تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818989716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاشمي: ايران در مذاكرات هيچ امتيازي نداد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: هاشمي: ايران در مذاكرات هيچ امتيازي نداد
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه ملت ايران زير بار حرف زور نمي‌رود، گفت: تيم مذاكره‌كننده ما هيچ امتيازي نداد، اما بازكردن اين حرف اكنون زود است و به صلاح نيست، البته آنها هم در مقابل امتياز بزرگي به ما ندادند.

به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، ‌آيت‌الله اكبر هاشمي‌رفسنجاني پيش از ظهر امروز در ديدار با دانشگاهيان دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي استان كرمان كه در محل تالار حافظ دانشگاه آزاد كرمان برگزار شد، اظهار داشت: هيچ‌كدام از خواسته‌هاي شما دانشگاهيان غير ممكن نيست، اما برآوردن آنها و رفع مشكلات زمان مي‌برد.

وي عنوان كرد: دانشگاهيان دانشگاه‌هاي آزاد بايد آن را از خودشان بدانند،چرا كه اين دانشگاه مجموعه‌اي است كه بدون وابستگي به دولت‌ها با خواست مردم به وجود آمد و افراد بنا به ميل خود در آن تحصيل مي‌كنند.

دعوت از سرمايه گذاران و مشاركت دانشگاه آزاد براي طرح‌ها

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه ما دولت نيستيم كه تمام صحنه‌ها را در اختيار داشته باشيم، گفت: بسيار علاقه‌مند هستيم تا فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه را حمايت و از ظرفيت آنها استفاده كنيم تا با مشاركت دانشگاه آزاد و دعوت از سرمايه‌گذاران بتوانيم براي هر طرح شركت‌هاي كوچك را تاسيس كنيم.

وي افزود: بايد گروهي در دانشگاه‌ها طرح‌ها را شناسايي و رتبه‌بندي كنند تا به دست ما برسد و ما هم متعهد مي‌شويم كه سرمايه‌گذاري‌هاي لازم را در اين زمينه انجام دهيم.

هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به اينكه پرديس‌هاي دانشگاه‌هاي آزاد در راستاي تحقق سياست كلي چشم‌انداز 20 ساله هستند، عنوان كرد: اين اصل براي توسعه معيار دانش و علم است كه رهبري نيز بر آن تاكيد دارند، اما در دولت قبل مورد بي‌اعتنايي قرار گرفت.

وي ادامه داد: سياست كلي دانشگاه آزاد تكيه بر پژوهش‌ها و دانش‌ها است كه در عظمت و اعتبارات اين دانشگاه تاثير دارد، ما بايد با دنيا ارتباط داشته باشيم و از تبادل اطلاعات و آخرين دانش‌ها غافل نشويم، بايد از دانشمندهاي بزرگ ايراني كه در خارج از كشور تحصيل مي‌كنند، تجليل و از دانش آنها استفاده شود و اين جزو سياست‌‌هاي جديد ما است.

سياست‌هاي جديد دانشگاه آزاد براي رفع مشكل مالي دانشجويان

بنيانگذار دانشگاه آزاد اسلامي خاطرنشان كرد: دانشجو نبايد در هنگام تحصيل دغدغه‌هاي مالي داشته باشد و يكي از سياست‌ها جديد ما برطرف كردن اين معضل است.

هاشمي‌رفسنجاني بيان داشت: كشور به خاطر كارهاي نسنجيده دولت قبل به جايي رسيده بود با وجود شعارهاي ايستادگي كه مي‌داد به جايي رسيده بوديم كه يا بايد تسليم مي‌شديم و يا جنگ را مي‌پذيرفتيم، نه جنگي از نوع جنگ عراق، ما جنگ را چشيده‌ايم و ديگر آن را نمي‌خواهيم.

انتخابات اخير سالم‌ترين انتخابات بود

وي با تاكيد بر اينكه مردم با حضور خود در سالم‌ترين انتخابات كشور را نجات دادند، گفت: آنهايي كه اميدوار بودند به پاي صندوق‌هاي راي آمدند و اگر آنهايي كه نامطمئن بودند در راي دادن شركت مي‌كردند، قطعا آراي بيشتري به نفع شما مردم رقم مي‌خورد.

رئيس تشخيص مصلحت نظام بيان داشت: اين جامعه فهميد كه سرنوشت بدي او را تهديد مي‌كند و احتياج به كساني داشت كه جلو بيايند و مطرح شوند كه خواست خداوند بود تا راه براي ما هموار شد و به كلي شرايط در داخل و خارج از كشور تغيير كرد.

دولت قبل با يارانه‌ها مردم را فريب داد

وي با بيان اينكه دولت قبل با فريب‌ روستائيان، مي‌خواست با پول يارانه‌ها در انتخابات پيروز شود، ادامه داد: طي سال دو سه برابر از روستائيان گرفته مي‌شود و مقداري را به نام يارانه و با منت به خودشان برمي‌گردانند، خيلي‌ها گمان مي‌كردند كه اگر احمدي‌نژاد فردي را معرفي كند بيشترين آرا نصيب وي مي‌شود و البته فردي را هم معرفي كردند گرچه اسمش احمدي‌نژاد نبود، اما از تبار او بود.

هاشمي‌رفسنجاني گفت: بسياري از مجلسي‌ها هم طرفدار او بودند، اما همين مردم و روستائيان ما را به ميدان آوردند و نتيجه درست را هم به دست آوردند، دنيا فهميد كه ملت ايران به سمت تفكري پيش رفته است كه مي‌توان با آن همكاري كرد.

وي با اشاره به اينكه ملت ايران زير بار حرف زور نمي‌رود، ابراز داشت: ملت ايران شعارهاي توخالي نمي‌دهد و راه عقلاني را در پيش گرفته است و با اين تفكرات وارد مذاكرات شديم و در مقابل پنج شش كشور قدرتمند جهان قرارداد شش ماهه‌اي را بستيم كه خيلي‌ها تلاش مي‌كردند تا اين اتفاق نيفتد و امروز هم به دنبال كارشكني هستند.

هاشمي‌رفسنجاني لابي‌هاي رژيم صهيونيستي و صهيونيست‌‌هاي مسيحي در آمريكا را حزبي خطرناك عنوان كرد كه جاهل هستند و به دنبال كارشكني در اين مذاكرات و توافقات آن هستند.

ايران در مذاكرات هيچ امتيازي نداد

وي تاكيد كرد: تيم مذاكره كننده ما هيچ امتيازي نداد، اما باز كردن اين حرف اكنون زود است و به صلاح نيست، البته آنها هم در مقابل امتياز بزرگي به ما ندادند و آنچه در اين مذاكرات جدي بود، روند حل مشكلات از طريق گفت‌وگو است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به ملاقات‌هاي اخير خود با اروپايي‌ها اشاره كرد و گفت: آنها هم عقيده دارند كه اوباما براي انصراف سران از تحريم امتيازهايي را داده است كه اشتباه بود و مي‌توانست از راه‌هاي ديگري اقدام كند به آنها گفتم كه روسيه و چين اعتراضاتي داشتند، اما شما هم به عنوان امضا كنندگان اين توافقنامه چرا معترض نشديد كه تحريم‌هاي جديد طي اين شش ماه صورت نگيرد و آنها گفتند كه تلاش خود را مي‌كنند.

وي ادامه داد: مطمئنا فهميده‌اند كه ايران به دنبال بمب هسته‌اي نيست، بلكه به دنبال فناوري هسته‌اي است كه اين حق را دارد.

راه‌گشايي رهبر در سه مقطع حساس

هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد بر اينكه در اين مقطع تصميمات و بيانات مقام معظم رهبري در سه مرحله حساس بسيار كارگشا بود، عنوان كرد: رهبري در انتخابات حرفي زدند كه تاكنون نگفته بودند و آن اين بود كه راي مردم حق‌الناس است و اين يك اصل است كه قانون اساسي، مسلمانان و حتي پيغمبر اسلام (ص) بر آن تاكيد داشتند و مردم نبايد از حق خود كوتاه بيايند.

وي دومين كارگشايي مقام معظم رهبري را در آغاز مذاكرات دانست و گفت: موج بلندي از رسانه‌هاي بد آغاز شده بود كه مي‌گفتند دولت مي‌خواهد كشور را بفروشد، اما رهبري گفتند كه اين‌ها فرزندان انقلاب هستند و كسي حق ندارد به آنها سازشگر بگويد.

هاشمي‌رفسنجاني ابراز داشت: پس از مذاكرات نيز موجي به راه افتاده بود كه رهبري با تبريك خود در پاسخ به نامه رئيس‌جمهور جلوي اين اعتراضات را گرفتند.

وي تاكيد كرد: مردم كمك كردند و ما به صحنه آمديم و اين آغاز شكسته شدن تحريم‌‌ها و گرفتن حقمان است كه با داشتن حسن‌نيت مي‌توانيم به طرف مقابل اثبات كنيم كه بر حرف‌هاي خود در بحث‌ هسته‌اي استوار هستيم، راه براي ما باز شده است و آنها بايد اعتماد سازي كنند.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن