تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801703860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظريف به اسلام‌آباد سفر مي‌كند/ توضيح درباره تماس جان كري با وزير خارجه/ايران بدون هرگونه پيش‌شرط در ژنو2 شركت مي‌كند/هرگونه تحريم جديد به منزله ترك تفاهم مشترك است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ظريف به اسلام‌آباد سفر مي‌كند/ توضيح درباره تماس "جان كري" با وزير خارجه/ايران بدون هرگونه پيش‌شرط در ژنو2 شركت مي‌كند/هرگونه تحريم جديد به منزله ترك تفاهم مشترك است
سخنگوي وزارت امور خارجه درباره مكالمه وزير امور خارجه كشورمان با همتاي آمريكايي‌اش توضيحاتي ارائه كرد.
به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مرضيه افخم سخنگوي وزارت امور خارجه در نشست خبري هفتگي خود با اصحاب رسانه ضمن ابراز همدردي با دولت و ملت عراق به خاطر وقوع حملات تروريستي اخير در اين كشور گفت: كشته‌شدن تعدادي از تكنسين‌هاي ايراني در عراق و همچنين وقوع حملات تروريستي ديگر در اين كشور را محكوم مي‌كنيم.

وي تصريح كرد: تروريست‌ها وحدت ملي و زندگي مسالمت‌آميز ملت عراق را نشانه گرفته‌اند و به همين خاطر است كه مردم را به هوشياري دعوت مي‌كنيم و از قبل هم درباره خطر افراطي‌گري هشدار داده بوديم.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي اظهار داشت: تروريست‌ها با اهداف نامشروع توسط برخي كشورها حمايت مي‌شوند و لذا اين كشورها بايد پاسخگوي اقداماتشان باشند.

وي ادامه داد: خطر افراطي‌گري محدود به يك كشور نيست، اين خطر جامعه جهاني را تهديد مي‌كند و لذا جامعه بين‌الملل بايد در اين باره به يك راهكار جمعي برسد.

افخم در بخش ديگري از اظهاراتش درباره برنامه‌هاي آينده وزير امور خارجه كشورمان بيان داشت: رئيس دستگاه ديپلماسي روز پنج‌شنبه براي شركت در شانزدهمين نشست شوراي همكاري كشورهاي عضو "D 8 " به پاكستان سفر و با مقامات پاكستاني كه در سال 2014 رياست اين سازمان را برعهده دارد ديدار و گفتگو مي‌كند، وي همچنين با سران ساير كشورهاي عضو اين سازمان هم ديدارهايي را به عمل مي‌آورد.

سخنگوي وزارت امور خارجه اظهار داشت: اين سازمان به منظور تحكيم مناسبات اقتصادي جهان اسلام تشكيل شده و اميدواريم ظرفيت‌هاي موجود در اين سازمان نتايج مطلوبي را در پي داشته باشد.

وي در پاسخ به اين سوال كه محتواي گفتگوي تلفني وزير خارجه كشورمان با جان كري چه بوده است، اظهارداشت: كليه اخبار قابل انتشار نيست، اما در مجموع اين تماس در خصوص تحولات در زمينه اجراي برنامه اقدام مشترك صورت گرفته است، البته در تماسي كه وزير خارجه آمريكا با وزير خارجه كشورمان گرفت،‌ ظريف نارضايتي ايران را از روند برنامه اقدام مشترك ابراز كرد البته رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان با كاترين اشتون هم تماس داشته كه اين تماس‌ها و گفتگوها بسيار عادي است چرا كه براي حفظ مذاكرات و نحوه اجراي آن اين اتفاقات بسيار طبيعي است.

افخم همچنين درباره ديدار عراقچي و اشتون اظهار داشت: عراقچي قبل از ديدار با اشتون ديداري را با هلگا اشميت معاون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا برگزار كرد كه اين ديدار در چارچوب مذاكرات كارشناسي و برنامه اقدام مشترك انجام شده است و طرفين درباره از سرگيري مذاكرات در سطوح بالاتر گفتگو مي‌كنند.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي درباره تبادل اسرا بين ايران و عراق و خانواده‌هايي كه هنوز از وضعيت فرزندانشان مطلع نيستند، اضافه كرد: اين موضوع همواره مورد توجه وزارت امور خارجه و ارگان‌هاي ديگر بوده و هست و لذا گفتگو با مقامات عراقي در اين باره در دستور كار قرار دارد.

وي ادامه داد: اين گفتگوها با مقامات عراقي به تدريج در حال انجام است و به نتايجي هم رسيده‌ايم، گروههاي تفحص پيكرهاي شهدا همچنان در حال فعاليت هستند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي تصريح كرد: در حوزه‌هاي كارشناسي هم يافتن شهداي باقي‌مانده و مفقود الاثران در دستور كار ما قرار دارد و ما براي كسب هر گونه اطلاعاتي كه كمك كند خانواده‌ها از نگراني خارج شده و اين پرونده به نحوي بسته شود تلاش مي‌كنيم و اميدواريم اين نگراني‌هاي موجود كه بسيار طبيعي و قابل درك است پايان يابد.

وي در پاسخ به سوالي درباره چگونگي از سرگيري مذاكرات گفت: در مورد از سرگيري مذاكرات تبادل نظرهايي بين طرفين وجود دارد و دو طرف موضوع اجراي برنامه اقدام مشترك را مورد توجه دارند، در مذاكراتي كه امروز انجام مي‌شود و هم چنين رايزني‌هايي كه وزير خارجه كشورمان داشت، همگي به اين منظور است كه زمان‌بندي‌هاي بعدي و توافق‌هاي طرفين مشخص شود و اميدواريم مذاكرات كارشناسي در آينده نزديك از سر گرفته شود.

وي ادامه داد: در روند مذاكرات هسته‌اي، اين تماس‌ها و گفتگوها طبيعي است و رسانه‌ها بايد به اين توجه كنند كه اقدامات در اين زمينه با ابعاد مختلفي كه داشته به اين نقطه رسيده و لازم است با رايزني‌هاي مستمر نسبت به حفظ آن توجه ويژه‌اي داشت، بنابراين اميدواريم مذاكرات كارشناسي در اولين زمان ممكن برگزار و به توافقي در راستاي تعيين زمان‌بندي جديدي براي مذاكرات بين طرفين منجر شود.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در بخش ديگري از اظهاراتش درباره كشته شدن اتباع ايراني در افغانستان گفت: ورود غيرقانوني اتباع افغاني به ايران موضوعي است كه هميشه وجود داشته و در مواردي هم بحث اتباع ايراني مطرح است كه وزارت امور خارجه در حوزه كنسولي به ويژه در حوزه اداره كل ايرانيان موضوع رسيدگي به اتباع ايراني، تعيين سرنوشت، حل مشكلات و دسترسي‌هاي كنسولي را در دستور كار خود قرار داده است.

افخم افرود: از دولت افغانستان مي‌خواهيم نهايت همكاري و مساعدت در زمينه بهبود وضعيت و تحكيم امنيت در مرزهاي دو كشور را صورت دهد.

سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين درباره حضور ايران در نشست ژنو 2 اظهار داشت: طبق اخبار رسيده هنوز كشورها به اين نشست دعوت نشده‌اند، البته خبري روز گذشته منتشر شد مبني براينكه دبير كل سازمان ملل متحد مي‌خواهد ارسال دعوت‌نامه براي كشورها را آغاز كند اما هنوز از هيچ كشوري دعوت به عمل نيامده است.

وي اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام كرده است كه آماده هرگونه كمك و همكاري براي حل بحران سوريه است و چنانچه از ما براي شركت در ژنو 2 دعوت شود، براي گسترش امنيت و حل بحران و انجام اقدامات سياسي براي پايان دادن به بحران سوريه در اين نشست شركت خواهيم كرد.

افخم اظهار داشت: حضور جمهوري اسلامي ايران در برنامه‌ها و نشستهاي بين‌المللي منوط به پيش‌شرط نيست و ما هيچ‌گونه پيش شرطي را نمي‌پذيريم.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در مورد اخبار پيرامون وضعيت اتباع ايراني در افغانستان و كشته شدن يكي از هموطنانمان در اين كشور اظهار داشت: ما همين خبر را شنيديم، موضوع اتباع دو كشور و همچنين مشكلات طرف افغاني را نسبت به تعداد و ورود غيرقانوني آنها همواره مورد توجه ما بوده است.

وي ادامه داد: وزارت امور خارجه در حوزه كنسولي و اداره امور ايرانيان موضوع رسيدگي به اتباع ايراني را مورد توجه قرار داده و از دولت افغانستان مي خواهيم نهايت همكاري و مساعدت در زمينه تامين امنيت اتباع كشورمان را انجام دهد و اميدواريم شاهد مسائل تلخي نباشيم چرا كه هر دو طرف نسبت به اين مسئله حساس هستند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در ادامه در پاسخ به سوال ديگري پيرامون حضور ايران در كنفرانس ژنو 2 تاكيد كرد: طبق اخبار هنوز كشورمان جهت حضور در اين اجلاس دعوت نشده و دبيركل سازمان ملل موضوع دعوت از كشورها را شروع كرده‌اند، اما از هيچ كشوري تاكنون دعوت نشده است.

افخم تصريح كرد: ايران آماده هرگونه كمك به حل بحران سوريه است و كشورمان بدون هرگونه پيش شرطي در اين اجلاس شركت خواهد كرد.

وي در پاسخ به سوال ديگري پيرامون اقدام تروريستي اخير عراق اظهار داشت: روح كلي تروريست در تمام جهان به هم پيوسته است، چرا كه تروريست اقدامي است كه از منطق خارج شده است، ما بارها نگراني خود را بارها نسبت به اين مسئله شوم اعلام كرديم.

افخم افزود: تروريست محدود به يك كشور و منطقه نيست و لازم است كه جامعه بين المللي نسبت به اين مسئله همچون يك معضل به آن نگاه كند، بنابراين ما بارها اينگونه اقدامات را محكوم و مخالفت خود را اعلام كرده‌ايم.

سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: كشورهايي هم كه از تروريسم حمايت مي‌كنند بايد بدانند ماهيت اين پديده شوم تمام جامعه جهاني را تهديد مي‌كند.

وي در ادامه با اشاره به بيانيه روز گذشته اتحاديه اروپا بيان كرد: انتظار ما در مرحله گام اول اين است كه طرفين نسبت به اقدامات لازم گام بردارند و بايد تاكيد كرد كه روح كلي اين بيانيه مفيد و سازنده بود و اميدواريم اين اقدام در حوزه عمل خود را نشان دهد و اتحاديه اروپا بتواند به برنامه‌هاي خود عمل كند.

افخم در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد تحريم‌ها و تاثير آن در توافق ژنو اظهار داشت: از كليدي‌ترين بحث‌هايي كه به آن اشاره شده است، عدم مبادرت به تحريم جديد است، چرا كه هرگونه تحريم جديد به منزله ترك تفاهم و اقدام مشترك است.

وي تصريح كرد: اميدواريم طرف‌ها نسبت به حفظ برنامه اقدام مشترك جدي باشند و با جديت در حفظ روحيه توافق و تفاهم اقدامات سازنده جهت عملي شدن اين برنامه گام بردارند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در مورد اخباري پيرامون وضعيت لوينسون گفت: در اين خصوص وزير امور خارجه كشورمان توضيحات لازم و كامل را اعلام كردند.

افخم در مورد سفر هيئت پارلماني اروپا به ايران و ديدارهاي حاشيه اي اين هيئت بيان كرد: وزارت امور خارجه بنا به وظيفه خود تنظيم كننده برنامه هاي رسمي است و اين برنامه ها با مجلس شوراي اسلامي تنظيم و تائيد شد.

وي افزود: در خصوص بخش غيررسمي در حيطه وظايف ما نبوده و آنچه انجام شده، بخش تبادل نظر و مشاركت ما و مجلس براي تنظيم برنامه هاست.

سخنگوي وزارت امور خارجه در مورد آخرين خبرها از وضعيت نور احمد نيكبخت ديپلمات ربوده شده ايراني در يمن اظهار داشت: وزارت امور خارجه اين مسئله را به صورت جدي پيگيري مي كند و سفر دوم كميته مربوط به اين مسئله در دست اقدام است كه در همين راستا روز گذشته محمدجواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان با همتاي يمني خود گفتگوي تلفني داشتند و بر حفظ جان اين ديپلمات ايراني تاكيد و خواسته ملت و دولت ايران براي بازگشت سالم وي را اعلام كردند.

افخم ادامه داد: در همين راستا سفير كشور يمن به وزارت امور خارجه احضار شده و نسبت به اقدامات لازم از سوي دولت يمن تاكيد شده است و اميدواريم دولت يمن به مسئوليت خود ادامه دهد و نسبت به بازگرداندن سالم اين ديپلمات ايراني اقدام كند.

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه در مورد قرارگرفتن شركت ها و افراد جديد در ليست تحريم ها تاكيد كرد: مواضع ما نسبت به اقدامات وزارت خزانه داري آمريكا اعلام و اقداماتي در اين زمينه انجام شد.

وي افزود: اضافه كردن شركت ها و افراد در ليست تحريم ها برخلاف روح تفاهم است و ما آن را غير سازنده مي دانيم چرا كه تفاهم نبايد از مسير خود خارج شود و حفظ برنامه اقدام مشترك مورد تاكيد ماست و بايستي طرف ها نسبت به اجراي تفاهمات جدي باشند تا اين برنامه اقدام مشترك در يك فضاي سالم پيش رود.

ادامه دارد...

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن