تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819403838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۲۰۰ هزار حلقه چاه غيرمجاز در كشور وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:الف: ۲۰۰ هزار حلقه چاه غيرمجاز در كشور وجود دارد
معاون امور آب و آبفاي وزير نيرو با بيان اينكه در حال حاضر ۲۰۰ هزار حلقه چاه غيرمجاز در كشور وجود دارد، گفت: تصفيه‌خانه آب شرب شهرستان ساوه در نيمه اول سال ۹۳ به بهره‌برداري مي‌رسد كه ۱۰ ميليارد تومان اعتبار لازم دارد.

به گزارش تسنيم از اراك، رحيم ميداني در بازديد از تصفيه‌خانه فاضلاب ساوه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در مرحله‌ اول، خط انتقال به ظرفيت ۱۰۰ ليتر بر ثانيه وارد تصفيه‌خانه مي‌شود. وي افزود: تجهيزات مورد نياز خريداري و قراردادها با پيمانكاران بسته شده و اين وعده تا سال آينده عملي مي شود.

معاون امور آب و آبفاي وزير نيرو تصريح كرد: براي تكميل اين طرح ۱۰ ميليارد تومان اعتبار لازم است كه از محل درآمدهاي عمومي دولت و اوراق مشاركت تأمين شده است. ميداني در مورد انتقال آب از سرشاخه‌هاي دز به شهرستان ساوه گفت: اين طرح بسيار سنگيني است و پيش‌بيني اعتبار ۲۵۰ ميليارد توماني دارد.

وي افزود: اگر اين طرح‌هاي بزرگ را با اتكا به اعتبارات هرساله شروع كنيم، زمان بسيار زيادي براي تكميل آن صرف خواهد شد. معاون امور آب و آبفاي وزير نيرو تصريح كرد: استفاده از فاينانس خارجي و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي داخلي يكي از راهكارهاي اجراي اين طرح بوده و در راهكار همكاري با بخش خصوصي داخلي، اين بخش سرمايه‌گذاري طرح را انجام داده و به وزارت نيرو مي‌فروشد.

ميداني استفاده از فاينانس خارجي را براي اين طرح مناسب‌تر دانست و گفت: براي اين روش بايد با كشورهاي خارجي توافق و مناقصه بين‌المللي برگزار كنيم و اگر قرارداد بسته شود دو سال براي اجراي طرح زمان لازم است. وي افزود: برداشت سالانه ۱۱ ميليارد مترمكعب بيش از حد مجاز از منابع آبي منجر به كاهش كيفيت و كميت منابع آبي مي‌شود.

معاون امور آب و آبفاي وزير نيرو تصريح كرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار حلقه چاه غيرمجاز در كشور وجود دارد كه مقابله با آن به تنهايي در توان وزارت نيرو نيست و نياز به همكاري قوه قضائيه، مجلس شوراي اسلامي و ساير دستگاه‌هاي كشور است. ميداني با اشاره به برداشت بي رويه آب گفت: از جمله تبعات برداشت بي‌رويه آب در كشور نشست سطح زمين تا دو متر در برخي مناطق كشور به دليل افت سفره‌هاي زيرزميني است كه اين امر در منطقه خراسان بيشتر است. وي افزود: جلوگيري از افسار گسيختگي چاه‌هاي غير مجاز و بي‌ انضباطي در مصرف منابع آب‌هاي زير زميني مسئله مهمي است كه مديريت جدي منابع آبي كشور را مي‌طلبد.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن