تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803248228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۲۹ آذر؛ گزارش نماز جمعه تهران


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ۲۹ آذر؛ گزارش نماز جمعه تهران


به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين كاظم صديقي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به نزديك بودن اربعين امام حسين (ع) خاطرنشان كرد: همانطور كه بني‌اميه مي‌خواست با كشتن امام حسين (ع) اين نور الهي را خاموش كند، اسلاف وي نيز به دنبال اين كار بودند.

وي با بيان اينكه "متوكل عباسي قصد داشت با تخريب كردن قبر امام حسين (ع) و صدمه زدن به زائران ايشان اين نور الهي را خاموش كند"، اظهار كرد: امروز نيز مشاهده مي‌كنيم كه تروريست‌هاي مسلحي كه از كشورهاي مؤيد وهابيت پول مي‌گيرند، اينگونه شرورت‌ها را به بار مي‌آورند.

صديقي با اشاره به حركت زائران امام حسين (ع) به سمت كربلا به مناسبت اربعين حسيني، گفت: كشتارهاي صورت گرفته توسط تروريست‌ها مانع از حركت مؤمنان به سمت كربلا نبوده است، چراكه ما مشاهده مي‌كنيم امسال حدود 20 ميليون نفر زائر بدون نگراني از سرزنش‌هاي خارها و فارغ از اينكه چه بر سرشان بيايد، به سوي كربلا روانه شده‌اند.

وي با اشاره به مذاكرات ژنو و حمايت همه‌جانبه رهبري و مردم از تيم مذاكره‌كننده ايراني خاطرنشان كرد: در گام‌هاي نخست مشاهده كرديم كه مذاكرات به سمت و سويي مي‌رود كه در دنيا اميدهاي خوبي ايجاد شده است و براي مردم ايران نيز افق‌هايي باز شده است اما مشاهده كرديم كه مطابق پيش‌بيني رهبر فرزانه انقلاب كه فرموده بودند ما به آمريكا اعتماد نداريم، در در روزي كه مذاكرات به امضاي طرفين رسيد هم وزير امور خارجه آمريكا و بعدها اوباما مطالبي را مطرح و قول و امضاي ژنو را نقض كردند. اينها بعد از بيان اين مطالب با صهيونيست‌ها نوشتند و گفتند كه همه گزينه‌ها حتي گزينه نظامي ما روي ميز است.

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه "غربي‌ها نشان دادند كه اعتماد كردن به دشمن كار فرد عاقلي نيست"، افزود: حكمت اقتضا مي‌كند كه انسان در مقابله با دشمن با بصيرت كامل پيش برود.

صديقي با تاكيد بر اينكه "مطالب مبهم و قابل تفسيرهاي گوناگون مشكلي را برطرف نمي‌كند"، تصريح كرد: در درجه اول حقوق حقه ملت ايران، حق غني‌سازي است. در درجه دوم نيز استمرار روح اين كار و جهش خلاقيت و پيشرفت‌هاي علمي از ديگر حقوقي است كه ملت ايران بايد داشته باشند.

وي در ادامه گفت: با وجود اعتمادي كه ما به هيات مذاكره‌كننده داريم و حمايت‌هايي كه از اين تيم تاكنون كرده‌ايم و از اين به بعد نيز مي‌كنيم، توقع ما و همه ملت ايران اين است كه تيم مذاكره‌كننده بداند كه اين حركت نه تنها يك حركت مقطعي بلكه حركتي سرنوشت‌ساز براي ملت ايران است، چراكه ايران با اين حركت، دنيا را متوجه خود كرده است.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اينكه "ملت ايران هيچ‌گاه خود را فقير و بدبخت نشان نداده و بدون خم كردن ابرويي، همواره مشكلات را تحمل كرده است"، اظهار كرد: ملتي كه هشت سال آتش غرب را تحمل كرد و يك گام از آرمان‌هاي خود عقب‌نشيني نكرد، امروز نيز زير بار زور نمي‌رود.

صديقي اضافه كرد: چنانچه شفاف‌سازي صورت نگيرد، ملت ما همچنان حق غني‌سازي و حق پيشرفت تا قله در اين مسير را حق مسلم خود مي‌داند و شرعاً و اخلاقاً براي هيات مذاكره‌كننده و خود، استواري در اين مسير را لازم مي‌داند.

وي در بخش ديگري از صحبتهاي خود، به بيانات مقام معظم رهبري در جمع اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي اشاره كرد و با بيان اينكه "فرهنگ، هويت يك ملت است و پاسداري، نگهباني، نظارت و ديده‌باني از هويت ملي بر همگان لازم است"، افزود: چنانچه دولت سكوت كند، اشخاص زرنگي كه وابستگي‌هايي با غرب دارند در قالب نهادهاي مردمي تشكل‌هايي را تشكيل مي‌دهند و به مفاسد اخلاقي، فرهنگي و سياسي كشور دامن مي‌زنند.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اينكه "دولت بايد سازوكاري داشته باشد تا در زمينه فرهنگ، هم مفاسد موجود را از بين ببرد و هم آنها را ريشه‌كن كند و هم براي آينده پيشگيري‌هاي لازم را انجام دهد"، گفت: در اين صورت چنانچه تلقي ما اين باشد كه فرهنگ خود را به مردم سپرده‌ايم و هيچ تكليف و نظارتي بر آن نداريم، هم با آيات قرآن ناسازگاري كرده‌ايم و هم اينكه برخلاف تاكيدات مقام معظم رهبري كه فرموده‌اند نبايد از آهنگ ديني و معرفتي فاصله بگيريم، عمل كرده‌ايم.

صديقي به روز وحدت حوزه و دانشگاه نيز اشاره كرد و با تاكيد بر اينكه "معناي نام‌گذاري اين روز توسط امام خميني (ره) اين است كه ما دانشگاه غربي نمي‌خواهيم"، اظهار كرد: معناي نامگذاري روزي به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه اين است كه ما استاد متدين و دانشجويي مومن مي‌خواهيم. ما امروز وحدت بين حوزه و دانشگاه را گرامي و مبارك مي‌دانيم، چراكه امروز صدها استاد بسيجي و مومن و متدين در كشور داريم.

وي با بيان اينكه "تحول بنيادي در دانشگاه‌ها بويژه در حوزه علوم اسلامي مطالبه جدي امت از دولت امروز، فردا و فرداهاي ديگر است"، خاطرنشان كرد: دولت‌هاي گذشته در اين مورد كوتاهي كرده‌اند. همانطور كه مؤمنان نمي‌پذيرند، ما نبايد بگذاريم كه دانشگاه‌ها به باشگاه احزاب و گروه‌ها تبديل شود.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در پايان خطبه‌هاي دوم، با اشاره به تقديم به موقعِ لايحه بودجه از سوي دولت به مجلس اظهار كرد: انتظار مي‌رود در اين لايحه براي مساله اقتصاد مقاومتي حساب خاصي باز شود، چراكه همه مردم انتظار دارند هرچه زودتر مساله گراني‌ها كاهش بيابد.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه‌هاي نخست اين هفته نماز جمعه تهران نيز با اشاره به نزديك شدن به اربعين امام حسين (ع) تصريح كرد: در روايات ما عدد اربعين داراي جايگاه ويژه‌اي است. در روايت آمده است كسي كه حاجتي دارد، نزد 40 مومن دعا كند تا خداوند حاجت او را بدهد، آنگاه خداوند او را حاجت‌روا مي‌كند. در احاديث ديگر آمده است اگر كسي حاجت دارد، 40 دل شكسته جمع كند و 40 دسته نياز به سوي خدا باز شود، در قفل شده رحمت خود را به سوي اين 40 نفر باز مي‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه "بني‌اميه مي‌خواست اثري از امام حسين (ع) نماند"، خاطرنشان كرد: آنها بنا بر اين خواسته خود نه تنها به كشتن و سر بريدن امام حسين (ع) قانع نشدند، بلكه بدني از ايشان باقي نگذاشتند و بدن اين حضرت را لگدمال كردند.

وي با اشاره به گذشت بيش از سي سال از پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: اوج بلوغ انساني و كمال معنويت، رسيدن به اربعين است. انبيا همواره از اربعين به بَعد به نبوت مي‌رسيدند. ملت ما 34 سال مقاومت كرده‌اند. از كجا مي‌دانيد كه اگر سه - چهار سال ديگر ملت مقاومت كند، اين انقلاب را با شور و عزت به انقلاب جهاني حضرت مهدي (عج) متصل نكنيم؟

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن