تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820674309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا موهايتان دو شاخه مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: چرا موهايتان دو شاخه مي‌شود
به طور معمول بخش زيادي از بيماري‌هاي مو به ساختمان مو مربوط مي‌گردد، كه خشكي زياد و يا چربي بيش از اندازه مو سبب بيماري‌هاي گوناگون مي‌شود.


حسين طباطبايي متخصص پوست و مو، عضو هيئت علمي دانشگاه پزشكي تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مو خوره يا دو شاخه شدن نوك مو‌ها به علت خشكي بيش از حد ساقه‌ي مو اتفاق مي‌افتد. زماني كه ساقه‌ي مو شديدا خشك مي‌شود هر گونه ضربه‌ي معمولي حتي شانه زدن باعث شكسته شدن و دو شاخه شدن مو مي‌شود.

وي در خصوص اين‌كه چه عواملي باعث موخوره مي‌شود تصريح كرد: بعضي افراد به طور ارثي ساقه‌ي بسيار خشكي دارند و ساقه‌ موي‌ آن‌ها يك ساختمان طبيعي نيست و همچنين شكستن بيش از حد موها خصوصا در افرادي كه موهاي خود را با صابون شستشو مي‌دهند، علاوه بر كدر شدن موي سر به دليل شويندگي بسيار قوي چربي كه مورد نياز است را از بين مي‌برند.

طباطبايي ادامه داد: بعضي افراد گمان مي‌كنند كه هر چقدر بيشتر شستشو شود، بهتر است، در صورتي كه تنها با چربي‌هاي مازاد مو از بين برود، و اين عمل باعث كدر شدن مو در نتيجه مو خوره مي‌شود.

وي افزود: كساني كه موي چرب دارند، در واقع كف سر چرب دارند و اين افراد در هنگام شستشو علاوه بر زدن شامپو به كف سر، به ساقه‌ي مو نيز زده، در حالي كه محل چربي سازي پوست سر است و با اين كار موجب كم شدن چربي ساق‌ي مو و در نتيجه موخوره مي‌شوند.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران اذعان داشت: بيماري‌هايي از جمله: كم كاري تيروئيد، كم خوني و اختلالات هورموني نيز در خشكي مو تاثير گذار است و عادت بازي با ساقه‌ي مو و گذاشتن در دهان از دلايل ديگر‌ي موخوره است.

وي در پايان توصيه كرد: استفاده از شامپو‌هاي نرم كننده خصوصا در افرادي كه به طور مداوم از رنگ مو استفاده مي‌كنند، كمك بسزايي داشته و كوتاه كردن مو نيز يكي از راه‌ حل‌هاي از بين بردن مو خوره است.

انتهاي پيام/

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن