تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803698815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مناظره اعتياد/۱۱حاجبي: ۹۵ درصد معتادان بعد از ترك به مواد بر مي‌گردند/ ذبحي: بايد زندان‌ها طبقه‌بندي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مناظره اعتياد/۱۱حاجبي: ۹۵ درصد معتادان بعد از ترك به مواد بر مي‌گردند/ ذبحي: بايد زندان‌ها طبقه‌بندي شوند
احمد حاجبي نماينده وزارت بهداشت در مناظره اعتياد با بيان اينكه اعتياد بيماري عودكننده است، گفت: معتادان به دليل لذتي كه از استعمال مواد دارند دوباره به اين بيماري بازمي‌گردند.


به گزارش خبرنگار جامعه فارس احمد حاجبي در ادامه برنامه مناظره اعتياد گفت:‌ همانطور كه همه دوستان متفق القول هستند اعتياد يك موضوع هوشمند است و امروزه هر گونه پادزهري در خصوص اعتياد به كار ببريم رقم‌هاي ميلياردي آن طرف موضوع را آرام نمي‌كند.

وي افزود: وزارت بهداشت و درمان و سازمان بهزيستي در خصوص بحث‌‌هاي درماني بيكار و آرام نشستند و ما هم‌اكنون 5 هزار و 292 مركز درماني به عنوان مراكز نگهدارنده داريم و 109 مركز كه عمدتاً معتادان خياباني و بي‌خانمان را نگهداري مي‌كنند.

نماينده وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي ادامه داد: اختلاف‌نظرهايي در خصوص شرايط نگهداري معتادان وجود دارد اما عمده نگاه‌ها اين است كه درمان معتادان بايد براساس پرهيزمداري باشد و بايد به سمتي حركت كنيم كه معتاد به هيچ وجه در دوره درمان خود به مواد رو نياورد اما در اين روش در پي يك سال 95 درصد از معتادان بازگشت خواهند داشت.

حاجبي در پاسخ به اين سؤال مجري كه آيا مسئله فرهنگي اجتماعي و اقتصادي در بازگشت معتادان مؤثر نيست، گفت: ذات اين بيماري اين است كه پس از مدتي دوباره به آن باز مي‌گردند و ذات اعتياد عود كننده است و اين هم به دليل سيستم پاداشي است كه از اعتياد به دست مي‌آورند.

وي در خصوص اين سؤال كه آيا تنها احساس لذت باعث مي‌شود كه معتادان دوباره به اين سمت بيايند، گفت: احساس لذت پاداش معتادان است و همين امر باعث مي‌شود تا معتادان به سمت استعمال مواد مخدر باز گردند.

رئيس سازمان بهزيستي در ادامه سخنان حاجبي گفت: ما در رسيدن و پيشگيري به معتادان چند اصل را رعايت مي‌كنيم كه يكي از آنها دسترسي به مواد مخدر، حمايت‌هاي اجتماعي، پيشگيري و درمان است.

وي ادامه داد: مقوله حمايت‌هاي اجتماعي يك پكيچ كامل است و ما معتقديم كه معتاد پاك شده بايد به فكر شغل، حمايت و كاهش آسيب‌هاي وي باشيم.

معاون قضاييه دادستان كل كشور در ادامه اين مناظره ورود پيدا كرد و اظهار داشت: امروز شاهديم با اينكه حدود 3 سال از تدوين قانون جديد مبارزه با مواد مخدر مي‌گذرد مراكز درماني كافي براي اين موضوع وجود ندارد در بسياري از مواقع معتادان را مي‌خواهيم به مراكز اعزام كنيم اما مراكز كافي نيست و تعداد زيادي از معتادان هم‌اكنون به يك مركز اعزام مي‌شوند.

ذبحي افزود: امروزه‌ زندان‌هاي شرايط خوبي دارند اما ظرفيت كافي براي نگهداري معتادان وجود ندارد بايد زندان‌ها طبقه‌بندي شود اما دست زندانبان‌ها بسته است و زندان، تربيت، آموزش، سلامت را بايد براي معتادان به همراه داشته باشد و امروزه با كنترل‌هايي كه انجام مي‌شود اكثر زندان‌ها به سمت پاك كردن معتادان حركت مي‌كنند.

انتهاي پيام/

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن