تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817203898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور وزير و مديركل سازمانهاي مردم نهاد وزارت كشور 17 هزار سازمان غيردولتي در كشور وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: مشاور وزير و مديركل سازمانهاي مردم نهاد وزارت كشور 17 هزار سازمان غيردولتي در كشور وجود دارد
داوود اميني گفت : 17 هزار سازمان غيردولتي در كشور وجود دارد كه 33 سازمان مقام مشورتي دارند.


به گزارش خبرگزاري برنا از همدان ، مشاور وزير و مديركل سازمانهاي مردم نهاد وزارت كشور در افتتاحيه نخستين مجمع عمومي سازمانهاي مردم نهاد استان همدان، با بيان اينكه 17 هزار سازمان غيردولتي در كشور وجود دارد، تصريح كرد: از اين تعداد 32 سازمان مردم نهاد، مقام مشورتي دارند كه مجوز خود را از شوراي اجتماعي و اقتصادي سازمان ملل متحد(اكوسوك) دريافت كرده اند.

وي ادامه داد: سازمانهاي مردم نهاد در حوزه هاي مديريت بحران، عمران و آباداني و امور جوانان كمترين فراواني را دارند به طوريكه از 40 حادثه شناخته شده در دنيا بيش از 31 مورد در ايران رخ داده و كشور رتبه 6 كشورهاي حادثه خيز را به خود اختصاص داده است.
اميني با اشاره به اينكه قوانين بالادستي تاكيد دارد كه از ظرفيت مردم بيشتر استفاده شود، ادامه داد: واگذاري اقتصاد، فرهنگ و سياست در جامعه به مردم در چارچوب قانون اساسي و تقويت اين انجمن ها از برنامه هاي دولت در حوزه سازمانها مردم نهاد است.
وي با بيان اينكه مطالبات سازمانهاي مردم نهاد را احصاء كرده ايم، افزود: تسهيل فرآيند تاسيس سازمانهاي مردم نهاد، ايجاد ساز و كارهاي حقوقي در راستاي معافيتهاي مالياتي، خدمات بيمه و ...، مشاركت دادن سازمانهاي نهاد در تصميم گيري و تصميم سازي ها، استفاده از ظرفيتهاي سازمانهاي مردم نهاد در امور اجرايي كشور، كاهش تصدي گري دولت از طريق واگذاري طرحها و پروژه هاي اجرايي و علمي، توانمندسازي سازمانهاي مردم نهاد و توجه به نيازهاي آموزشي آنها، معرفي توانمنديهاي سازمانهاي مردم نهاد و تعريف جايگاه مشورتي براي سازمانهاي مردم نهاد كه به جد به دنبال آن تحقق هستيم، از مطالبات سازمانهاي مردم نهاد است.
مديركل سازمانهاي مردم نهاد وزارت كشور همچنين فقدان زيرساختهاي لازم، عدم تمركز مديريت يكپارچه نظارت، بخشي نگري به سازمانهاي غيردولتي در دستگاه هاي اجرايي و عدم حمايت دستگاه هاي اجرايي از سازمانهاي مردم نهاد را از جمله مشكلات احصاء شده سازمانهاي مردم نهاد برشمرد.
وي ادامه داد: تهيه لايحه قانون سازمانهاي مردم نهاد با رويكرد «توسعه محور» و «مديريت يكپارچه»، اتخاذ سياستهاي حمايتي و توانمندسازي، ايجاد هماهنگي و وحدت رويه در برنامه ها و فعاليتهاي سازمانهاي مردم نهاد، تقويت همكاريهاي متقابل بين دستگاه هاي اجرايي و سازمانهاي مردم نهاد، تشكيل واحدهاي متناظر در دستگاه هاي اجرايي، اختصاص بخشي از بودجه اجتماهي دستگاه ها به توسعه مشاركتهاي مردمي، ايجاد بانك اطلاعاتي جامع و انسجام برنامه هاي نظارتي و حمايتي از جمله راهكارهايي به شمار مي آيند كه براي رفع مشكلات احصاء شدن به جد دنبال مي كنيم.
اميني با بيان اينكه غيرانتفاعي، غيرسياسي و غيردولتي بودن سازمانهاي مردم نهاد از مولفه هاي بارز آن است، اظهار كرد: اصولا سازمانهاي مرم نهاد براي خدمت به جامعه و كمك به دولت ايجاد مي شوند و به نوعي حلقه واسط بين دولت و ملت هستند.
وي در پايان هدف از نشستها و برگزاري مجمع عمومي سازمانهاي مردم نهاد را بررسي موانع و مشكلات پيش روي اين سازمانها، تبيين نقش و جايگاه آنها و ايجاد بسترهاي لازم براي ارتقاء كيفي سازمانهاي مردم نهاد دانست.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن