تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818825176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قيمت اقلام خوراكي بايد كاهش يابد/ مقاومت برخي توديكنندگان در برابر ارزاني!


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قيمت اقلام خوراكي بايد كاهش يابد/ مقاومت برخي توديكنندگان در برابر ارزاني!
رئيس اتحاديه بنكداران با تاكيد بر اينكه قيمت بيشتر اقلام مواد غذايي مانند شكر و برنج بايد كاهش يابد گفت: برخي توليدكنندگان به دلايلي از حالا در برابر كاهش قيمت مقاومت مي كنند.

به گزارش خبرگزاري مهر، قاسمعلي حسني گفت:‌ قيمت بيشتر مواد غذايي از جمله شكر، برنج، روغن، چاي، حبوبات و اقلام پرمصرف بايد كاهش يابد. قيمت شكر در مردادماه بدون كارشناسي 46 درصد افزايش يافت و هم اكنون در بازار 200 تومان كمتر از قيمت دولتي است.

رئيس اتحاديه بنكداران اظهارداشت: اين افزايش بدون نظر سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان و فقط نظر گروه كوچكي بود. حسني افزود: قيمت شكر در نرخ 18 هزارگروه كالايي تاثير دارد و كاهش آن از 1900 تومان فعلي كه كاذب است، قيمت بقيه اقلام را نيز كاهش مي دهد.

وي افزود: بيش از يك ميليون تن برنج و هزاران تن حبوبات در انبارها داريم كه اگر با كاهش قيمت عرضه نشود، ماه هاي آينده دچار مشكل مي شود. رئيس اتحاديه بنكداران افزود‌: برخي توليدكنندگان چون سال آينده بايد به خاطر افزايش حقوق، ماليات و هزينه سوخت قيمتها را افزايش دهند از حالا در برابر كاهش قيمت مقاومت مي كنند.

حسني ادامه داد: براي نمونه قيمت چاي 13 هزارتومان است اما 15 هزار و 300 تومان عرضه مي شود كه حاشيه سود كاذبي را براي عرضه كننده ايجاد كرده است. رئيس اتحاديه بنكداران بيان داشت:‌ جوايز كلاني كه براي خريد اين محصولات داده مي شود از جيب مصرف كننده است.

وي با اشاره به كاهش قيمت ارز گفت:‌ با توجه به فراواني كالاها در كشور و ركود جهاني و ظرفيت توليد، قيمت هاي فعلي واقعي نيست و بايد كاهش يابد. حسني گفت: قيمت يكي از محصولات در حال كاهش بود كه ديروز اعلام شد كاهش قيمت نخواهيم داشت و در عمل سد راه كاهش نرخ ها شد.

رئيس اتحاديه بنكداران تاكيد كرد: اتحاديه بنكداران بانك اطلاعاتي از 2300 قلم كالا در زمينه واردات توليد و توزيع دارد كه مي توان از امكانات اين اتحاديه براي قيمت گذاري ها استفاده كرد. وي ادامه داد: قيمت ماهي از 10 هزار تومان به 6 هزار تومان رسيده، يعني 40 درصد كاهش داشته اما تن ماهي تغيير قيمت نداشته و اين موارد نيازمند نظارت سازمان حمايت است.

كد خبر: 2199336

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۹ - ۱۱:۳۶

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن