تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801705872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه مياندرود:نبايد در برابر دشمن تسليم شد‌


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه مياندرود:نبايد در برابر دشمن تسليم شد‌
امام جمعه مياندرود ‌با بيان اينكه نبايد در برابر دشمن تسليم شد و دست بالا برد، گفت: حتي اگر دشمن عزيزان ما را بكشد بايد در برابر او سينه سپر كنيم و در مقابل او بايستيم.


به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان مياندرود، حجت‎الاسلام سيدمجتبي رسولي جويباري عصر امروز در جمع خانواده‎هاي شهدا و كاركنان بنياد شهيد استان مازندران اظهار داشت: در جريان عاشورا دشمن به دنبال از بين بردن اسلام بود.

امام جمعه شهرستان مياندرود به اهداف و اقدامات بني‎اميه در راه از بين بردن اسلام اشاره كرد و گفت: از ميان برداشتن امام حسين (ع) به عنوان مانع اصلي نابودي اسلام و همچنين زهرچشم گرفتن از مسلمان‎ها از جمله اين كارهاي آنان بوده است.

امام جمعه مياندرود ابراز داشت: يزيد در راه از ميان برداشتن امام حسين(ع) موفق عمل كرد چرا كه امام زير بار بيعت با يزيد نمي‌رفت.

وي ادامه داد: يزيد ذره‌اي از سياست نمي‌دانست چرا كه اگر آينده‌نگر بود هرگز دست به قتل فرزند پيامبر نمي‌زد.

حجت‎الاسلام رسولي با بيان اينكه 30 هزار نفري كه در مقابل امام حسين(ع) ايستادند نماينده امت اسلام بودند، افزود: شست‌وشوي مغزي اعتقادي و سياسي افراد جامعه به آنجا رسيد كه اين تعداد افراد گفتند ما به نيت قربه الي‌الله به يزيد كمك مي‌كنيم.

وي به ضعف حكومت ديني آن زمان اشاره كرد و گفت: عده‎اي در لواي حكومت ديني فرزند پيامبر را مانع دين دانستند و به آنها خارجي لقب دادند.

امام جمعه مياندرود ابراز داشت: اين قدر يزيد و يزيديان در اين كار موفق عمل كردند كه در هنگام شهادت حضرت كساني كه شمشير و نيزه نداشتند مي‎گفتند: ما بايد با سنگ و كلوخ در راه رضاي خداوند بر اين بدن بزنيم تا ثوابي از آن خود كنيم.

* پس از 14 قرن نقشه بني‌اميه نقش بر آب شده است

وي در ادامه به هدف ديگر يزيد در حادثه عاشورا اشاره كرد و گفت: وقتي مردم و مسلمان‎ها ببيند كسي از آنها ولو اينكه پسر پيامبر باشد بخواهد در برابر دستگاه بني‌اميه بايستد كارش به كجا مي‎رسد،ديگر عليه حاكم اسلام شورش نمي‌كنند.

خطيب جمعه شهر سورك با بيان اينكه وقتي اين ترس به وجود بيايد همه حساب خود را مي‎كنند، افزود: يزيد با اين كار جرات و جسارت را از مردم گرفت و مسير را براي عياشي و دغل بازي خود فراهم كرد.

وي به موفقيت يزيد در مراحل اول پس از شهادت امام حسين(ع) اشاره كرد و گفت: اما امروز پس از 14 قرن تمام طرح و نقشه بني‌اميه نقش بر آب شده است.

حجت‎الاسلام رسولي گفت: تا قبل از شهادت حضرت تنها يك صفحه تاريخ بايد به وقايع بپردازد اما صفحه‎هاي ديگر تاريخ مربوط به بعد از قيام حضرت و شهادت او است.

*مردم حاجات خود را از شهدا مي‎گيرند

وي با بيان اينكه نكته مهم در عزاداري اهميت دادن به وقايع بعد از شهادت امام حسين(ع) است، افزود: شهدا هم همانند امام حسين(ع) در يك روز به تكليف خود عمل كردند اما آيا صدام موفق شد با كشتن ده‎ها هزار جوان ايراني به هدف خود برسد.

اين مسئول به قياس جايگاه ايران و عراق و عظمت ملت ايران در بين كشورهاي جهان اشاره كرد و گفت: امروز مزار شهدا به تعبير حضرت امام خميني(ره) دارالشفاست و مردم حاجات خود را از شهدا مي‎گيرند.

وي هدف متعالي امام حسين(ع) از نهضت عاشورا را خارج از اشك و ناله براي كشته شدن او دانست و تصريح كرد: مقصود امام نجات اسلام از انحرافي بود كه در آن به وجود آمده بود.

*ما به تكليف عمل كرديم

حجت‎الاسلام رسولي با بيان اينكه انحراف امت اسلام تا زمان شهادت ابي‎عبدالله باقي بوده است، افزود: اگر مردم هدايت مي‎شدند امام حسين(ع) را نمي‎كشتند و اين نشان مي‎دهد كه هنوز حضرت موفق نشده است بساط اين انحراف را برچيند.

وي با بيان اينكه بايد پيروزي را طور ديگري معنا كرد، افزود: فرزندان شما در عمليات‎ها حماسه‎ها آفريدند اما در برخي از آنها هم دست خالي برگشتند و عقب‌نشيني كردند اما گفتيم كه پيروزيم چرا كه هدف ما سرزمين دشمن نبود.

امام جمعه مياندرود با بيان اينكه ما به تكليف عمل كرديم، گفت: در تمامي اين عمليات ما به هدف فكر كرديم.

وي ادامه داد: در نهايت هم همه اذعان داشتند كه در اين جنگ پيروزي از آن ملت ايران بوده است و سازمان ملل هم اعلام كرد كه صدام شروع كننده جنگ بوده است.

*14قرن دل‌ها تسخير حسين(ع) است

رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان مياندرود با بيان اينكه امروز پس از 14 قرن حسين(ع) زنده‎تر از روز عاشوراي سال 60 هجري است، افزود: تكليف بعد از شهادت تكليف مهم‎تري است.

وي ابراز داشت: كاري كه حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع) انجام دادند حسين(ع) را زنده كرد و امروز تكليف خانواده‎هاي شهدا هم كمتر از ايثارگري نيست.

حجت‎الاسلام رسولي ابراز داشت: رساندن فرياد حق‎طلبي شهدا از زير خاك نيازمند اين است كه بازماندگان شهدا به تكليف عمل كنند.

وي ادامه داد: ابي‎عبدالله در دل خاك كربلا دفن شد اما او 14 قرن است كه دل انسان‎ها را تسخير كرده است.

*گريه بدون بصيرت بي‌فايده است

امام جمعه مياندرود با بيان اينكه گريه‎اي كه تير به قلب دشمن بزند حسين(ع) را زنده مي‎كند، افزود: گريه بدون هدف و بدون بصيرت بي‌فايده است.

وي تاكيد كرد: اگر روضه‎خواني و گريه ما بتواند ما را در برابر دشمن مصمم‎تر كند ارزشمند است.

رسولي با بيان اينكه حضرت زينب (س) و امام سجاد(ع) به جاي اينكه گوشه بنشينند و براي حسين(ع)گريه كنند علم ابي‎عبدالله را بر دوش كشيدند، افزود: آنها مسيري را طي كردند كه امروز شيعيان به آن مسير موظف‎اند.

وي با بيان اينكه شهدا تكليف خود را از روز عاشورا گرفتند، گفت: بازماندگان شهدا و سال‎هاي دفاع مقدس نيز تكليف خود را از عصر عاشورا گرفتند.

حجت‎الاسلام رسولي در بخش ديگري از سخنان خود به تبيين نقش بي‌بديل اسرا و اهل بيت پيامبر در مواجهه با دشمنان پرداخت و گفت: آنها هرگز به دليل سرهاي بريده گريه نكردند و در دل اسارت دشمن را به اسيري گرفتند.

وي ادامه داد: اگر تلاش بازماندگان كربلا نبود دين مذهب و سياست حسين(ع) همانند جنازه مطهرش در كربلا دفن مي‌شد.

امام جمعه مياندرود با بيان اينكه امروز حسين(ع) جهاني است، تصريح كرد: امروز سياست و فرهنگ مكتب امام حسين(ع) فراگير و جهان شمول است چون بازماندگان شهدا به تكليف خود عمل كردند.

وي جمله معروف "و ما رايت الا جميلا" حضرت زينب (س) را يك شعور حقيقي دانست و گفت: اين فرهنگي است كه در بازماندگان كربلا و اهل بيت پيامبر وجود دارد.

رسولي ادامه داد: اين جمله يعني ما به دنبال هدف مي‏گرديم و تحمل سختي اسارت و رنج شهادت تنها به اين دليل كه در اين مسير به خدا نزديك مي‎شويم براي ما زيبا است.

* سر جدا شدن هم زيبا جلوه مي‎كند

امام جمعه مياندرود با بيان اينكه اگر هدف خداوند باشد سر جدا شدن هم زيبا جلوه مي‎كند، افزود: تنها در اين صورت است كه بر روي نيزه‎ها رفتن و قطعه قطعه شدن هم زيبا است.

وي به پيروي كردن خانواده‎هاي معظم شهدا از بازماندگان كربلا اشاره كرد و گفت: در تشييع پيكر شهدا بسياري از مادران و پدران شهيد به ديگران دلداري مي‌دادند و اين درس عاشورا و كربلا است.

حجت‎الاسلام رسولي با تقدير از رفتار زينب‎گونه خانواده‎هاي شهيد اظهار داشت: اين شور و شعور ملت ما بود كه 13 ساله‌ها و تازه دامادها را به ميدان رزم مي‎فرستاد.

*نبايد در برابر دشمن تسليم شد

وي با بيان اينكه نبايد در برابر دشمن تسليم شد و دست بالا برد، افزود: حتي اگر دشمن عزيزان ما را بكشد بايد در برابر او سينه سپر كنيم و در مقابل او بايستيم.

امام جمعه مياندرود ابراز داشت: تير دشمن نبايد در دل ما اثر بگذارد چنانچه داغ حسين ابن‌علي(ع) قامت زينب را خميده نساخت بلكه اين غم امت اسلام بود كه قد او را خم كرد.

*ولايت را از ما بگيرند،غم بزرگ است

وي با بيان اينكه اگر امروز دشمن بتواند روحيه جهاد و شهات‌طلبي را از جوانان ما بگيرد غم بزرگي است، افزود: اگر امروز دشمن ولايت را از ما بگيرد اين نشانه غم بزرگ است.

حجت‌الاسلام رسولي گفت: اگر روزي دشمن روحيه شهادت و ايستادگي را از ما بگيرد موفق خواهد شد و به پيروزي خواهد رسيد.

امام جمعه مياندرود اربعين را تجديد عاشورا دانست و تصريح كرد: اربعين بنيان و اساس مجالس عشق به ابي‎عبدالله است كه اگر نبود ما امروز عزاداري به اين شكل نداشتيم.

وي ادامه داد: اربعين تنها يك اتفاق چهلم شهيد نيست بلكه يك جريان حركت‎ساز انقلابي است كه ياد شهدا و امام حسين (ع) را زنده كرده است.

انتهاي پيام/86021/ش40

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن