تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802455913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجت‌الاسلام شيرمردي در نشست خبري مطرح كردبرگزاري نمازجمعه از 6 دي در مصلاي تهران/ بلوكه شدن پول مصلي در وزارت مسكن و شهرسازي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حجت‌الاسلام شيرمردي در نشست خبري مطرح كردبرگزاري نمازجمعه از 6 دي در مصلاي تهران/ بلوكه شدن پول مصلي در وزارت مسكن و شهرسازي
رئيس ستاد نمازجمعه تهران گفت: در دولت قبل 100 ميليارد تومان براي ساخت مصلي تصويب شد كه در حال حاضر در حساب وزارت مسكن قرار دارد و بايد علت بلوكه شدن اين پول از وزير مسكن پرسيده شود.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، حجت‌الاسلام يدالله شيرمردي رئيس ستاد نمازجمعه تهران در نشست خبري كه صبح امروز شنبه در محل اين ستاد برگزار شد، از برگزاري نمازجمعه تهران در مصلي خبر داد و اظهار داشت: ‌از جمعه 6 دي ماه تا آخر زمستان نماز جمعه در مصلي برگزار مي‌شود و از ساعت 10 صبح دربها به روي نمازگزاران باز خواهد بود.

شيرمردي با بيان اينكه نمازجمعه تهران در فصل تابستان نيز به دليل گرما در مصلي برگزار مي‌شود، تصريح كرد: در فصل بهار و پاييز نماز جمعه طبق روال قبلي در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

رئيس ستاد نمازجمعه تهران ادامه داد: خدمات‌رساني در دانشگاه تهران در مصلي نيز ادامه خواهد داشت و اتوبوس‌ها از مراكز اصلي شهر به داخل مصلي و تا محل اقامه نماز خواهند رفت و درهاي شمالي نيز براي خودروهاي شخصي باز خواهد بود.

وي گفت: ما از شهرداري تقاضا كرده‌ايم كه پل عابر پياده از پايانه بيهقي به محل مصلي تهران هرچه سريع‌تر اجرايي شود.

شيرمردي با بيان اينكه قرار بود 200 ميليارد تومان به ساخت مصلاي تهران اختصاص داده شود، افزود: در بودجه فعلي تنها 18 ميليارد تومان به مصلي اختصاص داده شده است كه از اين رو ما روز جمعه كه آقاي نوبخت به دانشگاه تهران آمده بود با وي صحبت كرديم و قرار شد بودجه بيشتر شود و او نيز قول مساعد داد.

رئيس ستاد نمازجمعه تهران با بيان اينكه اگر بودجه مصلي به صورت كامل داده شود، نماز جمعه به صورت مستمر در مصلي برگزار مي‌شود، يادآور شد: در اين مدت كه نمازجمعه در مصلي برگزار مي‌شود، تعمير و ترميم دانشگاه تهران نيز در دستور كار قرار دارد و در فصل بهار كه مردم دوباره براي اقامه نماز به دانشگاه بازمي‌گردند، شرايط مهيا باشد و ما بتوانيم در تهران صاحب دو مكان براي اقامه نماز جمعه باشيم.

وي با اشاره به افزايش 4 درصدي حضور مردم براي اقامه نماز در مصلي تهران نسبت به دانشگاه تهران، تصريح كرد: اگر مردم بتوانند از مترو استفاده كنند شرايط بهتر خواهد بود.

شيرمردي از استقرار بيش از هزار و 500 نفر از اعضاي ستاد نمازجمعه و بيش از هزار نفر از كادر اورژانس، پليس راهور، هلال احمر و نيروي انتظامي در مصلي تهران براي برگزاري نماز جمعه خبر داد و افزود: جمعه 6 دي ماه و از ساعت 10 صبح درهاي شرقي و غربي براي نمازگزاران باز خواهد بود و شبكه‌هاي سراسري و شبكه تهران نيز در اين زمينه اطلاع‌رساني مي‌كنند.

شيرمردي در خصوص برگزاري نمايشگاه‌ها در مصلي تهران، گفت: هيچ نمايشگاهي در اين مدت برگزار نمي‌شود و اگر نمايشگاه‌هاي فرهنگي كه جنبه ديني داشته باشند در اين محل برگزار شود مشكلي نيست چرا كه مصلي بخش‌هاي مختلفي دارد.

رئيس ستاد نماز جمعه تهران با انتقاد از اختصاص بودجه به صورت قطره‌چكاني براي ساخت مصلي تهران اظهار داشت: مسئولان براي برج ميلاد كه خاصيت كمي در شهر دارد، هزينه بالايي صرف مي‌كنند در حالي كه به مصلي كه كاربردهاي مختلفي دارد قطره چكاني بودجه مي‌دهند در حالي كه مي توانستند در همين مصلي بهترين سالن كنفرانس را بگذارند و محلي براي مقامات از جمله دانشمندان و ائمه جمعه جهان اسلام در نظر بگيرند اما به اندازه كافي به مصلي توجه نمي‌شود.

وي در عين حال از مسئولاني كه ستاد نماز جمعه را در برگزاري نماز در مصلي ياري كرده‌‌اند تشكر كرد و به انتقاد از وزارت مسكن و شهرداري به دليل بلوكه كردن بودجه اين ستاد پرداخت و گفت: ما با پيگيري‌هاي مستمري كه در دولت قبل انجام داديم يكصد ميليارد تومان براي مصلي تهران گرفتيم كه وزارت مسكن در حال حاضر آن را بلوكه كرده و گفته است بايد ببينيم چه مي‌شود، در حالي كه بايد اين پول جديد براي ساخت مصلي تزريق شود.

شيرمردي افزود: در دولت قبل 100 ميليارد تومان تصويب شد كه در حال حاضر در حساب وزارت مسكن قرار دارد و بايد علت بلوكه شدن اين پول از وزير مسكن پرسيده شود.

شيرمردي با اشاره به اينكه شهرداري اعلام كرد كه عليرغم هزينه 1500 ميليارد توماني براي پل صدر، اين پل تنها براي صد سال است يادآور شد: اين در حالي است كه عمر مفيد مصلي تهران 7 تا 8 قرن خواهد بود.

رئيس ستاد نماز جمعه تهران مصلي را از پدافندهاي غيرعامل و پناهگاه مردم در هنگام حوادث دانست و تأكيد كرد: از وزير مسكن خواهش داريم كه براي اقامه نماز به دانشگاه تهران بيايد و سرما را تحمل كند تا آن زمان دستور دهد كه پول مصلي را بدهند.

وي با بيان اينكه ما از مجلس و روساي كميسيون‌هاي بودجه، عمران و تلفيق درخواست داريم كه بودجه لازم براي اتمام كار مصلي را اختصاص دهند، گفت: ما از شهرداري مي‌خواهيم در كارهاي تشريفاتي پرهيز كرده و نمايندگان مردم در مجلس و شوراي شهر كه با رأي مردم به بهارستان و بهشت رفته‌اند در اين زمينه اقدام مناسب را انجام دهند.

شيرمردي در پايان از مردم درخواست كرد كه سجاده و زيرانداز براي اقامه نماز در مصلي همراه خود داشته باشند و يادآور شد: ما محدوديتي براي فرستادن اتوبوس به مراكز و ميادين اصلي شهر نداريم اما به شرط اينكه مردم ما را از اين درخواست خود مطلع كنند.

انتهاي پيام/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن