تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818989145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تيم ما در مذاكرات هيچ امتيازي نداد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تيم ما در مذاكرات هيچ امتيازي نداد
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: به رسم نمك شناسي بايد بگويم كه در اين مقطع اخير تصميمات رهبري كارگشا بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه كوير، آيت الله"اكبر هاشمي رفسنجاني" در ديدار با دانشگاهيان دانشگاه آزاد استان كرمان اظهار كرد: به علت فراواني تعداد واحدها در كشور وقت نمي‌كنيم كه به همه جا سر بزنيم، اما با عشق وارد اين مكان‌ها مي‌شوم و مي‌دانم كه همه اعضاي اين دانشگاه مردمي صالح، سالم و آگاه هستند.

هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: دانشجو و استاد بايد منتقد باشند و منصفانه و واقع بينانه اشكالات را بگويد؛ شما در متن مسائل هستيد و بهترين انسانها كساني هستند كه عيوب جامعه خود را مطرح كرده و آن را بگويند.

وي در ادامه گفت:‌ ما خود را در مقامي نمي‌بينيم كه از موجودي دانشگاه بي‌رويه هديه دهيم و دانشگاه متعلق به همه است و كساني كه هستند، حق مديريت دارند نه حق مالكيت.

هاشمي رفسنجاني گفت: در 4 سال اخير دانشگاه آزاد را خيلي تضعيف كردند و ما در حال حاضر با 3 هزار و 700 ميليارد تومان بدهي مواجه هستيم كه با اين وجود پيش بردن كارها مشكل است و مديريت دانشگاه بايد براي حل اين مشكل بدهي برنامه‌ريزي و درآمد متناسب با حق نيروها را تهيه كند.

وي گفت: مسائلي كه شما مطرح كرده‌ايد و تقاضا ها جزو غير ممكن‌ها نيست و شما دانشجويان بايد دانشگاه را از خودتان بدانيد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: دانشگاه آزاد مجموعه‌اي است كه بدون وابستگي به دولت و با خواست خود مردم به وجود آمده و دلمان مي‌خواهد براي فارغ‌التحصيلان شغل ايجاد كنيم اما دولت نيستيم كه اختيار داشته باشيم.

وي با اشاره به پيشنهاد طرح آبخوان داري در دولت خودش گفت: ما به فارغ‌التحصيلان دانشگاه پيشنهاد داديم كه پول را از دولت گرفته و اين طرح را اجرا كنند كه هزينه‌ي زيادي ندارد، اما موجب ايجاد جنگل و ذخيره آب در قنات و چاهها مي‌شود.

وي گفت: 5 ميليون فارغ التحصيلان جامعه بايد وارد اين چنين طرح هايي شوند و از اختراعات و تحقيقاتي كه از نمايشگاهها بالاتر نمي‌روند، حمايت شده و وارد مهندسي توليد شوند.

هاشمي رفسنجاني ادامه داد: اين طرحها سرمايه‌ي بزرگي است كه دانشگاه بايد براي آنها شركت‌هاي كوچك راه‌اندازي و سرمايه‌گذار جذب كند كه بعضي از اين طرحها ارزش بالاي صادرات دارند.

وي افزود: روساي دانشگاهها بايد اين طرحها را شناسايي و ما هم متعهد مي‌شويم كه سرمايه‌ي كار را تامين كنيم.

هاشمي رفسنجاني گفت: دانشگاهها بايد زمين و امكاناتي را كه دارند، تبديل به مكانهاي فن‌آوري بزرگ كنند و بايد توسعه ما بر مبناي دانش باشد و اين در چشم‌انداز20 ساله ديده شده است.

وي تصريح كرد: سياست ما در دوره‌ي جديد اين است كه تكيه اصلي دانشگاه بر روي پژوهش‌ها و كارهايي باشد كه در اقتصاد، عظمت و اعتبار جهاني كشورمان اثر بگذارد و اين مسائل را بايد در تحصيلات تكميلي بيابيم.

وي ادامه داد: ما بايد با دنيا ارتباط داشته باشيم و از دانشگاههاي بزرگ دنيا استفاده كرده و آخرين دانش دنيا را بگيريم.

هاشمي رفسنجاني گفت: مراكز تحقيقاتي در كشور كم داريم كه هر دانشگاهي بايد چند مركز داشته باشد كه اين مراكز بسيار كارگشا هستند.

وي در ادامه بيان كرد: تاسيس دانشگاه آزاد از كارهاي بزرگي كه با اراده امام(ره) و همكاري 5 مسئول اساسي كشور با اجازه امام(ره) و هديه يك ميليوني ايشان انجام شد كه اين كار با هدف ارتقاء علمي كشور و تامين نياز تحصيلي جوانان شكل گرفت و براي تحقق اين دو امر همكاري و هماهنگي با ارزش است و شرايط دارد درست مي‌شود.

وي افزود: كشور داشت در سايه‌ي كارهاي نسنجيده دولت قبل به بن مي‌رسيد كه در صورت ادامه يا بايد به زودي تسليم مي‌شديم يا جنگ را تحمل مي‌كرديم؛ ما جنگ را چشيده‌ايم و هيچ وقت نمي‌خواهيم وارد جنگ شويم و شما مردم راه را باز كرديد و در مهمترين انتخابات كساني كه اميدوار بودند شركت كردند و جامعه با سواد و روشنفكر و آگاه كه حتي در عمق روستاهايمان نيز وجود دارد تصميم گرفتند سرنوشت كشور را عوض كنند و جامعه راهي براي انتخاب داشته باشد و با اين انتخاب وضع به كلي عوض شد.

وي ادامه داد: دنيا فهميد كه تفكر ملت اير ان تفكري شده كه قابل همكاري است؛ ملت ايران آنقدر شخصيت و زيركي و سابقه تمدن دارد كه دنيا فهميد زير بار زور و كار نادرست نمي‌رود و راه عقلاني را انتخاب مي‌كنند كه با اين زمينه حاضر به ورود به مذاكره شد.

وي همچنين ادامه داد: مذاكرات جدي و نفس گير بود كه موجب امضاي قرارداد موقتي شش ماهه شد كه البته خيلي‌ها تلاش مي‌كردند اين قرار داد امضاء‌ نشود و يا به هم بريزد؛ الان نيز تلاش مي‌كنند كه بيش از همه لابي اسراييل ، جمهوري‌خواهان آمريكا و صهيونيست‌هاي مسيحي آمريكا هستند كه كارشكني مي‌كنند و در داخل كشور هم يك عده جاهل كه شايد با حسن نيت اين كار را انجام مي‌دهند.

وي گفت: تيم ما در مذاكرات هيچ امتيازي نداده اما باز كردن اين حرف زود است؛ طرف مقابل نيز امتياز زيادي به ما نداده اما آنچه كه جدي شد اين است كه آنها پذيرفتند مساله بايد از راه گفت و گو حل شود.

هاشمي رفسنجاني اظهار كرد: اوباما هم تحت فشار مخالفين بعد از امضاي قرار داد چند شركت خارجي و ايراني را تحريم كرد براي اين كه جواب مخالفان را بدهد كه همه در مقابل او موضع گرفتند و در ديدار اخيري كه من با چند مسئول اروپايي داشتم آنها همه گفتند كه اوباما اشتباه كرده و بايد از راه ديگري مخالفان را قانع مي‌كرد.

وي ادامه داد: من در ديداري كه داشتم اروپايي ها گفتند كه به زودي بعضي از تحريم‌ها را بر مي‌داريم و در حال حاضر شرايط بعد از مذاكره خيلي به نفع كشور ماست. مطمئنا دنيا فهميده كه ايران به دنبال بمب اتمي نيست و دنبال فن آوري هسته‌اي است كه حق اوست.

وي در ادامه گفت: به رسم نمك شناسي بايد بگويم كه در اين مقطع اخير تصميمات رهبري كارگشا بود؛ اينكه ايشان در انتخابات فرمودند "راي مردم حق الناس است"، اين اصلي است كه همه به آن اعتقاد دارند و حق مردم است. و رهبري اين حق را با اين حرف تثبيت كردند.

هاشمي رفسنجاني بيان كرد: اين بايد به خواسته غير قابل گذشت مردم تبديل شود و خداوند نيز تعهد كرده كساني كه نمي‌توانند حقشان را بگيرند خداوند ظالم را نمي‌بخشد و حق مظلوم را مي‌گيرد.

وي افزود: مساله‌ي ديگر موضع مقام معظم رهبري در شروع مذاكرات بود كه در مقابل موجي كه در رسانه‌هاي بد به وجود آمد ايشان فرمودند " تيم مذاكره كننده فرزندان انقلاب و ماموران نظام هستند و بايد از آنها حمايت كرد" كه با حرف ايشان موج آزارها خوابيد.

وي ادامه داد: بعد از امضاي توافق ژنو نيز هياهويي در كشور بلند شد كه همه مي‌دانيم كه مقام معظم رهبري در پاسخ به نامه رئيس جمهور چه گفتند.

وي گفت: مقام معظم رهبري نيز توجه كردند، نقش اصلي را نيز شما مردم ايفا كرديد و به راه افتاديد و كمك شد كه ما وارد شديم و با آغاز شكستن تحريم‌ها، گرفتن حقمان برايمان آرزوي دور و دراز نيست و اگر طرف مقابل حسن نيت داشته باشد در 6 ماه آينده مي‌توانيم ثابت كنيم كه مي‌شود به ما اعتماد كرد؛ الان آمريكا زير سوال است و مي‌گوييم كه شما بايد اعتماد سازي كنيد.

وي خاطرنشان كرد: راهمان باز شده و اگر به نتيجه كامل برسند همه ي درها به روي نيروهاي مخلص تحصيل‌كرده باز شده و ميدان فعاليت پيدا مي‌كنند و ما هم در دانشگاه آزاد دستمان بازتر مي‌شود و شما آينده بهتري خواهيد داشت.

انتهاي پيام

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن