تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802698424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوي دولت در سخنراني پيش از خطبه ها: حداقل 2 سبد غذايي تحويل مردم خواهيم داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: سخنگوي دولت در سخنراني پيش از خطبه ها: حداقل 2 سبد غذايي تحويل مردم خواهيم داد
در توافق ژنو حق مسلم مردم در جهت برخورداري كامل از سوخت هسته‌اي مورد پذيرش قرار گرفت. سخنگوي دولت در سخنراني پيش از خطبه ها: حداقل 2 سبد غذايي تحويل مردم خواهيم داد


سخنگوي دولت با اشاره به تاكيدات بنيانگذار كبير انقلاب و مقام معظم رهبري مبني بر توجه به اقشار كم درآمد اضافه كرد: در پايان سال جاري حداقل 2 سبد غذايي تحويل مردم خواهيم داد كه از برنامه‌هاي دولت در جهت مهار تورم است.

به گزارش خبرنگار ايلنا،محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور در سخنراني پيش از خطبه نماز جمعه تهران پيرامون حماسه اقتصادي اقتصاد مقاومتي و نقش آن در بودجه سال 93 اظهار داشت: صيانت از نظام اسلامي و پاسداري از مواريث ارزشمند شهدا و امام شهدا يكي از فرايض و وظايف وفاداران انقلاب اسلامي است.

وي ادامه داد: اين صيانت و پاسداري به تناسب زمان در عرصه‌هاي مختلف سياسي، نظامي، فرهنگي و اقتصادي و اجتماعي مي‌تواند متفاوت باشد.

نوبخت با بيان اينكه حماسه اقتصادي با توجه به شرايط كنوني جمهوري اسلامي ايران كه با تحميل تحريم دولت‌هاي زورگو معيشت مردم را محدود كرده‌اند و از اهميتي خاص برخوردار است،اضافه كرد: در عرصه اقتصادي با توجه به شدت تحريم‌ها مقاومت و مقابله با تحريم‌هاي دشمن بسيار ضروري است به همين جهت مقام معظم رهبري در سياست گذاري و راهبردي كه براي سال جاري بيان داشتند مسئله حماسه سياسي و اقتصادي را به عنوان دو رويكرد مهم مورد تاكيد قرار داده‌اند.

سخنگوي دولت تصريح كرد: سپاس كه حماسه سياسي با درك و آگاهي مردم فهيم، متدين و نكته سنج ايران اسلامي در 24 خرداد تبيين يافت و دولت تدبير و اميد به عنوان محصول خرد ورزي و حماسه سياسي مردم مشغول به كار شد.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با اشاره به فعاليت‌هاي اخير دولت يازدهم تصريح كرد: خوشبختانه در استمرار فعاليت و حماسه سياسي ملت بزرگ ايران دولت برخواسته از اراده مردم در عرصه بين‌الملل در كمتر از صد روز موفق شد حقوق حقه ملت را در گام نخست با منطقي قوي به جهانيان عرضه كند.

وي ادامه داد: در توافق ژنو اين حق در جهت برخورداري كامل از سوخت هسته‌اي مورد پذيرش قرار گرفت و خوشبختانه در صد روز گذشته خبر پيشنهاد نظام جمهوري اسلامي ايران كه از سوي رياست جمهوري در مجمع عمومي سازمان ملل مبني بر اين كه جهاني عاري از خشونت و افراطي‌گري، با اجماع به تصويب رسيد.

نوبخت اضافه كرد: تصويب اين پيشنهاد در حالي است كه تمامي تلاش بدخواهان اسلام عزيز در اين راستا بود كه دين اسلام و ايران اين چهره مقدس و دوست داشتني را چهره‌اي خشن ارائه كنند.

سخنگوي دولت با اشاره به روز حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروز به رغم همه بدخواهي‌هاي حماسه اقتصادي به دنبال حماسه سياسي مورد توجه است و اين مهم با شكل گيري اقتصاد مقاومتي قابل ارائه و عرضه خواهد بود.

وي با بيان اين كه در عرصه اقتصاد دو ويژگي بايد مورد توجه قرار گيرد، اظهار داشت: اين به اين معناست كه اقتصادي شكل بگيرد كه در برابر فشارهاي جهاني مقاوم و استوار باقي مانده و شرط اصلي آن برخورداري از همه ظرفيت‌هاي داخل كشور است.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با اشاره به ظرفيت بزرگ ايران اسلامي در منابع طبيعي و مالي تصريح كرد: استفاده از اين منابع بزرگ به نحو شايسته‌اي در جهت استقرار نظام جمهوري اسلامي در جايگاه نخست اقتصادي در منطقه برخوردار شده كه در سند چشم انداز 20 ساله بر استقرار و ارتقاي جمهوري اسلامي در عرصه اقتصادي در جايگاه نخست منطقه تاكيد شده است.

نوبخت عنصر ديگر حماسه اقتصادي را توجه ويژه و واقع بينانه به معيشت مردم دانست و افزود: مردمي كه قرار است در برابر فشار اقتصاد جهاني و دولت‌هاي بزرگ و زورگو مقاوم باشند بنابراين وظيفه مسئولين اين است كه در جهت معيشت آن‌ها برنامه‌هاي اثربخش داشته باشند.

وي اظهار داشت: امكان دست يافتن به برخورداري از ظرفيت داخلي هم چنين توجه به معيشت مردم بدون برنامه‌ريزي امكان پذير نيست برنامه‌اي كه هم اكنون قانون پنج ساله در دستور كار نظام جمهوري اسلامي قرار گرفته كه برنامه پنج ساله توسعه است.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور تاكيد كرد: اين برنامه در سال 90 شروع شد و هم اكنون در سومين سال اين برنامه قرار داريم اين برنامه بعد از قانون اساسي بزرگترين برنامه براي كشور است.

نوبخت ادامه داد: براي شكل گيري اقتصاد مقاومتي بايستي در سال سوم(سال 1392) و برنامه سال آينده 1393 برنامه‌اي يك ساله مهم در راستاي سند چشم انداز 20 ساله ارائه كنيم كه خوشبختانه در سايه بودجه 93 طراحي شده است.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور تاكيد كرد: لايحه بودجه 93 كه چگونگي مقدرات كشور از نظر دخل و خرج را در سال آتي پيش‌بيني مي‌كند در راستاي اقتصاد مقاومتي و حماسه اقتصادي به عنوان يك برنامه از برنامه‌هاي پنج ساله مورد توجه تهيه كنندگان بودجه 93 بوده است.

نوبخت با بيان اينكه بودجه سال 93، 7.3 درصد كمتر از بودجه سال جاري است، اضافه كرد: هر چند در سال 93 پيش بيني مي‌شود كه منابع درآمدي كشور با بودن تحريم‌هاي مختلف واقعي است كه مي‌شود گفت بودجه 93 اندكي نسبت به سال جاري انقباضي‌تر است.

وي با بيان اينكه ظرفيت استفاده از بشكه‌هاي نفتي كشور بيش از 4 ميليون است و ما به دليل تحريم تنها يك ميليون بشكه از آن را استفاده مي‌كنيم، بيان داشت: اقتصاد مقاومتي اقتصادي است كه بايد با تخصيص منابع به شكلي بهتر از اين مقدار محدود، استفاده بهينه را در جهت معيشت مردم به كار برد.

سخنگوي دولت با بيان اينكه بودجه 93 را با پيش‌بيني از منابع محدود كشور طراحي كرده‌ايم، اضافه كرد: ما مي‌خواهيم دو عنصر برخورداري از ظرفيت‌هاي موجود نظام و ديگري توجه به معيشت مردم كه دو ركن اساسي اقتصاد مقاومتي است مورد توجه قرار داده و اين ميزان بايد در جهت برخورداري از ظرفيت‌هاي ما با توجه به منابع در اختيار دولت باشد.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور گفت: بودجه كارهاي عمراني حداقل 33 درصد كمتر از آن چيزي است كه در سال 92 پيش‌بيني و منعكس شده است لذا بايستي در بودجه 93 از اين ميزان به نحو بهتري استفاده شده كه با هم فكري و هم انديشي قابل قبول كاري شدني است.

نوبخت با اشاره به لزوم وحدت ميان دولت و مجلس اضافه كرد: ما به جاي درگير شدن افرادي كه مي‌خواهند از افزايش بودجه استفاده كنند بايد هم فكري داشته و به وحدت برسيم.

وي اظهار داشت: تدبير اين بود كه پروژه‌هاي بالاي 80 درصد را به مرحله عملياتي رسانده و بيش از طرح‌هاي حمل و نقلي، راه آهن، عمراني، مدارس، انواع آب رساني، آب‌هاي مرزي و مشترك و... را مورد استفاده بهينه قرار دهيم كه هر چند اين ميزان كمتر از پارسال بوده اما اثربخش است.

سخنگوي دولت با بيان اينكه بودجه 93 بايستي با همياري نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به تصويب درست برسد، تصريح كرد: در كنار اين 37 هزار ميليارد تومان كه هر چند نسبت به سال جاري كمتر است، اما نظام جمهوري اسلامي آنقدر بزرگ و تواناست كه در كنار بودجه سال 93 مي‌توان از منبع ديگري هم چون صندوق بزرگ توسعه ملي بهره برد.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور گفت: بيش از 10 هزار ميليارد به صورت ريالي در صندوق توسعه ملي در اختيار داريم كه در كنار 37 هزار ميليارد بودجه در اختيار مردم و بخش خصوصي قرار خواهيم داد تا آن‌ها نيز در چرخه اقتصاد فعاليت داشته باشند.

نوبخت منبع ارزي را منبع ديگري براي خروج از ركود و افزايش اشتغال دانست و اظهار داشت: اين منبع هم اكنون در خارج از كشور قرار داشته و به دليل تحريم‌ها به صورت مستقيم وجود ندارد، اين ارزها در بيرون از مرزهاي جمهوري اسلامي در بانك‌هاي خارجي رسوب كرده ولي متعلق به جمهوري اسلامي است.

وي تصريح كرد: اين منابع بيش از 35 ميليارد دلار است كه مي‌توانيم براي عمران و آباداني كشور از آن استفاده كنيم به همين جهت در بودجه سال 93 كه در چارچوب اقتصاد مقاومتي در راستاي حماسه آفريني اقتصادي طراحي شد به بهبود وضعيت مردم معطوف شديم.

سخنگوي دولت مهار تورم را يكي از راه‌هاي بهبود وضع اقتصادي مردم دانست و تاكيد كرد: اگر جوان‌هاي ما بيكار بمانند امكان استفاده از توانايي و ظرفيت براي به حركت درآوردن چرخه اقتصادي وجود ندارد،بنابراين وظيفه دولت است كه براي مهار تورم و افزايش اشتغال پيگير باشد.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور تصريح كرد: ضمن استفاده از اين سه منبع كه بخشي از آن هم اكنون به جريان افتاده است مهار تورم را پيگيري خواهيم كرد كه هم اكنون عدد قابل قبولي ندارد لذا تلاش بيشتر در جهت انضباط مالي و بودجه‌اي است كه تورم را مهار كنيم.

نوبخت با اشاره به تاكيدات بنيانگذار كبير انقلاب و مقام معظم رهبري مبني بر توجه به اقشار كم درآمد اضافه كرد: در پايان سال جاري حداقل 2 سبد غذايي تحويل مردم خواهيم داد كه از برنامه‌هاي دولت در جهت مهار تورم است.

وي اظهار داشت: تدبير دولت اين بود كه به جاي تورم فزاينده در شب عيد و مراسم سنتي مردم هم چنين افزايش قيمت ميوه از هم اكنون منابع را تخصيص بدهيم منتهي اين پول را به كشاورزان خارجي نداديم بلكه مبلغي را در اختيار كشاورزان داخلي قرار داديم تا دچار گرفتاري نشوند.

سخنگوي دولت با بيان اينكه در بودجه سبد غذايي هر سال را تخصيص داده‌ايم، گفت: ضمن توجه دولت به فعاليت‌هاي زيربنايي در توسعه حمل و نقل عمومي و راه آهن‌ها برخود فرض مي‌دانيم كه از معيشت مردم غافل نباشيم تا دو ركن اقتصاد مقاومتي و حماسه اقتصادي در بودجه امسال را عينيت ببخشيم.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با بيان اينكه ما مي‌خواهيم با بودجه يك ساله و دولتي كه در تورم وارد شده است عقب ماندگي تاريخي استان‌ها را تعادل ببخشيم، ادامه داد: برنامه تعادل بخشي به استان‌ها در سال آينده شروع خواهد شد به همين منظور براي اجرايي كردن بودجه نياز به تدوين آيين نامه اجرايي داريم كه قبل از پايان سال بايد به تصويب برسد.

نوبخت اظهار داشت: اگر مجلس بودجه را تا بهمن ماه تصويب كرده و به دولت تحويل دهد قانون‌هاي طراحي شده در سال 93 اجرايي خواهند شد.

وي تعادل منطقه‌اي و استان‌ها را فرض دولت تدبير و اميد دانست و تصريح كرد: ما اين برنامه را در سال 93 شروع خواهيم كرد كه به دنبال توازن منطقه‌اي بايد مورد توجه قرار گيرند.

سخنگوي دولت با بيان اينكه براي تعادل بخشي بايد ديد استان‌ها در چه بخش‌هاي عقب مانده‌اند، اظهار داشت: ما اين برنامه را طوري تقسيم بندي كرده‌ايم كه استان‌ها از نرم كشور عقب نمانده و آن‌ها را جلو ببريم اين مهم نيازمند برنامه است و نمي‌توانيم در يك بودجه يك ساله آن را انجام دهيم تعادل بخشي استان‌ها سختي و مرارت دارد.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با بيان آيه‌اي از قرآن كريم پيرامون صبر و تحمل اضافه كرد: من خود را حقيرتر از آن مي‌دانم كه به شما يادآوري كنم اما ناگزيرم شما را سفارش به صبري كنم كه خداوند بزرگ در قرآن كريم فرمود اين تذكر و يادآوري به امتي بود كه در فشار و محدوديت قرار داشتند.

نوبخت اظهار داشت: 34 سال در فشار جهاني بوديم و اراده جهان اين بود كه انقلاب شك نگيرد، اما شكل گرفت و امروزه با چشم خود ديديم كه عنصر خبيثي كه به دستور ابرقدرت‌ها، جوانان ما را به هلاكت مي‌رساند به دار آويخته شد و ما پيروز ميدان شديم ما ملت ايران بيشتر از ساير ملت‌ها به وعده خدا خوش بين هستيم چرا كه در 34 سال لمس كرديم وعده‌ خدا دروغ نيست و امروز توانستيم حقانيت خود در انرژي هسته‌اي را به تثبيت برسانيم.

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن