تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 21 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806200257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۴۶ پلنگ در ۶ سال گذشته در كشور تلف شده است


واضح آرشیو وب فارسی:الف: ۴۶ پلنگ در ۶ سال گذشته در كشور تلف شده است
معاون محيط زيست و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست اظهارداشت: بر اساس آخرين آمار موجود در ۶ سال گذشته ۴۶ پلنگ در كشور تلف شده كه به عبارتي تقريبا سالي ۱۰ پلنگ از بين رفته است.

به گزارش ايرنا ، ˈ احمد علي كيخا ˈ روز پنجشنبه در حاشيه امضاي تفاهمنامه همكاري بين سازمان حفاظت محيط زيست و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در جمع خبرنگاران افزود: پلنگ و زيستگاه اين گربه سان با ارزش هم مانند ديگر زيستگاه ها در معرض خطر نابودي قرار گرفته است. كيخا اظهار داشت: عمده دليل اين تلفات حوادث جاده اي اعلام شده است البته دلايل ديگري مانند مار گزيدگي، طعمه مسموم و درگيري انسان با پلنگ نيز گزارش شده است.

وي گفت: متاسفانه بسياري از پروژه هايي كه اجرا مي شود ملاحظات زيست محيطي در آنها رعايت نمي شود از اين رو زيستگاه ها خرد و تجزيه مي شوند و بين زيستگاه ها فاصله مي افتد كه در نهايت منجر به بروز حادثه و تلفات در حيوانات مي شود.

كيخا با بيان اين كه در حيطه آموزش جوامع محلي در برخي استان ها كارهاي خوبي انجام شده است، افزود: براي مشخص كردن نقاط حادثه خيز و يافتن راه حل هايي براي ايجاد گذرگاه هاي تردد حيوانات، با وزارت راه و استان ها مكاتباتي انجام شده است.

وي درباره اين كه قرار بود وزارت راه در مسير اجراي پروژه هاي خود زيرگذر و يا روگذرهايي براي عبور حيات وحش ايجاد كند گفت: متاسفانه تاكنون چنين كاري انجام نشده است، اگر مي شد بدون شك شاهد بروز حوادثي ناگوار براي حيات وحش كه منجر به تلف شدن آنها مي شود، نبوديم. كيخا درباره داشتن ارزيابي زيست محيطي پروژه ها گفت: بر اساس قانون بايد تمام پروژه ها ارزيابي زيست محيطي داشته باشند اما اين كه تمام اين پروژه ها ارزيابي زيست محيطي داشته اند و يا به درستي اجرا مي شوند يا خير؟، جاي بررسي دارد. شايد ارزيابي زيست محيطي داشته اند اما در اجرا از اهدافشان منحرف شدند.

معاون تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست اظهارداشت: در بسياري كشورها از كريدورهاي سازگار با محيط زيست براي اتصال زيستگاه ها استفاده مي كنند كه امضاي تفاهمنامه زمينه را در استفاده از ظرفيت و توان شركت هاي دانش بنيان براي اين كار فراهم كرده است. به گفته كيخا، رويكرد سازمان محيط زيست يك رويكرد علمي است و دنبال اين هستيم هر اقدامي كه در كشور صورت مي گيرد سازكار با محيط زيست باشد.

وي اظهارداشت: خوشبختانه توجه به مسائل محيط زيست به يك خواست اجتماعي تبديل شده است و در حال اوج گرفتن است كه بر اين اساس رفتار مردم و دولتمردان هم بايد اصلاح شود. كيخا تاكيد كرد: بايد يك زندگي سالم را بر هر چيزي كه فكر مي كنيم توسعه است ترجيح دهيم، به عنوان مثال تهران از لحاظ ِالمان هاي شهري تقريبا يكي از بهترين پايتخت هاي دنياست اما از يك شرايط نامطلوب براي زندگي برخوردار است.

سازمان محيط زيست به سمت استفاده از فناوري هاي جديد براي حفاظت از زيستگاه ها مي رود

كيخا گفت: بدون شك نصب GPS بر روي حيوانات و كار گذاشتن دوربين هاي ماهواره اي كارحفاظت را آسان تر مي كند و سازمان محيط زيست هم به همين سمت حركت مي كند اما اين گونه اقدامات به بودجه و اعتبار كافي نياز دارد كه در اين شرايط ميسر نيست.

وي در ادامه درباره وضعيت تالاب هاي كشور گفت: متاسفانه به دليل عدم مديريت صحيح منابع آب در كشور، حدود ۴۰ تالاب مهم بين ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خشك شده اند كه در اين ميان برخي تالاب ها مانند هامون ، بختگان و اروميه شرايط خوبي ندارند.

كيخا درباره وضعيت درياچه اروميه نيز گفت: بر اثر بارندگي هاي اخير، به رغم اين كه درياچه اروميه حدود ۳۰ سانتي متر افزايش سطح داشته اما در مجموع نسبت به سال گذشته در همين زمان كاهش داشته است و درياچه در شرايط خوبي به سر نمي برد.

وي گفت: در ابتداي دولت يازدهم، كارگروهي تشكيل و طرح هايي احصا شد اما به نظر مي رسد ديگر بايد طرح ها و پيشنهادهاي داده شده جنبه عملي و اجرايي به خود بگيرد و با شتاب بيشتري انجام شود. كيخا اظهار داشت: حق آبه سالانه درياچه اروميه ۳.۱ دهم ميليارد متر مكعب در نظر گرفته شده كه قرار است توسط وزارت نيرو تامين شود كه متاسفانه وزارت نيرو همكاري لازم در اين زمينه را ندارد.

تفاهمنامه همكاري مشترك درباره مسائل زيست محيطي امروز پنجشنبه بين ˈ معصومه ابتكارˈ معاون رييس جمهوري و رييس سازمان حفاظت محيط زيست و ˈ سورنا ستاريˈ معاون علمي و فناوري رياست جمهوري در سازمان حفاظت محيط زيست به امضا رسيد.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن