تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803093985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعال آمريكايي: بايد جنبش بين المللي براي تحريم اسرائيل تقويت شود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: فعال آمريكايي: بايد جنبش بين المللي براي تحريم اسرائيل تقويت شود
تهران/واحدمركزي‌خبر/سياسي 1392/09/29
00:10:50.02
فعال آمريكايي تاكيد كرد بايد جنبش بين المللي براي تحريم رژيم اشغالگر قدس تقويت شود و با گسترش آن، به اقدامات غيرقانوني اين رژيم پايان داده شود.
به گزارش شبكه تلويزيوني پرس تي وي، آليسون ويير مدير سازمان غيردولتي موسوم به اگر آمريكايي ها مي دانستند در گفتگو با اين شبكه از شهر ساكرامنتوي آمريكا گفت:« مردم غزه با مشكلات بسيار زيادي مواجه هستند. اسرائيل نوعي تنبيه دسته جمعي را عليه مردم غزه به اجرا گذاشته است. مشكلات مردم غزه از سالها قبل وجود داشته است. سازمانهايي ازقبيل صليب سرخ بين المللي و سازمانهاي غيردولتي مختلف ، آلام فلسطيني ها و اين مشكلات را به صورت مستند ثبت كرده اند. مطالب زيادي همسو با تبليغات اسرائيل درباره شليك راكتها از غزه به مناطق اسرائيلي مطرح مي شود. اما واقعيت اين است كه در ده سال گذشته و با آن تعداد زياد از راكتهايي كه گفته مي شود از غزه به اسرائيل شليك شده است كمتر از سي اسرائيلي كشته شده اند اما فقط در تهاجم اسرائيل به غزه در پايان سال دو هزار و نه و اوايل سال دو هزار و ده يعني عمليات سرب گداخته بيش از يك هزار و چهارصد فلسطيني در غزه كشته شدند. واقعيت اين است كه اسرائيل به صورت مستمر شروع كننده خشونت و حملات است و مبارزان فلسطيني به مقاومت مي پردازند و مقابله به مثل مي كنند. آمار و مستندات موجود مويد همين مسئله است. فعاليت تونلهاي زيرزميني در مرز غزه نيز كه گفته مي شود محل قاچاق سلاح به غزه است، براي ادامه حيات مردم غزه ضروري است. درست از همين طريق، اقلام اساسي مصرفي براي مردم غزه به اين منطقه وارد مي شود. اقدام اسرائيل در محاصره غزه سبب شده است ديگر هيچ راهي براي فلسطيني ها باقي نماند.»
وي در ادامه افزود:« بايد سازمان ملل متحد بر اسرائيل فشار وارد كند تا از اينگونه اقداماتش دست بكشد. اما متاسفانه سازمان ملل متحد اين كار را انجام نمي دهد. اين درحالي است كه اسرائيل قوانين بين المللي و قواعد اخلاقي جهاني را نقض مي كند. اعمال مجازات دسته جمعي عليه يك عده براساس كنوانسيون ژنو غيرقانوني است. اقدام اسرائيل در مجازات دسته جمعي زنان و كودكان و پيران و جوانان در غزه محكوم است. حتي اگر در غزه ديكتاتوري حاكم باشد و حماس دولتي غيرمنتخب باشد حال آنكه اينطور نيست و مردم غزه ، حماس را انتخاب كرده اند، بازهم اعمال تنبيه دسته جمعي ممنوع است. تحميل رنج و درد بر مردم يك منطقه ممنوع است. چرا مردم غزه بايد متحمل فشارها باشند؟ آيا اين فقط بدان علت است كه اسرائيل از رژيم حاكم بر غزه خوشش نمي آيد؟ اين استدلال به هيچوجه درست و منطقي و موجه نيست. نبايد از اقدامات وحشيانه و بيرحمانه و غيرقانوني اسرائيل حمايت شود. حتي دوستان اسرائيل بايد از تل آويو بخواهند رفتاري انساني و متمدنانه داشته باشد. مجازات دسته جمعي كاري غيرانساني است و غيرمتمدنانه به شمار مي رود.»
وي گفت:« لابي اسرائيلي در داخل آمريكا بسيار قدرت دارد. بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل نيز به خوبي به اين مسئله واقف است و درست به همين علت مي گويد كه حتي يك لحظه نيز از شهرك سازيهاي اسرائيلي دست نخواهد كشيد. نتانياهو مي داند كه لابي قدرتمند اسرائيلي در آمريكا مي تواند سياستهايي را به تصويب برساند و اجرايي كند كه مطلوب اسرائيل است. به همين علت است كه وضع كاخ سفيد در دوران مسئوليت باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا همانند وضع كاخ سفيد در دوران جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا است. دولت اوباما از اسرائيل خواسته است شهرك سازيها را متوقف كند اما نتانياهو به اين سخنان توجهي ندارد. شهرك سازيهاي اسرائيل غيرقانوني است و مانعي در مسير استقرار صلح در منطقه به شمار مي رود. اسرائيل بايد شهرك سازيهاي غيرقانوني خودش را متوقف كند. اما نتانياهو با موضع گيري هايش در تاكيد بر استمرار ساخت شهركهايش ، به مردم و دولت آمريكا و ساختار حقوقي وقانوني بين المللي توهين مي كند و آن را به سخره مي گيرد. نتانياهو تاكيد دارد هرجايي كه بخواهد به شهرك سازيهايش مبادرت خواهد كرد و اين دقيقا همان كاري است كه اسرائيل انجام مي دهد. بايد در اين زمينه اطلاع رساني شود و با افزايش آگاهي مردم بتوان براي متوقف كردن اين روند كاري انجام داد. آنها زمينهايي را توقيف مي كنند كه به مسلمانان و مسيحيان متعلق است. آنها اين سرزمينها را غصب مي كنند و مي گويند تا ابد مالك آن خواهند بود. اين وضع عجيب و غريب است.»
وي در ادامه افزود:« اسرائيل رژيمي نژادپرست است. رفتارهاي اسرائيل با شهروندان غيريهودي اسرائيل به روشني مويد همين مسئله است. مسئله فلسطيني ها در حال حاضر اصلي ترين مسئله حقوق بشري در جهان است. جامعه جهاني بايد توجه ويژه اي به اين مسئله داشته باشد. تحريم نهادهاي دانشگاهي و علمي اسرائيل ازجمله اقداماتي مهم است كه بايد دنبال شود. جنبش تحريم اسرائيل ادامه دارد و بايد براي تقويت آن تلاش شود. اقدام انجمن مطالعات آمريكا يكي از اين اقدامات است. انجمن مطالعات آسيا نيز از تحريم اسرائيل حمايت كرده است. شايد با ادامه اين اقدامات بتوان به نتيجه رسيد. اين اقدامات همانند گوله برفي است كه از بالاي تپه مي غلطد و به پايين مي آيد و بزرگتر و بزرگتر مي شود. اسرائيل بايد به علت نقض حقوق بشر تحريم شود.»
00:09:41.10
00:25:48.23

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن