تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801192903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه مياندرود:برخي روش‎هاي حفظ قرآن نامناسب است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه مياندرود:برخي روش‎هاي حفظ قرآن نامناسب است
امام جمعه مياندرود گفت: برخي روش‌هاي حفظ قرآن بار قرآني ندارد و مناسب نيست.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان مياندرود، حجت‎الاسلام سيدمجتبي رسولي جويباري عصر امروز در دومين همايش قرآني خانواده‎هاي نيروي انتظامي شهرستان مياندرود در حسينيه عاشقان شهر سورك مركز اين شهرستان ابراز داشت: قران كتاب بي‌بديل الهي براي هدايت انسان است.

امام جمعه شهرستان مياندرود با بيان اينكه خداوند كتاب‎هاي زيادي را براي هدايت بشر فرستاده است، افزود: هدايت‎هاي قرآني هدايت‎هاي تمام و كامل است.

وي با بيان اينكه خداوند براساس ظرفيت‎هاي مردم در جوامع و اديان الهي قوانين و دستوراتي را براي آنها فرستاده است، افزود: اما آنها مقيد به زمان و مكان بودند، در حالي كه قرآن و هدايت‎هاي آن قيد زمان و مكان ندارد.

قرآن تنها مختص مسلمانان نيست

وي با بيان اينكه قرآن تنها مختص مسلمانان نيست، افزود: قرآن شفاي درد همه دردمندان و همه كساني است كه دچار چالش و مشكل شده‎اند كه اگر از اين داروي سعادت‌بخش استفاده كنند، جزو مومنين مي‌شوند.

خطيب جمعه سورك ابراز داشت: ما چون شيفته پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) او هستيم، قرآن و اهل بيت را مختص خود مي‎دانيم، در حالي كه اين كتاب مقدس از آن همه انسان‎ها است.

وي با نور دانستن قرآن اظهار داشت: در عالمي كه پر از ظلمات و تاريكي‎ها است، كساني سعادتمند هستند كه از اين نور استفاده كنند و هدايت شوند.

امام جمعه مياندرود قرآن را وسيله دستيابي به روشنايي و سعادت دانست و گفت: هر جايي كه انسان دچار فتنه و مشكل شد و بر سر چند راهي‌ها قرار گرفت، بايد به قرآن مراجعه كند تا قرآن دست او را بگيرد.

وي ادامه داد: شما يك قدم به سمت قرآن حركت كنيد به طور حتم قرآن و خداي قرآن دستش را به سمت انسان دراز و او را هدايت مي‌كند.

حجت‎الاسلام رسولي با بيان اينكه شما نور خداوند را در آغوش بگيرد و مطمئن باشيد كه خداوند شما را در آغوش مي‌گيرد، افزود: مشكل جوامع امروزي ما اين است كه فقط به ظاهر قرآن پرداخته‎ايم.

وي در ادامه ابراز داشت: درست است كه در گام اول توجه به مفاهيم ترجمه، تفسير و شكل ظاهري قرآن مهم است، اما همه اينها مقدمه است.

امام جمعه مياندرود گفت: اگر صدها جلد هم تفسير قرآن را بخوانيم، تا زماني كه به آن عمل نكنيم از قرآن لذت نمي‌بريم.

وي ادامه داد: نويسنده تفسير قرآن زماني كارش ارزشمند است كه هم خود به قرآن عمل كند و هم راه عمل كردن به آيات و مفاهيم قرآن را به ديگران بياموزد.

در قيد و بند تلاوت نباشيد / بايد به سمت عمل به قرآن گام برداشت

رسولي با بيان اينكه حفظ قرآن بسيار عالي است، اما حامل قرآن بودن تنها يك مقدمه براي عمل كردن به آن است، افزود: نكند ما تنها قاري قرآن باشيم و فردا خود قرآن يقه ما را بگيرد.

خطيب جمعه مياندرود تلاوت آيات قرآن و بالا رفتن درجات بهشتي در قيامت براي انسان را در گرو عمل به قرآن و آيه‎هاي آن دانست و تصريح كرد: خداوند براي عمل كردن به دستورات است كه به انسان درجات عنايت مي‎كند.

وي به قاريان قرآن سفارش كرد كه در قيد و بند تلاوت نباشند و گفت: به دنبال اين نباشيد كه چه كسي بهتر قرآن تلاوت مي كند، بلكه بايد به سمت عمل به قرآن گام برداشت.

حجت‎الاسلام رسولي با بيان اينكه امروز خانواده‎ها به سمت قرائت قرآن مي‎روند، افزود: اما قرآن تنها با تلاوت آيات از مهجوريت خارج نمي‎شود.

وي ادامه داد: زماني ما مي‎توانيم به سرافرازي و سربلندي قرآن افتخار كنيم كه همه افراد جامعه به قرآن عمل كنند و جامعه ما نيز قرآني شود.

امام جمعه مياندرود گفت: اگر افراد وظايف و مسئوليت‏هاي خود را در جامعه و خانواده با قرآن تطبيق دهند، آنگاه الگوي ما قرآني مي‌شود.

وي تاكيد كرد: فرزند قرآني كسي نيست كه صوت احسن و تلاوت زيبا دارد، بلكه فرزند قرآني فرزندي است كه اخلاق حسنه، متدين، اهل دين و با تقوا است.

برخي روش‌هاي حفظ قرآن مورد رضايت خداوند نيست

خطيب جمعه شهر سورك مركز مياندرود با بيان اينكه اگر بتوانيم در پشت اين تلاوت‌هاي زيبا قلوب افراد را تغيير دهيم، قرائت ما قرآني خواهد بود، افزود: در غير اين صورت بازي با صوت حركات و لحن براي انسان دردسر ايجاد مي‎كند.

وي خطاب به حاظران تصريح كرد: به سمتي گام برداريد كه با خواندن قرآن افراد و خانواده‌ها را متحول كنيد.

رسولي به مضر بودن روش‎هاي مختلف حفظ براي كودكان اشاره كرد و اظهار داشت: اين طور آموزش دادن‎ها به گونه‎اي است كه اصلا رضايت خداوند و قرآن در آن نيست.

وي با بيان برخي از مصاديق اين نوع آموزش‌ها اظهار داشت: ذهن كودكان خود را خراب نكنيد و وقت خود و آنها را بيهوده تلف نكنيد، چرا كه اين مدل آموزش‎ها هيچ بار قرآني ندارد.

امام جمعه مياندرود گفت: به جاي اين نوع آموزش‎ها به بچه‎هاي خود بياموزيم كه چگونه با پدر و مادر رفتار كنند.

خطيب جمعه مياندرود با بيان اينكه قرآن كتاب هدايت است، افزود: اگر سخن از حفظ قرآن و روايات كرده‎اند، منظور نهادينه كردن قرآن در دل و جان و خانواده است.

رسولي جويباري در پايان تاكيد كرد: قرآن را تنها نگذاريد، اما تنها به خواندن قرآن هم بسنده نكنيد.

انتهاي پيام/86021/ب30

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن