تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802479575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظريف به اسلام‌آباد سفر مي‌كند/ توضيح درباره تماس وزير خارجه با جان كري


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ظريف به اسلام‌آباد سفر مي‌كند/ توضيح درباره تماس وزير خارجه با "جان كري"
سخنگوي وزارت امور خارجه درباره مكالمه وزير امور خارجه كشورمان با همتاي آمريكايي‌اش توضيحاتي ارائه كرد.
به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مرضيه افخم سخنگوي وزارت امور خارجه در نشست خبري هفتگي خود با اصحاب رسانه ضمن ابراز همدردي با دولت و ملت عراق به خاطر وقوع حملات تروريستي اخير در اين كشور گفت: كشته‌شدن تعدادي از تكنسين‌هاي ايراني در عراق و همچنين وقوع حملات تروريستي ديگر در اين كشور را محكوم مي‌كنيم.

وي تصريح كرد: تروريست‌ها وحدت ملي و زندگي مسالمت‌آميز ملت عراق را نشانه گرفته‌اند و به همين خاطر است كه مردم را به هوشياري دعوت مي‌كنيم و از قبل هم درباره خطر افراطي‌گري هشدار داده بوديم.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي اظهار داشت: تروريست‌ها با اهداف نامشروع توسط برخي كشورها حمايت مي‌شوند و لذا اين كشورها بايد پاسخگوي اقداماتشان باشند.

وي ادامه داد: خطر افراطي‌گري محدود به يك كشور نيست، اين خطر جامعه جهاني را تهديد مي‌كند و لذا جامعه بين‌الملل بايد در اين باره به يك راهكار جمعي برسد.

افخم در بخش ديگري از اظهاراتش درباره برنامه‌هاي آينده وزير امور خارجه كشورمان بيان داشت: رئيس دستگاه ديپلماسي روز پنج‌شنبه براي شركت در شانزدهمين نشست شوراي همكاري كشورهاي عضو "D 8 " به پاكستان سفر و با مقامات پاكستاني كه در سال 2014 رياست اين سازمان را برعهده دارد ديدار و گفتگو مي‌كند، وي همچنين با سران ساير كشورهاي عضو اين سازمان هم ديدارهايي را به عمل مي‌آورد.

سخنگوي وزارت امور خارجه اظهار داشت: اين سازمان به منظور تحكيم مناسبات اقتصادي جهان اسلام تشكيل شده و اميدواريم ظرفيت‌هاي موجود در اين سازمان نتايج مطلوبي را در پي داشته باشد.

وي در پاسخ به اين سوال كه محتواي گفتگوي تلفني وزير خارجه كشورمان با جان كري چه بوده است، اظهارداشت: كليه اخبار قابل انتشار نيست، اما در مجموع اين تماس در خصوص تحولات در زمينه اجراي برنامه اقدام مشترك صورت گرفته است، البته در تماسي كه وزير خارجه آمريكا با وزير خارجه كشورمان گرفت،‌ ظريف نارضايتي ايران را از روند برنامه اقدام مشترك ابراز كرد البته رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان با كاترين اشتون هم تماس داشته كه اين تماس‌ها و گفتگوها بسيار عادي است چرا كه براي حفظ مذاكرات و نحوه اجراي آن اين اتفاقات بسيار طبيعي است.

افخم همچنين درباره ديدار عراقچي و اشتون اظهار داشت: عراقچي قبل از ديدار با اشتون ديداري را با هلگا اشميت معاون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا برگزار كرد كه اين ديدار در چارچوب مذاكرات كارشناسي و برنامه اقدام مشترك انجام شده است و طرفين درباره از سرگيري مذاكرات در سطوح بالاتر گفتگو مي‌كنند.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي درباره تبادل اسرا بين ايران و عراق و خانواده‌هايي كه هنوز از وضعيت فرزندانشان مطلع نيستند، اضافه كرد: اين موضوع همواره مورد توجه وزارت امور خارجه و ارگان‌هاي ديگر بوده و هست و لذا گفتگو با مقامات عراقي در اين باره در دستور كار قرار دارد.

وي ادامه داد: اين گفتگوها با مقامات عراقي به تدريج در حال انجام است و به نتايجي هم رسيده‌ايم، گروههاي تفحص پيكرهاي شهدا همچنان در حال فعاليت هستند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي تصريح كرد: در حوزه‌هاي كارشناسي هم يافتن شهداي باقي‌مانده و مفقود الاثران در دستور كار ما قرار دارد و ما براي كسب هر گونه اطلاعاتي كه كمك كند خانواده‌ها از نگراني خارج شده و اين پرونده به نحوي بسته شود تلاش مي‌كنيم و اميدواريم اين نگراني‌هاي موجود كه بسيار طبيعي و قابل درك است پايان يابد.

ادامه دارد...

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن