تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798770283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران در مذاكرات ژنو 2 شركت مي‌‌كند / تهران هيچ پيش فرضي را نمي‌پذيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: ايران در مذاكرات ژنو 2 شركت مي‌‌كند / تهران هيچ پيش فرضي را نمي‌پذيرد
مديركل امور بين‌الملل مجلس با بيان اينكه ايران در مذاكرات ژنو 2 شركت مي‌‌كند، گفت: تهران هيچ پيش فرضي را براي اين حضور نمي‌پذيرد.


حسين شيخ‌الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده در رسانه‌ها مبني‌بر دعوت ايران به مذاكرات ژنو 2، گفت:‌ ايران در اين مذاكرات شركت مي‌‌كند.

مديركل امور بين‌الملل رئيس مجلس، با بيان اينكه برگزاري مذاكرات ژنو 2 با حضور حكومت سوريه بر خلاف مذاكرات ژنو 1 كه سوريه به آن دعوت نشده بود، اعتراف به تصحيح توهمات اشتباه است، افزود:‌ در آن زمان دست‌اندركاران مذاكرات ژنو با خيال اينكه حكومت سوريه به زودي ساقط خواهد شد، دولت اين كشور را بر خلاف همه موازين بين‌المللي و عقل سليم به ژنو دعوت نكردند، اما هم‌اكنون حالا به اشتباه خود اعتراف كرده و از حكومت سوريه به‌عنوان طرف اصلي دعوت كرده‌اند.

وي با تأكيد بر اينكه دعوت حكومت سوريه به مذاكرات ژنو 2 نشان‌دهنده اين است كه راه تحميل تسليم نظامي به ملت و دولت سوريه شكست خورده و بايد راه پايان بحران را در گفت‌وگوي سياسي جستجو كرد، تصريح كرد: اين موضوعات از ابتداي بحران سوريه جزء نظرات و پيشنهادات ايران بود، اما بايد تاكيد كنم كه ايران در مذاكرات ژنو 2 بدون قيد و شرط شركت كرده و در اين رابطه هيچ پيش‌فرضي را نمي‌پذيرد.

شيخ‌الاسلام با بيان اينكه چگونگي توقف خشونت، آتش‌بس و پايان كشتار و تخريب از مهم‌ترين محورها و دستور كارهاي مذاكرات ژنو 2 خواهد بود، يادآور شد: قطعا بلافاصله پس از آتش‌بس بايد نسبت به رسيدگي به كليه آوارگان و لطمه‌ ديدگان از جنگ سوريه و اقدامات انساني و بشردوستانه برنامه‌ريزي و اقدام صورت گيرد، در اين صورت ايران بلافاصله بعد از اجراي آتش‌بس از گفت‌وگوهاي سياسي بين سوري‌ها، درقالب سوري- سوري بدون دخالت خارجي حمايت مي‌كند.

وي با اعلام اينكه فعاليت تروريست‌ها در سوريه يكي از مهم‌ترين چالش‌هاي مذاكرات ژنو 2 است، گفت: متاسفانه اين گروه‌ها از سوي برخي كشورها با ارائه پول، مواد منفجره و اسلحه و حتي نيروي شيطاني آماده عمليات انتحاري پشتيباني مي‌شوند، از اين‌رو تمام كشورهاي منطقه، اروپا و در رأس همه آمريكا بايد تعهد كنند كه پشتيباني از اين تروريست‌ها را متوقف خواهند كرد.

شيخ‌الاسلام با اشاره به تضعيف وضعيت معارضان سوري و بروز اختلاف ميان آن‌ها، يادآور شد:‌ جناح سياسي معارض مقيم خارج كه از سوي غرب و سازمان‌هاي اطلاعات غربي ايجاد شده‌اند، هم‌اكنون بدون هيچ پشتوانه در داخل سوريه، متقاضي حضور در مذاكرات هستند.

ارتش آزاد سوريه از پاشيد/ فرمانده اين ارتش فراري است

وي افزود:‌ همچنين ارتش به اصطلاح آزاد به‌عنوان تنها نيروي نظامي ضعيفي كه با جناح سياسي معارض مقيم خارج همكاري مي‌كرد، هم‌اكنون از هم پاشيده شده و حتي سليم ادريس فرمانده اين گروه نيز فرار كرده است.

مديركل امور بين‌الملل رئيس مجلس، با بيان اينكه حضور جناح سياسي معارض در مذاكرات ژنو 2 در حالي كه هيچ پايگاه داخلي و هيچ قدرت نظامي ندارند، بي‌معني و بي‌فايده است، تصريح كرد:‌ قول و قرارها و اظهارات اين جناح سياسي هيچ پشتوانه‌اي نداشته و اقدامات اين جناح نمي‌تواند تعهدي براي آتش‌بس باشد، زيرا نيروهاي متصل به القاعده مانند جبهه‌النصره و داعش، اين جناح را نماينده خود نمي‌دانند.

جبهه‌النصره جناح سياسي خارج از سوريه را دشمن خود مي‌داند

وي ادامه داد: نيروهاي القاعده، جناح سياسي معارض مقيم خارج را دشمن خود دانسته و با جيش حر جنگيدند و آن‌ها را به حال و روز فلاكت‌بار دچار كردند.

اين نماينده ادوار مجلس نهم، با تأكيد بر اينكه تروريست‌ها ضد آتش‌بس، مذاكره سياسي، مردم‌سالاري، پارلمان و انتخابات هستند، گفت: اين گروه با ادعاي ايجاد دولت اسلامي و در اختيار قرار گرفتن قسمت‌هاي خيلي كمي از اراضي سوريه، هر كار، جنايت و تجاوزي را به اسم اسلام مرتكب مي‌شوند.

قدرت اصلي آتش معارضه در سوريه به دست القاعده است/مبارزه با افراطي‌گري دستور نخست كنفرانس ژنو2

وي با بيان اينكه معارضان و طالبان فعال در سوريه، چهره خيلي وحشتناكي از اسلام نوع خودشان را به جهان ارائه كرده‌اند، افزود: اين موضوع موجب سرشكستگي است و متأسفانه قدرت اصلي آتش، تخريب و نظامي‌گري در اختيار اين گروه‌ها است.

مديركل امور بين‌الملل رئيس مجلس، با اعلام اينكه قطعا دستور نخست مذاكرات ژنو 2 آتش‌بس است، گفت: اين موضوع به‌علت حضور تروريست‌ها امكان‌پذير نيست، از اين‌رو به‌طور طبيعي مقابله با اين افراط‌گرايي و تروريسم تبديل به دستور اول كنفرانس ژنو2 خواهد شد.

وي با تأكيد بر اينكه طرح جمهوري اسلامي ايران بهترين و مهم‌ترين راه‌حل را براي بحران سوريه دارد، تصريح كرد: بر اساس طرح ايران تنها مردم سوريه از طريق صندوق آرا و مردم‌سالارانه بدون دخالت نيروهاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي مي‌توانند سرنوشت خود را تعيين كنند، از طرف ديگر مردم سوريه نقش تاريخي در منطقه به ويژه در مقابله با رژيم صهيونيستي و پشتيباني از مقاومت دارند.

مديركل امور بين‌الملل رئيس مجلس، با اعلام اينكه سوريه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، در قياس با ديگر كشورهاي عربي با درايت بيشتر و عميق‌تري با مشكلات منطقه روبه‌رو شد، افزود:‌ اقدامات ملت سوريه زمينه رشد مقاومت و ضعف صهيونيست‌ها را فراهم كرد و اين كشور در اين چند سال اخير هزينه همين توفيق مقاومت را مي‌پردازد./

پايان پيام

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن