تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819007814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرجي دانا در دانشگاه تهران اعلام كردتغيير رئيس دانشگاه درصورت عدم پذيرش هيئت بررسي وزارت علوم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرجي دانا در دانشگاه تهران اعلام كردتغيير رئيس دانشگاه درصورت عدم پذيرش هيئت بررسي وزارت علوم
وزير علوم گفت: هدف هيئتي كه از وزارت علوم به دانشگاه‌ها سر مي‌زند، بررسي وضع موجود در دانشگاه‌هاست ولي اگر دانشگاهي اين هيئت‌هاي ما را تحمل نكند راهي جز تغيير رئيس آن دانشگاه نداريم.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، رضا فرجي دانا وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوري در گردهمايي سراسري مسئولان دفاتر نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها و دبيران هم‌انديشي استادان ضمن خيرمقدم به شركت كنندگان در اين گردهمايي افزود: روز 27 آذر روز شهادت شهيد بزرگوار دكتر مصدق شهيد حوزه و دانشگاه است و دانشگاه تهران اين افتخار را دارد كه دكتر مفتح استاد اين دانشگاه بوده است و خون اين شهيد در صحن دانشگاه جوشيده است.

وي ادامه داد: در بيست و چندسال پيش هدف ما اين بود كه مدرك گرايي از دانشگاه به حوزه و نظم از حوزه به دانشگاه سرايت كند ولي حالا مشاهده مي‌كنيم كه هم بي‌نظمي و هم مدرك‌گرايي از دانشگاه به حوزه سرايت كرده است.

وزير علوم تصريح كرد: بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي كنيم كه استاد در دانشگاه حرف اول و آخر و امضاي اول و آخر را بزند و از اين نهراسيم كه اين كار موجب سوء استفاده مي‌شود.

وي اضافه كرد: هيچ چيز از نمره كه يك درجه‌اي را به دانشجو مي‌دهد مهم‌تر نيست و اين نمره را استاد به دانشجو مي‌دهد ولي چطور مي‌شود كه براي يك مدرك سلسله‌اي بزرگ از امضاها را پشت سر امضاء استاد مي‌بينيم، ما اميدواريم امضاي استاد امضاي اول و آخر باشد.

وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوري تاكيد كرد: در خارج از كشور بحث دين‌داري ساده‌تر از داخل كشور است و ما در جلسه‌اي كه با دوستان فارغ‌التحصيل خارج از كشور داشتيم متوجه اين موضوع شديم زيرا در آنجا دين‌داري به صورت ظاهري نيست و كسي التزام ندارد كه چهره مذهبي به خود بگيرد و اگر فردي در مراسم ديني شركت مي‌كند، بدون ريا وارد اين مراسم شده است ولي متأسفانه بعضي از ما بخاطر پاره‌اي از مسائل چهره دين‌داري و مذهبي به خود مي‌گيريم ولي در باطن جور ديگري رفتار مي‌كنيم.

فرجي دانا در ادامه با اشاره به تربيت دانشجويان در بعد از انقلاب، گفت: در اوايل انقلاب اعتقاد ما بر اين بود كه چون ما در رژيم شاهنشاهي بزرگ شده‌ايم به سختي اصلاح خواهيم شد ولي بايد سعي كنيم فرزنداني كه در دوران انقلاب به دنيا مي‌آيند مسير اسلامي را طي كنند ولي حال پس از گذشت سي و چند سال چگونه شده است كه وضعيت فرزندان انقلاب اينگونه شده و آنها در بحث مباني ديني سرف مي‌شوند.

وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوري تصريح كرد: البته هدف من اين نيست كه سياه‌نمايي كنم و موضوع را آنچنان بزرگ نشان دهم كه به دور از واقعيت باشد بلكه هدف ما اين است كه به آسيب‌شناسي اين موضوع بپردازيم و بدانيم چرا نتوانستيم به قله‌هاي رفيعي كه در نظر داشتيم برسيم و دين را آنگونه كه هست نشان دهيم.

فرجي دانا در ادامه اظهارداشت: ما بعضي از كارهايي را كه براي دين ترويج كرديم به ضد دين تبديل شد زيرا در بعضي از مواقع دين را از قلب‌ها جدا كرديم و به ظاهر خود آورديم و براي اينكه دنيايمان تضمين شود فضاي رياكاري ايجاد كرديم و چهره‌اي مذهبي به خود گرفتيم و يكي از اشتباهاتي بود كه در اين بحث به ما لطمه زد.

وي در مورد مطالبات دانشجويان و دانشگاهيان از وزارت علوم اظهارداشت: دانشجويان و دانشگاهيان مطالباتي دارند كه روي هم انباشته شده است و اگر به اين مطالبات نپردازيم آسيب خواهيم خورد و بايد هرچه زودتر بررسي كنيم و به نتيجه برسانيم.

وي در مورد تغيير رؤساي دانشگاه‌ها افزود: هدف ما تعويض و تغيير رؤساي دانشگاه‌ها نيست بلكه نظر ما رفع مشكلات دانشگاه‌ها است بعضي از تغييرات بخاطر اين شكل مي‌گيرد كه احكام آنان خاتمه يافته است و ما قصد داريم پس از 8 سال رياست آنها تغييراتي در دانشگاه ايجاد كنيم كه ناگزير مي‌شويم رئيس آن دانشگاه را تغيير دهيم.

فرجي دانا با اشاره به هيئتي كه از وزارت علوم به دانشگاه‌ها سر مي‌زند، تصريح كرد: هدف اين هيئت بررسي وضع موجود در دانشگاه‌ها است ولي اگر دانشگاهي اين هيئت‌هاي ما را تحمل نكند راهي جز تغيير رئيس آن دانشگاه نداريم و برخلاف اينكه بعضي‌ها مي‌گويند اين هيئت‌ها سبب اختلاف در دانشگاه‌ها مي‌شود بايد بگويم نه تنها اين هيئت سبب اختلاف و التهاب نمي‌شود بلكه توانسته است آرامش را به دانشگاه ببرد و فضايي آرام ايجاد كند.

وي اظهارداشت: ايجاد فضاي آرام و بدون التهاب يكي از اهداف اصلي ما است و هيچ وقت ما فضايي غير از اين را بر نمي‌تابيم و تلاشمان را براي آرامش فضا و حل مشكلات دانشگاه انجام خواهيم داد.

وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوري تاكيد كرد: يكي از مواردي كه ما به آن مي‌پردازيم بحث دانشگاه‌هاي پيام نور است كه به جاي اينكه 450 هزار نفر را طبق برنامه توسعه دانشجو در دانشگاه داشته باشد يكباره تعداد خيلي بالاتر از اين دانشجو وارد آن شده است و اين كار باعث به خطر افتادن دانشگاه‌هاي آزاد شده است. در اين بحث هدف ما اين است كه با توسعه بيش از حد دانشگاه‌هاي پيام نور شاهد از بين رفتن دانشگاه آزاد نباشيم.

وي در مورد راه‌اندازي دانشگاه‌هاي جديد گفت: در مجموعه آموزش عالي پرداختن به خط كيفيت در ايجاد دانشگاه ها مد نظر ما است و اگر در راه اندازي دانشگاهي كيفيت مورد نظر نباشد ما مجوز فعاليت نخواهيم داد زيرا خروجي هر دانشگاهي به نظام بر مي‌گردد و بايد كيفيت را بعنوان يك اصل مهم در نظر بگيريم.

وي در مورد برگرداندن اختيارات به دانشگاه‌ها گفت: برگرداندن اختيارات به دانشگاه يا هيئت امناء در صورتي انجام خواهد شد كه موجب پاسخگويي دانشگاه‌ها شود و هيئت‌هاي امناء نقش واقعي خود را ايفا كند.

وي با اشاره به جذب دانشجويان در مسائل مختلف گفت: در حال حاضر در مبحث جذب دانشجو ما مجري سياستهايي هستيم كه به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيده است و مطمئناً شورا بهترين جا براي تصميم‌گيري در اين موارد است و اگر قرار باشد در اين بحث تغييراتي انجام شود به صلاحيت شورا خواهد بود.

وي در پايان به بودجه كم وزارت علوم اشاره كرد وهمچنين در مورد امنيتي شدن فضاي دانشگاه گفت: در دانشگاه تهران انتظامات از حراست جدا بوده و دانشجوها به آنها مثل يك پدر مهربان نگاه مي‌كردند و هيچ وقت بحث امنيتي وجود نداشته است.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن