تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798614915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خصوصي سازي شركت ملي حفاري نبايد يك شبه اتفاق بيفتد/حفاري 3600 حلقه چاه نفت وگاز توسط شركت ملي حفاري ايران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: خصوصي سازي "شركت ملي حفاري" نبايد يك شبه اتفاق بيفتد/حفاري 3600 حلقه چاه نفت وگاز توسط شركت ملي حفاري ايران
خصوصي سازي شركت ملي حفاري يك شبه كار درست و منطقي نيست بايد مدلي براي واگذاري ارائه شود تا بصورت هلدينگ واگذاري صورت گيرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميدرضا گلپايگاني در مراسم گراميداشت سي و چهارمين سالگرد تاسيس شركت ملي حفاري به فرمان حضرت امام خميني (ره) به فعاليت هاي شركت در اين سه دهه اشاره كرد و گفت: اين شركت مولود انقلاب اسلامي است كه به فرمان بنيانگذار جمهوري اسلامي در اول دي ماه 58 تشكيل گرديده است و همه وظيفه داريم تا از اين توان ملي حمايت كنيم.

مديرعامل شركت ملي حفاري ايران در ادامه به فعاليت هاي شركت اشاره و گفت : تاريخچه ي شركت را مي توان به دوره هاي شكل گيري و تثبيت، رشد و توسعه، مرحله آماده سازي اوليه و تجهيز نيروي انساني، گسترش و توسعه ناوگان حفاري و خدمات فني ، كيفيت گرايي،اصلاح ساختار،حضور در عرصه رقابت و ... تقسيم كرد.

وي افزود: بطوري كه حوزه عملياتي شركت در 11 استان كشور گسترش داشته و فعاليت هاي عملياتي شركت از 6 دستگاه حفاري به 74 دستگاه در خشكي و دريا افزايش يافته است.

گلپايگاني تصريح كرد : كارنامه درخشان سخت كوشان صنعت حفاري در سه دهه گذشته سرشار از انگيزه هاي قوي انقلابي،اسلامي و غيرت ملي است كه در بخش هاي مختلف اعم از تامين نيازهاي صنعت نفت در دوران دفاع مقدس،افزايش ناوگان و توسعه خدمات فني وتخصصي،حضور در پروژه هاي ملي،بومي سازي صنعت حفاري،اشتغال زايي،كارآفريني و ... مي باشد.

گلپايگاني مزيت هاي شركت ملي حفاري را يادآور شد و گفت : متعادل سازي نرخ حفاري و خدمات فني ،قدرت مانور شركت ملي نفت ايران در تصميم گيري نسبت به بكارگيري دستگاههاي حفاري در داخل كشور،انتقال دانش،تكنولوژي و فن آوري هاي جديد ،تامين بخش عظيمي از نيازهاي صنعت نفت كشور،نيروي انساني متعهد و متخصص و ... از ويژگي هاي اين شركت غرورآفرين است.

مديرعامل ملي حفاري گفت : اين صنعت در پرتو تلاش كاركنان خود و استفاده از روش هاي ساختاري،بسط و گسترش فعاليت هاي كنوني متناسب با برنامه هاي توسعه و سند چشم انداز صنعت نفت، جلوه هاي روشني از كار و تلاش و شكوفايي صنعتي ترسيم كرده است.

وي تاسيس آموزشگاه نخبگان حفاري، راه اندازي و ساماندهي ساختار شركت، جذب و تجهيز نيروي انساني براي سمت كليدي را از برنامه هاي اساسي و اجرايي اين شركت عنوان كرد.
مديرعامل شركت ملي حفاري از تغييرات ساختاري در شركت خبر داد و گفت : در اين سه دهه سخت كوشان اين شركت فعل خواستن و توانستن را معنا بخشيدن و نقش تاثيرگذار خود را در فرآيند توليد ايفا كردند.

*** افزايش ناوگان حفاري از 19 به 74 دستگاه

وي افزايش ناوگان حفاري از 19 به 74 دستگاه، عضويت در اتحاديه بين المللي پيمانكاران حفاري IADC و IWCF، فارغ التحصيلي 1559 نفر تحت عنوان آموزش هاي بلند مدت، توسعه خدمات رفاهي، فرهنگي و آموزشي كاركنان،استقرار نظام مديريت كيفيت9001 ISO، واگذاري بخـش هاي خـدماتي شركت به بخش خصوصي و كاهش نيروي انساني رسمي و ايجاد ساختار سازماني پروژه محور بر اساس استانداردهاي بين المللي را از برنامه هاي اجراي عنوان كرد.

*** تخصيص 935 ميليون دلار براي تقويت ناوگان حفاري

مديرعامل شركت ملي حفاري همچنين، اختصـاص 935 ميليون دلار جهت تقـويت نـاوگان حفاري ، خدمات جنبي ، بازسازي و ارتقاء كيفي دستگاه هاي حفاري از محل پيش فروش خدمات، تدوين برنامه جامع راهبردي تا افق 1404، ايجاد سيسـتم مانيتورينـگ دستـگاه هاي حفـاري (Online)، ايجاد سازو كارهاي لازم جهت مديريت دانش بمنظور حفظ دانش حاصل از اجراي پروژه ها را از رويكرد بنگاه اقتصادي(1388) تا كنون ذكر كرد.

*** حفاري بيش از 3هزار حلقه چاه نفت و گاز

گلپايگاني در ادامه گفت : طي اين مدت بيش از 3600 حلقه چاه نفت وگاز با متراژي بالغ بر 7 ميليون و 803 هزار متر تكميل و در مدار توليد قرار گرفته است كه 319 حلقه آن دريايي بوده است.
مديرعامل ملي حفاري به توسعه ناوگان حفاري اشاره و اظهار كرد : در پنج سال گذشته در راستاي پاسخگويي به نيازهاي صنعت نفت كشور 23 دستگاه حفاري جديد راه اندازي و 5 دستگاه از مكانيكي به برقي تغيير سيستم يافت.

گلپايگاني تعداد كل چاههاي حفاري شده را در پروژه هاي EPD 79 حلقه عنوان كرد و افزود: در سال جاري در فازيك، 14 ، 17 ، 18 ، آذر، ياران و ... 17 حلقه تكميل ، 25 حلقه در حال عمليات و مابقي را در دست برنامه ريزي داريم و از طرفي در پروژه يادآوران، آزادگان شمالي و جنوبي، چاههاي اكتشافي و ... نيز در حال حفاري چاههاي نفت وگاز در اقصي نقاط ميهن اسلامي مي باشيم.

وي با اشاره به اينكه 181 حلقه چاه تكميل شده است افزود: 43 حلقه چاه تكميلي، 34 حلقه چاه جلو افتادگي و 7 حلقه تكميلي پروژه اي در اين شركت انجام شده است.

مديرعامل شركت ملي حفاري ايران حركت شركت را در راستاي اهداف كيفي مطلوب ارزيابي و اظهار داشت : بر اساس شاخص حوادث ايمني ( ضريب شدت حوادث و ضريب تكرار ) شاخص انتظارات و تعميرات روند نزولي داشته و شاخص متراژ از رشد مثبت برخوردار بوده است.

گلپايگاني توجه به پژوهش،فناوري و ساخت داخل را اولويت هاي شركت عنوان و خاطر نشان كرد : با سرمايه گذاري انجام شده در امر پژوهش، تهيه و تدوين دانش فني و نقشه راه ، ساخت تجهيزات مورد نياز صنعت حفاري بويژه قطعات پر مصرف گام هاي ارزنده اي برداشت شده است، بطوريكه محدوديت هاي اعمال شده نتوانسته حركت صنعت حفاري كشور را متوقف كند.

وي در ادامه به توسعه ناوگان حفاري اشاره و اظهار داشت : بر اساس برنامه ريزي انجام شده تا پايان سال جاري دستگاه 92 و 93 به ناوگان حفاري خواهد پيوست و در سال آتي دستگاههاي 94 و 95 اضافه خواهد شد.

وي در ادامه گفت : برنامه ريزي ساخت 4 دستگاه حفاري خشكي از امكانات داخلي و پيگيري ساخت دو دستگاه حفاري دريايي در دست پيگيري است.

*** برنامه ريزي براي خريد 5 دستگاه حفاري خشكي

گلپايگاني، برنامه ريزي جهت خريد 5 دستگاه حفاري خشكي، راه اندازي 1 دستگاه حفاري خشكي(91فتح) و 2 دستگاه خشكي تا پايان سال جاري (92و93فتح)و 2 دستگاه ديگردر سال آتي (94 و 95 فتح)، تعميرات سيستم جك هاي بالابرنده و آب شور دستگاه شهيد مدرس و برنامه ريزي و مقدمات اجراي بازسازي دستگاه حفاري دريايي شهيد رجايي با استفاده از امكانات داخلي و پيگيري راهكارهاي تأمين منابع از محل پيش فروش خدمات، بـرنامـه ريزي و مقـدمـات اجـراي بازسـازي 4 دستگاه حفاري خشكي در داخل كشـور با استفاده از امكانات داخلي و بخش خصوصي(كنسرسيوم پارس جهاد) ،ادامه پيگيري تعيين تكليف قرارداد ساخت دو دستگاه حفاري دريايي با شركت صدرا، ادامه پيگيري اخذ مجوز و تأمين منابع براي تعيين تكليف خريد نقد و اقساطي يك دستگاه حفاري درياييبرنامه ريزي , تجهيز و بكارگيري فناوري‌هاي پيشرفته حفاري متناسب با نيازهاي توليد در ميادين نفت و گاز خشكي و دريايي، بررسي و بكارگيري آزمايشي مديريت سرعت حفاري (ROP Management)، تجهيز 40 دستگاه هاي حفاري به سيستم تاپ درايو، بكارگيري مجموعه دوم UBD، برنامه ريزي و عقد قرارداد جهت افزايش سيستم پسماند حفاري به 21 مجموعه، افزايش ناوگان خدمات جنبي متناسب با افزايش ناوگان حفاري و متناسب سازي قيمت تمام شده و اشتغال زايي به صورت مستقيم و غير مستقيم با راه اندازي دستگاه هاي جديد را از برنامه در حال اجرا عنوان كرد.

مديرعامل شركت ملي حفاري در خصوص واگذاري اين شركت مطابق با اصل 44 قانون اساسي گفت: جلساتي را براي بررسي فعاليت هاي اين شركت بين مسولان برگزار كرديم و به اين نتيجه رسيديم كه در جهت رسيدن به بهره وري بالا، افزايش راندمان كار، كاهش هزينه ها و انتظارات راهي جزء جداشدن از بدنه دولت نداريم.

وي تصريح كرد: يك شبه واگذار كردن يك شركت بزرگ كار درست و منطقي نيست و چرا كه بدون كار كارشناسي كشف نرخ اتفاق نمي افتد و در حال حاضر واگذاري 35درصد سهام اين شركت منتفي است. بايد مدلي براي واگذاري ارائه شود هم چنانكه در دنيا شركت هاي بزرگ براساس آن اقدام مي كنند اگر بناست سياست خصوصي سازي اجرا شود بايد تناسب بخشيدن به رشد اقتصاد ملي گسترش مالكيت بر سطح عموم مردم و ارتقاي كاريابي بنگاههاي اقتصادي و بهره وري منافع مادي و انساني در نظر گرفته شود.

*** واگذاري شركت ملي حفاري بايد بصورت كارشناسي بررسي شود

گلپايگاني تاكيد كرد: دوست نداريم به روش قبلي واگذاري صورت گيرد بايد براساس مطالعه و كاركارشناسي و به نفع كشور و مردم واگذار شود.

وي افزود: پيشنهاد داديم كه اين شركت بصورت هلدينگ به چند بخش تقسيم و واگذار شود در اين واگذاري يك بخش را به صورت تست با كاركارشناسي اجرا كنيم اگر جواب نداد ساختار ان را دوبار بررسي و اصلاح نمايم و با اين كار بدنه شركت ملي حفاري موافق است.

گلپايگاني به برنامه هاي در دست اجرا با توجه به سياست هاي كلان دولت بويژه اصل 44 قانون اساسي اشاره و تصريح كرد : اصلاح ساختار شركت،واگذاري واحد هاي قابل برون سپاري،تغيير تراز نيروي انساني از ستاد به صف، ايجاد سيستم هاي داخلي جهت استقلال مالي،تدوين ساختار بر اساس مدل نيمه خودگردان،بازنگري دستورالعمل هاي كالا و ... از برنامه هاي تدوين شده مي باشند تا پس از بررسي و تصويب به اجرا درآيند.

*** پذيرش دانشجو در بهمن ماه سالجاري

مديرعامل شركت ملي حفاري در ادامه اظهار داشت: مركز آموزشي علمي و كاربردي حفاري را تاسيس كرديم از اول بهمن ماه سالجاري حدود 75 نفر دانشجو مي پذيرد. همچنين تفاهم نامه اي با كشور عراق در حوزه آموزش علمي به امضا رسانديم تا بتوانيم به تبادل اطلاعات و دانش در اين زمينه بپردازيم.

وي اضافه كرد: اين آموزش ها به منظور برقراري سازو كار مديريت جهت حفظ دانش پروژه هايي را اجرا مي شود همچنين تنظيم سيستم مالي حفار چك جهت آمادگي استقلال مالي واحد بازنگري فرايندها در خصوص تعميرات اساسي و بازسازي و بازنگري تعهدات عمراني و سرمايه اي براساس نرخ برگشت سرمايه عملياتي مي شود.

گلپايگاني در خاتمه ضمن تبريك مجدد سالگرد تاسيس شركت به فرمان بنيانگذار جمهوري اسلامي از حضور نمايندگان مجلس شوراي اسلامي،مديرعامل شركت ملي نفت ايران، مقامات، مديران و مسئولين كشوري و لشگري،رسانه هاي جمعي،متخصصان و تلاشگران صنعت نفت و حفاري و كليه مدعوين و دست اندركاران تقدير كرد.

در پايان اين مراسم از دستگاههاي حفاري نمونه ،واحدهاي نمونه خدمات فني و مهندسي،پروژه هاي نمونه و مهارگران چاه 120 رگ سفيد با اهدا لوح سپاس تجليل گرديد.

انتهاي پيام/

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن