گردد.

برنامه چهارساله

پس از بيان عناوين اصلي برنامه چهارساله دانشگاه علوم پزشكي تهران در شوراي دانشگاه، معاونان اولويتهاي اصلي 4 سال آينده را طي دو جلسه 4 ساعته ارائه كردند و به تفصيل در باره آنها بحث شد.

اين برنامه كه اكنون در درست بررسي است تا به هيئت امناي دانشگاه ارائه شود، چارچوب كلي حركت ما را در اين دوره تعيين مي كند و مبناي تخصيص منابع خواهد بود. تأكيد اصلي در همه حوزه ها بر ارتقاء كيفيت است و اين بدون ترديد كاري دشوار است. نشان دادن اثربخشي و ايجاد انگيزه براي اجراي برنامه هايي كه ماهيت كمي ندارند و نتايج آن به راحتي قابل گزارش نيست، خود موضوعي مهم است. به هرحال اين وظيفه ماست كه بايد تمهيدات لازم را براي آن فراهم آوريم.

اخبار كوتاه

انتصاب سرپرست جديد دانشگاه علوم پزشكي ايران در هفته گذشته يكي از اخبار مهم وزارت بهداشت بود. اميدوارم تعامل سازنده ما با اين دانشگاه در مسير مشتركي كه بايد طي كنيم عوارض انتزاع را به حداقل برساند. بنده همراه با آقاي دكتر منصوري در مراسم معارفه آقاي دكتر حاج مير اسماعيل شركت كرديم و اين انتصاب را به او تبريك گفتيم.

همچنين در دانشگاه آقاي دكتر عليرضا فلاح به سمت مشاور رئيس و سرپرست دفتر حراست منصوب شدند كه با توجه به شناخت اينجانب از او انتظار مي رود انتخاب مناسبي براي پيشبرد اهداف دانشگاه باشد. لازم مي دانم از زحمات جناب آقاي اسكندري در اين مسئوليت سپاسگزاري كنم، او در مسئوليت جديد هم بدون شك منشأ اثرات مثبت خواهد بود.

چهارمين جلسه شوراي عالي بازنگري دوره پزشكي عمومي هم در هفته پاياني آذر برگزار شد كه به علت ناهماهنگي در اخبار انعكاس نداشت. گرچه اين برنامه ظاهراً مربوط به دانشكده پزشكي است اما يك برنامه بسيار سنگين در بخش آموزش دانشگاه محسوب مي شود.

شروع و تداوم برنامه پزشكي 90 كه با دو مسئله مهم ادغام و انتزاع هم روبرو شد، كار بسيار ارزشمندي است كه به همت دوستان من در دانشكده پزشكي اجرا شده و صرفنظر از نتايج آن براي بهبود روش آموزش دانشجويان، از جهت فرآيند اجراي يك بازنگري اساسي هم اقدامي درخور تحسين است.

اولين گروه دانشجوياني كه با اين برنامه آموزش ديده اند امسال آزمون علوم پايه را پشت سر خواهند گذاشت. براي موفقيت اين عزيزان دعا مي كنم.

حاشيه ها

در يك ماه گذشته توفيق داشتم كه به طور جداگانه ناهاري را در خدمت آقاي دكتر منصوري و آقاي دكتر لاريجاني باشم. اين فرصت بسيار خوبي بود كه به طور غير رسمي با اين بزرگواران مذاكره كنم و از نظرات ارزشمند ايشان استفاده كنم. ان شاءالله اين برنامه را در آينده ادامه خواهم داد و از نظرات بزرگان دانشگاه استفاده خواهم كرد.

در پنجشنبه آخر ماه به اتفاق آقاي دكتر بيگلر بازديدي از ساختمان قديم وزارت بهداشت در خيابان حافظ داشتيم. دو طبقه اول اين ساختمان به معاونت هاي بهداشت و درمان دانشگاه ما اختصاص يافته كه به همت همكاران معاونت توسعه به خوبي بازسازي شده و در روزهاي آينده آماده نقل و انتقال خواهد شد.

علت بازديد من نگراني هاي كاركنان اين دو معاونت در مورد نحوه آماده سازي ساختمان بود، اكنون با اطمينان مي توانم عرض كنم با طراحي مناسب، اين دو طبقه بهتر از طبقات بالاي همين ساختمان كه توسط دو دانشگاه ديگر شهر تهران استفاده مي شود، آماده شده است و فضايي بسيار مطلوب در اختيار ايشان قرار خواهد گرفت.

در اين ماه اولين مورد پيوند در نارسايي حاد كبد توسط گروه ما انجام شد و خوشبختانه خانم جواني كه در كما به اتاق عمل منتقل شد، امروز با شرائط عمومي خوب و بدون عارضه از بيمارستان مرخص مي شود و دوباره تنها فرزند خود را در آغوش خواهد گرفت. براي من اين پيوند با بيش از 220 پيوند كبد قبلي متفاوت بود و احساس بسيار خوشايندي ايجاد كرد.

متأسفانه امكانات ما براي پذيرش روتين اين بيماران كافي نيست و نمي توانيم همه نيازمندان به پيوند را تحت درمان قرار دهيم. اين محدوديتي است كه در مورد بسياري از عرصه هاي خدمات در بيمارستان هاي دانشگاه وجود دارد و ما عليرغم وجود توانايي علمي و افراد مسئوليت پذير، قادر به ارائه همه خدمات مورد نياز نيستيم. محدوديت، واقعيتي عالم گير است اما ما نشان داده ايم كه مي توانيم بر آن غلبه كنيم و شاهد آن عدم اعزام بيماراني است كه در كمتر از 20 سال گذشته به دلايل مختلف و با هزينه ارزي فراوان براي درمان به خارج از كشور مي رفتند. اميدوارم در آينده نيز با همت والاي اساتيد و تأمين منابع ضروري علاوه بر ارتقاء كيفيت خدمت، نيازهاي جديد درماني را به خوبي برآورده كنيم.

سخن آخر

در آغاز فصل سرما كه با شب يلداي سنتي ايرانيان همراه است، لازم مي دانم توجه همه دانشگاهيان را به موضوع مهم "صرفه جويي" جلب كنم.

در اين فصل منابع زيادي براي تأمين انرژي مورد نياز گرماي ساختمان ها در تمام واحدها مصرف مي شود. اين وظيفه همه ماست كه نسبت به مصرف بهينه آن و جلوگيري از اسراف حساسيت به خرج دهيم.

اين موضوع هم به مسئولان واحدها بر مي گردد كه در تنظيم ميزان حرارت مورد نياز دقت به خرج دهند و هم به تك تك ما در محيط مربوط است كه در حفظ ذخاير ارزشمند ملي بكوشيم.

باز كردن پنجره در زمستان براي تنظيم حرارت محيط و روشن بودن دائمي چراغ ها در زماني كه نيازي به آن نيست، مواردي هستند كه همه ما بطور روزمره با آن برخورد داريم. درخواست من از همه دانشگاهيان اين است كه به اين موضوع مهم همان مقدار كه در منازل خود توجه دارند، اهتمام نمايند و بدانند كه با يك حركت عمومي مي توانيم بيش از 20 درصد صرفه جويي در مصرف انرژي داشته باشيم كه در واقع به نوعي خلق منابع جديد براي دانشگاه است.

از وقتي كه براي خواندن اين گزارش صرف كرديد، سپاسگزارم. من به خدمت در محيط دانشگاه كه فضايي سالم است مي بالم و آنچه در توان دارم براي حفظ و ارتقاء اين مجموعه به كار خواهم بست.

دكتر علي جعفريان

رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي-درماني تهران

آذر 92

انتهاي پيام/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن