تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805482042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سايه سنگين واردات بر سر درودگران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: سايه سنگين واردات بر سر درودگران
شهرك قنوات؛ جايي است كه قرار است درودگران كهنه‌كار قمي را ميزباني كند؛ كساني كه هم اكنون نيز با تمام نقص‌هايي كه وجود دارد، 40 درصد مبلمان كشور را در كارگاه‌هاي كوچك خود توليد مي‌كنند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در ميان صنايع سبك دنيا، صنعت مبلمان بيشترين ارزش افزوده را دارد. همچنين اين صنعت طبق پژوهش‌هاي معتبر بين‌المللي رتبه اول ميان صنايع سبك را در اشتغال زايي به خود اختصاص داده است.

صنعت مبلمان‌سازي توان بازدهي در كوتاه مدت را داشته و مي‌تواند بازارهاي جديد براي خود ايجاد كند. همين واقعيت‌ها موجب شده تا كارشناسان اقتصادي به كشورهاي در حال توسعه كه ظرفيت‌هاي تاريخي اين صنعت را دارند، توصيه كنند تا براي توليد ثروت، مبلمان سازي را در رأس فعاليت‌هاي اقتصادي خود قرار دهند.

قم نيز از استان‌هاي پيشتاز در زمينه صنايع چوب است كه از دهه 40 مبلمان سازي به تدريج وارد اين بخش از صنعت قم شده. البته اين صنعت امروز با چالش‌هاي گوناگوني روبه‌رو است و نتوانسته جايگاه خود را آن گونه كه بايد در كشور به دست بياورد.

بسياري معتقدند همان طور كه فرش دستباف قم يك برند است، مبلمان قم نيز ظرفيت برند شدن را دارد اما تا رسيدن به اين نقطه ايده آل بسياري از ضعف‌هاي را بايد برطرف كرد. برند سازي، پيدا كردن راهكارهايي براي بهره‌برداري از هنر درودگران در خود استان قم، ارتقاي مهارت صنعت‌گران و به روز كردن ادوات اين صنعت از جمله مسايلي است كه بايد در اين زمينه به آن توجه كرد.

آب در كوزه و...

مردم قم در حالي به سمت خريد مبلمان كشور تركيه مي‌روند كه بهترين مبل‌ها در اين شهر ساخته مي‌شود. در حال حاضر خام فروشي بلاي جان اين صنعت شده و كالاهايي كه در قم ساخته مي‌شود، بدون نامي از صنعت‌گران قمي در تهران و ديگر شهرها با ارزش افزوده بسيار بالا فروخته مي‌شود و تمام اين واقعيت‌ها نشان مي‌دهد اين صنعت براي تنفس دوباره نياز به حمايت‌هاي جدي دارد و ايجاد يك شهرك تخصصي براي آن مي‌تواند آغازي بر اين حمايت‌ها باشد.

ايجاد چنين شهركي اقدامي است كه مي‌تواند بخشي از مشكلات را برطرف كرده و آغاز راهي براي متمركز كردن نيروها و از ميان برداشتن موانع پيشرفت باشد. در همين راستا شهرك صنعتي قنوات براي اين صنف اختصاص داده شد.

روح‌الله ابراهيمي، مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان معتقد است اين شهرك تنها فعاليت اقتصادي بدون اشتباه شركتش است. او كه از اختصاص اين شهرك براي درودگران راضي به نظر مي‌رسد، مي‌گويد در ابتدا قرار بود شهرك قنوات عمومي باشد اما وقتي استقبال درودگران از اين شهرك را ديديم، تصميم گرفتيم كه تنها اين صنف را در اين شهرك جاي دهيم.

از مزيت‌هاي اين شهرك مي‌توان به فاصله 15 كيلومتري تا شهر قم، فاصله 6 كيلومتري تا اتوبان قم كاشان و نزديكي به ايستگاه راه آهن و شاهراه مواصلاتي كشور اشاره كرد.

تاخير در واگذاري

مديرعامل قبلي شركت شهرك‌هاي صنعتي استان از واگذاري زمين‌هاي اين شهرك در نيمه اول سال 91 خبر داده بود در حالي كه اين اتفاق در نيمه دوم اين سال افتاد. زمين‌هاي واگذار شده در فاز يك به مساحت 40 هكتار قرار دارد كه با 60 قرار داد در اختيار متقاضيان قرار گرفته است.

ابراهيمي در حالي از آمادگي شركت شهرك‌هاي صنعتي استان براي اجراي فازهاي بعدي اين شهرك مي‌گويد كه بسياري از اعضايي كه زمين‌هاي آن را خريده‌اند، در حال حاضر توان مادي براي نقل مكان به آن را ندارند و تعداد زيادي از قطعات اين شهرك تنها زمين‌هايي وسط بيابان است و بس.

در اين شهرك واحدهاي 180 متري به قيمت 117 ميليون تومان به اعضاي صنف درودگران فروخته مي‌شود. شركت شهرك‌هاي صنعتي قرار است در آينده زمين‌هاي اين شهرك را به صورت 30 درصد نقد و مابقي اقساط در اختيار متقاضيان قرار دهد.

پس از شكست خوردن طرح ساخت شهرك صنوف و ساماندهي درودگران توسط شهرداري، ساخت اين شهرك مي‌تواند كمكي براي نظم‌بخشي به واحدهاي درودگري باشد اما تمام اينها در صورتي است كه واحدها توان مالي كافي براي ساخت و ساز در اين شهرك را داشته باشند.

مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان معتقد است بسياري مشكلات با قرار گرفتن در شهرك‌هاي صنعتي برطرف خواهد شد. وي مي‌گويد واحدهايي كه در اين شهرك‌ها مستقر مي‌شوند، علاوه بر معافيت‌هاي مالياتي و بخشودگي‌هاي تأمين اجتماعي، از تسهيلات بانك‌ها نيز برخوردار مي‌شوند.

با اين حال معاون برنامه ريزي استانداري قم از شركت شهرك‌هاي صنعتي مي‌خواهد مراعات لازم را به درودگران براي استقرار در اين شهرك داشته باشد. سيد رضا دهناد مي‌گويد اين مراعات بايد هم در قيمت زمين‌ها باشد و هم در مدت پرداخت تسهيلات تا اعضاي اين اتحاديه بتوانند با استقرار واحدهاي خود به اين شهرك رونق بدهند./ش

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن