تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799119323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير كشور اعلام كرد: دولت با طرح سازماندهي سازمان‌هاي مردم نهاد مخالف است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: وزير كشور اعلام كرد: دولت با طرح سازماندهي سازمان‌هاي مردم نهاد مخالف است
سمن ها نه تنها ضد امنيتي نيستند بلكه امنيت و قدرت كشور را بالا مي برند / طرح سازماندهي سازمانهاي مردم نهاد در مجلس در حال بررسي است / اكثريت نمايندگان سمن ها به شدت اين طرح را آسيب زا خواندند و خواستار مسكوت ماندن اين طرح در مجلس شدند. وزير كشور اعلام كرد: دولت با طرح سازماندهي سازمان‌هاي مردم نهاد مخالف است


ايلنا: وزير كشور امروز در نشست هم انديشي سازمانهاي مردم نهاد ملي و بين المللي گفت:دولت با طرح سازماندهي سازمانهاي مردم نهاد در مجلس مخالف است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، نشست هم انديشي سازمانهاي مردم نهاد ملي و بين المللي با حضور عبدالرضا رحماني فضلي وزير، مرتضي مير باقري قائم مقام امور اجتماعي و فرهنگي وزارت كشور و داوود اميني معاون امور سازمان هاي مردم نهاد وزارت كشور به همراه جمعي از نمايندگان سمن هاي كل كشور برگزار شد.

در ابتداي اين نشست اميني به دستاوردهاي سازمانهاي مردم نهاد از فعاليت جمله سمن هاي بين المللي در حوزه ديپلماسي عمومي و خيرين مدرسه ساز، اشاره كرد.

در ادامه هم انديشي نمايندگان سمن ها مشكلات و مسائل خودشان را با وزير كشور در ميان گذاشتند كه از جمله مهم ترين آنها مي توان به سختي ثبت و گرفتن مجوز، وجود نگاه ضد امنيتي به سمن ها وضع مالياتهاي سنگين براي سمن هااشاره كرد.

مشكل ديگري نيز كه در اين جلسه عنوان شد مربوط به طر ح سازماندهي سازمانهاي مردم نهاد بو د كه اكنون در مجلس در حال بررسي است.اكثريت نمايندگان سمن ها به شدت اين طرح را آسيب زا خواندند و خواستار مسكوت ماندن اين طرح در مجلس شدند.
همچنين پيشنهاداتي از جمله متشكل كردن تخصصي سمن ها در يك شبكه و خانه ملي، احتساب كار داوطلبانه در سمن ها به عنوان سابقه كار و مشاركت در شوراي اداري استانداري‌ها مطرح شد.

سمن هاي بين المللي نيز خواستار اين امكان شدند كه بتوانند ميزباني كنفرانس ها و همايشات بين المللي مربوط به بخش خودشان را داشته باشند. سمن هاي دوستي ميان كشورها نيز بر نقش مفيد اين نهادها در گسترش ديپلماسي عمومي و ايفا كردن نقش در بهبود افكار عمومي جهان نسبت به كشورمان تاكيد كردند.

در پايان رحماني فضلي ويز كشور گفت: سازمانهاي مردم نهاد بايد با اعتقاد خودكار كنند رويكرد من به سازمانها ي مردم نهاد كاملاً امنيتي است و مخالف ديدگاه ضد امنيتي نسبت به‌ آنها هستم بلكه معتقدم سمن‌ها قدرت و امنيت ملي را افزايش مي‌دهند.

وي ادامه داد: من قبول ندارم كه سمن ها يك تهديد هستند و اين سازمانها بايد با تكيه بر قوانين و نييت خير خواهانه، مسيري از مردم به حاكميت باشند.

وزير كشور افزود: سمن ها بايد با ديگر سازمانها در بستر روابط اجتماعي تعاملي متوازن داشتنه باشند اين سازمان ها به قانون نياز دارند تا بتوانند از اين طريق به حاكميت نيز متصل شوند.

وي افزود: البته ميل به دولتي شدن كه گاهي در بين سمن‌ها ديده مي شود نبايد وجود داشته باشد اما دولت وظيفه دارد موانع را از جلو پاي سمن ها بردارد.

رحماني فضلي گفت: ما در وزارت كشور به سمن ها و احزاب اعتقاد داريم اين نهادها مي تواند بسيار به دولت كمك كنند. هر چه آگاهي و تنوع در جامعه بالا مي رود كار دولت سخت تر مي شود و بايد از سمن ها كمك بگيرد.

وي در مورد طرح سازماندهي سازمانهاي مردم نهاد گفت: دولت با اين طرح مخالف است اما اين مساله به معناي عدم تصويب اين طرح در مجلس نيست.ما تصميم داريم در كمسيون‌هاي بر روي اين طرح تاثير بگذاريم و يك نامه هم به مجلس بدهيم و در خواست مسكوت ماندن اين طرح را انجام دهيم.

وزير كشور گفت: در رابطه با قوانين ثبت من دستورات لازم را داده ام و قرار است در كمتر از يك ماه به پرونده هاي ثبت رسيدگي شود و اگر گرفتن استعلام‌ها بيش از دو هفته طول كشيد پرونده جريان خودش را ادامه دهد.

وي گفت: "سمن ياري" شعار ما خواهد بود و من همواره بر توسعه محوري و توسعه سمن ها تاكيد كرده ام امروز نيز بخشنامه‌اي به استانداريها ابلاغ مي كنم كه يك نفر به نمايندگي از سمن ها در شوراي اداري حضوي يابد و استانداري ها از حضور آنان استفاده كنند.

رحماني فضلي از پيشنهاد اجراي جشنواره و خانه‌ ملي سمن ها و نوشتن ميثاق نامه اخلاقي استقبال كرد و افزود: اين ميثاق نامه توسط خود سمن ها بايد نوشته شود.

وزير كشور در پايان پيشنهاد داد كه سازمان هاي مردم نهادي در زمينه حمايت از خانوده هاي معتادين تشكيل شود و گفت:‌ جلسه‌اي ميان نمايندگان سمن ها و رئيس جمهور تشكيل خواهد شد البته در آينده نيز جلساتي در سطح منطقه اي و ملي در اين زمينه خواهيم داشت.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن