تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819654728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرگ 64 پلنگ طي شش سال گذشته/ سالي ده پلنگ


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مرگ 64 پلنگ طي شش سال گذشته/ سالي ده پلنگ
معاون محيط طبيعي محيط زيست كشور با اعلام اين خبر گفت: عمده علت تلفات پلنگ حوادث جاده‌اي بوده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران كيخا در جمع خبرنگاران گفت: طي شش سال گذشته 64 پلنگ به طور متوسط سالي ده‌ قلاده بر اثر عواملي چون حوادث جاده‌اي، مار‌گزيدگي،‌طعمه مسموم و درگيري با انسان تلف شده است

وي با اشاره به تخريب زيستگاه‌هاي اين گونه با‌ ارزش توسط پروژه‌هاي عمراني ادامه داد: متاسفانه در بسياري از پروژه‌هايي كه اجرا مي‌شود ملاحظات زيست محيطي با دقت انجام نمي‌شود و از اين رو شاهد از بين رفتن زيستگاه‌ها كوچك شدن و محدود شدن‌زيستگاه حيوانات شده‌ايم.

وي ادامه داد: در حالي كه بسياري از حيوانات بزرگ جسته كه در يك وسعت زيادي زندگي مي‌كنند هنگام تردد با اين موانع برخورد كرده و از بين مي‌روند.

كيخا با اشاره به آموزش جوامع محلي و فرهنگ سازي ادامه داد: اقدامات خوبي انجام شده همچنين مكاتبات خوبي با وزارت راه و شهر‌سازي واستان‌ها داشته‌ ايم تا با روش‌هايي كه در همه جاي دنيا مرسوم است نقاط حادثه خيز حيات وحش مشخص شود ‍.

معاون محيط طبيعي كشور با اشاره به بهره گيري از توان نخبگان در زمينه حفاظت از محيط زيست با يكي از نخبگان ايراني كه مطالعاتي هم در آمريكا داشته جلسه داشته‌ايم و مقرر شد يك مطالعه جامع در خصوص كليه زيستگاه‌هاي كشور در خصوص نحوه‌ي اتصال زيستگاه‌هاي پراكنده انجام دهد.

كيخا در پاسخ به سوال خبرنگارما در خصوص تعهد وزارت راه و شهر سازي در احداث زير گذر و روز گذر براي حيات وحش گفت: متاسفانه اين امر محقق نشده است چرا كه اگر مي‌شد شاهد اين حوادث نبوديم.

وي جاده سازي در جنگل گلستان را مخرب محيط زيست عنوان كرد و گفت: در بسياري از پروژه‌ها توجهي به زيست محيطي صورت نمي‌گيرد به عنوان مثال جاده‌اي كه در جنگل گلستان احداث شد و از درون جنگل مي‌گذرد را مي‌بينيم بدون هيچ علائمي اين نكته به نظر مي‌رسد شايد از ابتدا نبايد اين جاده كشيده مي‌شد.

معاون محيط طبيعي محيط زيست در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص عدم رعايت ارزيابي زيست محيطي در پروژه ها خاطر نشان كرد: بر اساس قانون هر طرحي كه اجرا مي‌شود بايد ارزيابي زيست محيطي داشته باشد اما گاهي مي‌بينيم گزارشي كه در ابتدا دستگاه‌هاي مذكور ارائه مي‌دهند با چيزي كه در انتها اجرا مي‌شود متفاوت است.
انتهاي پيام/

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن