تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819610358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابويي اردكاني خبر دادراه اندازي سامانه سمات ويژه طرح‌‌‌‌هاي كلان تا پايان سال


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ابويي اردكاني خبر دادراه اندازي سامانه "سمات" ويژه طرح‌‌‌‌هاي كلان تا پايان سال
رئيس مركز تحقيقات علمي كشور از راه اندازي سامانه "سمات" ويژه طرح‌‌‌‌هاي كلان تا پايان سال خبر داد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، محمد ابويي اردكاني رئيس مركز تحقيقات علمي كشور از راه اندازي رسمي سامانه سمات خبر داد و گفت: در اين سامانه گزارشي از روند اجراي طرح هاي كلان مصوب ارائه خواهد شد.

وي در حاشيه يكصد و يازدهمين جلسه شوراي علوم تحقيقات و فناوري حمايت دبيرخانه شوراي عتف از فعاليت هاي پژوهشي دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي را از اولويت هاي اين مركز ذكر كرد و گفت: اساسنامه اين مركز در سال 80 مصوب شد و تا سال 83 كه وزارت علوم از مجلس شوراي اسلامي ماموريت هاي خود را دريافت كرد دبيرخانه شوراي عتف نيز تشكيل شد.

وي با بيان اينكه اين مركز مي‌تواند نقطه آغازي براي پيگيري فعاليت هاي علمي كشور باشد، افزود: تثبيت اين دبيرخانه از اولويت هاي اين مركز است چرا كه در دولت قبل به دليل اختلاف نظر دولت و مجلس در صدد حذف ساختارهاي شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري بودند ولي مجلس شوراي اسلامي به دليل صلاحيت هاي قانوني اين شورا اجازه حذف شوراي عتف را به دولت نداد.

رئيس مركز تحقيقات علمي كشور تصريح كرد: بر اين اساس شوراي عتف تثبيت شد و ما در صدد توسعه ساختارهاي دبيرخانه اين شورا هستيم.

ابويي با تاكيد بر اينكه با استفاده از فناوري هاي اطلاعات در صدد هستيم تا سرعت پاسخگويي به دستگاه‌هاي اجرايي را افزايش دهيم، خاطر نشان كرد: در اين راستا با همكاري پژوهشگاه فناوري اطلاعات تا پايان سال سامانه سمات به طور جدي راه اندازي خواهد شد.

به گفته وي، سامانه سمات، سامانه اي است كه در آن اطلاعات طرح‌هاي كلان ملي مصوب عتف و روند پيشرفت آن ارائه مي شود.

رئيس مركز تحقيقات علمي كشور با تاكيد بر اينكه محتواي اين سامانه بايد از طريق دستگاه‌ها ارائه شود، توضيح داد: دستگاهها و نهادهايي كه در اجراي طرح هاي كلان دخيل هستند بايد ظرف سه ماه گزارش عملكرد خود را به اين سامانه ارائه دهند.

انتهاي پيام/

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن