تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799289273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انگيزه‌ام معرفي فرهنگ ايراني به جهانيان بود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: انگيزه‌ام معرفي فرهنگ ايراني به جهانيان بود
حجت الله ايوبي با حضور اهالي سينما خاطرات 1970 روز خود را در پاريس رونمايي كرد و انگيزه خود براي نوشتن اين كتاب را معرفي فرهنگ ايراني به جهانيان مطرح كرد..


به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، كتاب "1970روز در شماره شش ژان بارت" نوشته "حجت‌الله ايوبي" با حضور "حسام الدين آشنا" مشاور فرهنگي رئيس جمهور و حجت‌الاسلام "سيدطه مرقاتي" عضو شوراي بازبيني فيلم‌هاي سينمايي، رخشان بني‌اعتماد، يونس شكرخواه، سيف‌الله صمديان، فرشته طائرپور، علي مرادخاني، رضا ميركريمي و پرويز پرستويي رونمايي شد.

در ابتداي اين مراسم فيلم كوتاهي از فعاليت‌هاي "حجت الله ايوبي" در زمان حضورش در سمت رايزن فرهنگي ايران در فرانسه و تشكيل خانه فرهنگ ايران به نمايش در آمد.

بنا بر اين گزارش،‌ در اين فيلم بخش‌هايي از برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف در حوزه عكس، نقاشي، گرافيك، برگزاري تئاترهاي مختلف، برپايي هفته‌هاي فرهنگي ايران و نمايش‌هاي فيلم هاي مختلف سينماي ايران و... پخش شد.

در ادامه حجت الله ايوبي، رئيس سازمان سينمايي، ضمن تشكر از حضور مهمانان مراسم گفت: اين مراسم باعث شد كه حضور دوستان خاطراه‌هاي گذشته و شيرين را خلق كند زماني كه فكر نمي‌كردم اين كتاب تنظيم و به چاپ برسد نگران اين بودم كه استفاده از كلمه "من" در اين متن بي‌خود و بيهوده استفاده نشود.

وي ادامه داد: آنچه كه انگيزه‌ام براي نوشتن اين كتاب شد معرفي فرهنگي ايراني به جهانيان بود چراكه همه دنيا عطش فرهنگ ايراني، حافظ و مولانا را دارند، هميشه ما عادت كرديم گزارشي از كارهاي نكرده خود بدهيم و سفير جاهاي نرفته باشيم.

ايوبي عنوان كرد: درهاي هنر ايراني به روي همه باز است به عنوان رايزن فرهنگي براي برپايي هفته‌هاي ايراني و فراهم كردن مكاني براي برگزاري با شهرداري فرانسه در حال گفتگو بوديم و با نصب تابلوهاي ايراني و صنايع‌دستي عظمت ايران را در كاخ ورساي نمايش مي‌داديم.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي خود در فرانسه، گفت: ما تلاش كرديم در آن زمان در كاخ ورساي دو شب براي فرهنگ ايران برنامه داشته باشيم. دوستاني ازم مي‌پرسيدند كه تو چگونه چنين برنامه‌هايي را برگزار مي‌كردي؟ در جواب به آنان مي‌گفتم براي اين كارها سراغ شهردارها مي‌رفتم. اگر آنها از من مي‌پرسيدند كه چقدر جا براي برگزاري برنامه مي‌خواهيد" من مي گفتم بين 100 تا 100 هزار متر چرا كه دوستاني در ايران داشتم كه مي دانستم من را كمك مي كنند. از طرف ديگر ايران گنجينه هنر است. هر سالني را كه به ما مي دادند بهترين هفته فيلم را در آن برگزار مي كرديم. اگر اقدامي شد به دليل همين گنجينه هنري بود.

اين مدير فرهنگي افزود: رئيس كاخ ورساي به من مي گفت شما ساحريد و من را سحر مي كنيد كه هر بار اين كار شما را قبول مي كنم بعد بايد جوابگوd ديگران هم باشم ولي باز اين كار را مي‌كنم. من در جواب وي مي‌گفتم اين سحر من نيست. سحر حافظ و هنر و ادبيات ايراني است. پرستويي، بني اعتماد، ميركريمي و ... هستند كه با آثارشان نام ايران را زنده نگه داشته اند. كار فرهنگي دشوار و پر مخاطره است.

ايوبي افزود: اما پس از مدتي بعد از اين برنامه روابط ايران فرانسه با ايران دگرگون شد. فضا هم به همين دليل بر عليه شهردار اين شهر بود. به وي عنوان كرده بودند كه چرا بايد با اين شرايط براي كشوري مثل ايران هزينه كند. تا جايي كه شهردار در معرض استيضاح قرار گرفت. با وي تماس گرفتم و از او خواستم من در شوراي شهر شركت كنم و از وي دفاع كنم. اين كار را انجام دادم. در اين جاسه تمام برنامه ها را به صورت تصويري توضيح دادم و خوشبختانه اين فضا به نفع وي شد و ما پيروز شديم.

رايزن سابق فرهنگي ايران در فرانسه ادامه داد: 2 روز بعد شهردار شيراز زنگ زد كه وي را مي خواهند استيضاح كنند كه چرا پول بيت المال را هزينه كرده است. من به وي هم پيشنهاد دادم حاضرم در جلسه اي شركت كنم و از او هم دفاع كنم. به ايران بازگشتم و اتفاقا در جلسه اي اين كار را انجام دادم و خوشبختانه مشكل او هم حل شد.

وي با اشاره به دشوار و مخاطره بودن كار فرهنگي افزود: انجام كار فرهنگي دشواري هاي فراواني دارد به طوري كه بايد از شهردار شيراز و فرانسه نيز دفاع كنيد. مقام فرهنگي فرصت خوبي است براي كساني كه اين مسئوليت را مي پذيرند.

رئيس سازمان سينمايي خاطر نشان كرد: من اينجا جرات كردم و اين يادداشت‌ها را نوشتم. اين شجاعت من به خاطر جهل مركب است كه شجاعت آور است. زماني كه در فرانسه بودم در همان ابتدا احساس مي كردم كه باري روي دوش من است. خوشبختانه با كمك دوستان از جمله دكتر تجويدي شوراي سياست گذاري را برپا كرديم. ما از يك پشتوانه عظيمي برخوردار بوديم. بدانيم كه ديپلماسي بايد قطارش با فرهنگ و هنر راه بيفتد. ما مي توانيم ايران را با زبان سينما معرفي كنيم.

ايوبي ضمن بيان اينكه خبرنگاران جرأت بيان را مي گيرند، اظهار داشت: خانه كوچك ايران بر دوشم سنگيني مي كرد اما با حضور همكاران خوب و پشتوانه قوي همه اور صورت گرفت. اميدوارم با آغاز حركت قطار ديپلماي سياسي، قطار فرهنگي نيز حركت كند و تا با زبان سينما، ايران را به همگان معرفي كنيم.

در ادامه فرشته طائرپور، تهيه كننده سينما، در خصوص ايوبي و كتاب اش گفت: كسي كه خاطرات روزانه خود را چاپ مي كند فرد منظمي است زماني كه ايوبي براي اين سمت انتخاب شد همه از اين انتخاب تعجب كردند اما كساني كه اهل ادب و فرهنگ و هنر هستند نسبت به عملكرد او آگاهي دارند.

وي ادامه داد: خواندن اين كتاب را به همه توصيه مي كنم همانگونه كه فيلم "حاجي واشنگتن" سند تاريخي از سينماي ما است با توجه به اينكه مديريت در داخل سخت تر از خارج است اميدواريم كه با مديريت خود اين كج فهمي ها را از بين ببرند.

رضا ميركريمي، كارگردان سينما، نيز در خصوص نحوه آشنايي خود با ايوبي گفت: آشنايي من با ايوبي با گرفتاري همراه بود، 12 سال پيش در ميان سفرهايي كه داشتيم پخش كننده فيلم "كودك و سرباز" تداركي براي اكران در پاريس ديده بودند كه به موجب آن ايوبي با من تماس گرفتند كه اين اتفاق براي من جاي تعجب داشت كه يك رايزن فرهنگي براي كارگرداني چون من تدارك ديده باشد.

وي ادامه داد : حذف كلمه "من" نوعي تواضع است چراكه توانستند در جزيره كوچكي،فرهنگ ايرانينمايان كنند اين كتاب مي تواند بهترين رايزن فرهنگي باشد و اين كتاب به همراه خود نويسنده الگويي در حوزه كاري قرار بگيرند كه به عنوان يك دست آموز و با امكانات كم كار بزرگي را انجام دادند متاسفانه فرصت هاي كشورمان را با افراد ناتوان و نابلد مي سوزانيم.

همچنين رخشان بني اعتماد، ديگر كارگردان سينما، نيز اين چنين گفت: برگزاري اين گردهمايي از باب فرهنگ و هنر اتفاق مباركي است كه يكي از پست هاي حساس فرهنگي ما اكنون در دست كساني است كه از اهالي فرهنگ و هنر هستند متاسفانه در اين مدت شانس و تجربه زيادي مديران سابق نداشتيم.

گفتني است در اين مراسم به دليل حضور بسيار زياد مهمان انتشارات نشر ثالث گنجايش چنين فضايي را نداشت و حاضران به سختي نظارهگر مراسم بودند.

شايان ذكر است از نكات جالب اين مراسم حضور سينماگران بود كه با توجه به ادبي بودن مراسم خبري از اهالي ادب و هنر نبود.

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن