تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799024255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريم‌هاي جديد ايران خلاف توافقنامه است/يارانه‌ها فريب‌كاري احمدي‌نژاد بود


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: تحريم‌هاي جديد ايران خلاف توافقنامه است/يارانه‌ها فريب‌كاري احمدي‌نژاد بود
به گزارش بازتاب آنلاين ،رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه تصميمات مقام معظم رهبري در مذاكرات بسيار كارگشا بود، گفت: در شرايط فعلي آمريكا بايد اعتمادسازي كند.
آيت‌الله اكبر هاشمي‌رفسنجاني دقايقي پيش در ديدار با دانشگاهيان دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي استان كرمان در محل تالار حافظ دانشگاه آزاد كرمان اظهار كرد: در شرايط فعلي آمريكا بايد اعتمادسازي كند، در حال حاضر اين كشور از سوي جوامع بين‌المللي زيرسئوال رفته است.

وي با اشاره به به اينكه آمريكا تحت فشار اسرائيل، جمهوري‌خواهان و مسيحي‌هاي صهيونيست تحريم‌هاي جديدي را عليه جمهوري اسلامي وضع كرد، افزود: برخلاف توافقنامه 1+5 اين كشور چند شركت خارجي و ايراني را تحريم كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه آمريكا با اين اقدام قصد داشت به سنا اين كشور امتياز دهد و مانع از تصويب تحريم‌هاي جديد ديگري از سوي عليه ايران شود، گفت: در جلسه‌هاي اخيري كه با هيئت‌هاي اروپايي داشتم از اين عملكرد آمريكا انتقاد كردم، آن‌ها نيز با تائيد اين گفته‌ها از اين نحوه عملكرد آمريكا ابراز تعجب كردند.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به اينكه هيئت‌هاي اروپايي اعلام كرده‌اند كه بعضي از تحريم‌هايي كه توسط اتحاديه اروپا بر عليه ايران وضع شده را بر خواهيم داشت، تصريح كرد:‌ خوشبختانه در حال حاضر اوضاع به نفع ايران است زيرا دنيا متوجه شده ايران به دنبال بمب هسته‌اي نيست بلكه فناوري هسته‌اي دارد.

ايران در جريان مذاكرات هيچ امتيازي نداده بلكه امتياز هم گرفته است

وي با بيان اينكه در جريان مذاكرات ايران هيچ امتيازي نداده است، گفت: جمهوري اسلامي امتيازاتي نيز دريافت كرده كه در شرايط فعلي گفتن اين حرف‌ها زود است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه دنيا امروز فهميده كه ايران مانند گذشته شعارهاي توخالي نمي‌دهد و راه عقلاني را در پيش گرفته است، افزود: جهان هنگامي كه فهميد كشور زير بار حرف زور نمي‌رود و خواهان دستيابي به خواسته و حق مسلم خود است، راضي شد كه با ايران گفت‌وگو كند و به مذاكره اساسي بپردازد.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به اينكه مذاكرات ايران با گروه 1+5 بسيار قوي بود، افزود: در اين مذاكرات 5 كشور قوي جهان با ايران وارد مذاكره شدند كه در نهايت يك قرارداد 6 ماهه بين طرفين منعقد شد.

وي با انتقاد از برخي از رفتارها در پيش و بعد از مذاكرات ايران با گروه 1+5 گفت: خيلي‌ها تلاش كردند اين قرارداد امضا نشود و حتي پس از امضاي قرارداد اقداماتي را عملي كردند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه در قبل از مذاكرات عده‌اي قصد داشتند كه نتيجه مذاكرات به امضا نرسد، خاطرنشان كرد:‌ بعد از امضاي مذاكرات نيز برخي در داخل كشور گروه مذاكره‌كننده را سازش‌كار بنامند كه با هدايت‌هاي مقام معظم رهبري خنثي شد.

تصميمات مقام معظم رهبري در مذاكرات بسيار كارگشا بود

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينكه تصميمات مقام معظم رهبري در مذاكرات بسيار كارگشا بود، افزود: خوشبختانه توصيه‌هاي مقام معظم رهبري در 3 مقطع براي كشور بسيار كارگشا بود كه يك مورد آن در هنگام انتخابات بود كه معظم‌له در آن مقطع فرمودند راي مردم حق‌الناس است و بايد از آن صيانت شود.

وي با بيان اينكه در قرآن و اسلام نيز بر مشورت گرفتن و بهره‌گيري از آرا و نظر مردم تاكيد شده است، گفت: پيامبر اسلام به جز در وحي در ساير امور از راي همكارانش استفاده مي‌كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: بايد اين اصل كه خواسته مردم است همواره در جامعه نهادينه شود و مردم نيز نبايد از حقشان بگذرند.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينكه در شروع مذاكرات يك موج بزرگ از رسانه‌ها اعلام كردند تيم مذاكره مي‌خواهد كشور را بفروشد، اظهار كرد: در آن مقطع نيز مقام معظم رهبري از اين تيم حمايت كردند و فرمودند نبايد آن‌ها را سازش‌كار ناميد.

وي با بيان اينكه بعد از مذاكرات نيز گروهي اعتراض داشتند كه صدا و هياهو از صداوسيما شنيده شد، گفت: مقام معظم رهبري در پاسخ به نامه رئيس‌جمهور از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي تشكر كردند و آن‌ها را فرزندان نظام معرفي كردند.

در مرحله آغاز شكست تحريم‌ها و گرفتن حقمان هستيم

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه در حال حاضر در مرحله آغاز شكست تحريم‌ها و گرفتن حقمان هستيم، گفت: بايد در عرض 6 ماه ثابت شود كه ايران اهل تعامل و گفت‌وگو است.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينكه در حال حاضر آمريكا بايد اعتمادسازي كند، گفت: در حال حاضر اين سئوال مطرح است كه آيا مي‌شود به آمريكا اعتماد كرد و يا خير؟

وي با تاكيد بر اينكه در حال حاضر راه‌ها باز شده است، افزود: اگر همه تلاش‌هاي دولت به نتيجه برسد درها به روي نيروهاي مخلص و تحصيل‌كرده كه 25 درصد آن‌ها بيكار هستند باز مي‌شود و اوضاع بهتري در پيش رو است.

بدهي 3700 ميليارد توماني دانشگاه آزاد

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وضعيت فعلي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: در حال حاضر اين دانشگاه با 450 واحد و مركز دانشگاهي بيش از 3700 ميليارد تومان بدهي دارد.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد بر اينكه اين دانشگاه مال ملت است و متعلق به هيچ فرد و يا گروهي نيست، افزود: هيئت موسس، هيئت امنا و يا مديران اين دانشگاه هيچ مالكيتي ندارند و تنها حق مديريت در اين مركز دانشگاهي و علمي كشور را بر عهده دارند.

وي با انتقاد از سياست‌هاي دولت قبل اظهار كرد: اين دولت از زماني كه تبليغات انتخاباتي خود را شروع كرد هدفش تضعيف دانشگاه آزاد بود به طوري كه امروز اين دانشگاه بيش از 3700 ميليارد تومان بدهي دارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: اگر اين دانشگاه بخواهد كارش پيش برود بايد علاوه بر پرداخت قبض‌ها درآمدزايي كند.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني تصريح كرد: مديريت اين واحد عظيم دانشگاهي بايد عرضه داشته باشد قرض‌هايش را بدهد و در كنار آن حق و حقوق اعضاي هيئت علمي و كاركنانش را نيز افزايش دهد.

افزايش حقوق اساتيد و كاركنان تحت پوشش دانشگاه آزاد در دستور كار است

وي با بيان اينكه افزايش حقوق اساتيد و كاركنان تحت پوشش دانشگاه آزاد در دستور كار است و در موقع خودش اعلام مي‌شود، گفت: اين دانشگاه داراي هيئت موسس است كه در حال حاضر 4 نفر آن باقيمانده‌ است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اعضاي هيئت موسس دانشگاه اظهار كرد: اين هيئت از 5 نفر تشكيل شده بود كه مقام معظم رهبري، مرحوم موسوي‌اردبيلي، ميرحسين موسوي و خود بنده از جمله اعضاي آن بوده‌ايم.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينكه شايد تا 10 سال ديگر هيچ‌يك از ماها نباشيم، گفت: اين دانشگاه براي نسل‌هاي ديگر باقي مي‌ماند و خدمت‌رساني مي‌كند

دانشگاه آزاد بدون وابستگي به هيچ دولت‌هاي تاسيس شده است

وي با تاكيد بر اينكه دانشگاه آزاد بدون وابستگي به دولت‌هاي پيشين راه‌اندازي و تاسيس شده است، افزود: در حال حاضر مردم به خواست و هزينه خود در اين دانشگاه تحصيل و مدارج علمي را كسب مي‌كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه در دولت خودم به فارغ‌التحيصلان دانشگاه آزاد توصيه كرده‌ام طرح‌هاي ملي را بر عهده بگيرند، اظهار كرد: يكي از اين طرح‌ها طرح آبخوان‌داري بود كه براساس اين طرح در كوه‌ها، دشت‌ها و دهانه دره‌ها آب‌هاي ناشي از بارندگي‌ها جمع‌آوري و در كنار آن اقدام به جنگل‌كاري شده و سبب مي‌شد تا علاوه بر جلوگيري از هدر رفتن آب‌هاي سطحي سبب افزايش آب‌هاي زيرسطحي شود.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينكه در حال حاضر دانشگاه آزاد بيش از 5 ميليون فارغ‌التحصيل دارد، افزود: بايد نتيجه تحقيقات و اختراعات اساتيد و دانشگاهيان و دانشجويان به توليد تبديل شود.

ضرورت تجاري‌سازي اختراعات و تحقيقات دانشگاهيان

وي با تاكيد بر اينكه در حال حاضر نتيجه مطالعات و تحقيقات و اختراعات دانشگاهيان تنها در دانشگاه‌ها به نمايش گذاشته مي‌شود، بيان كرد: بايد اين اختراعات از نمايشگاه‌ها خارج شود و به سوي توليد و تجاري‌سازي و استفاده هدايت شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه به زودي پرديس‌ها و پارك‌هاي متعددي در واحدهاي دانشگاهي دانشگاه آزادي اسلامي كه داراي امكانات هستند تاسيس مي‌شود، خاطرنشان كرد: اين پارك‌هاي علمي مي‌توانند در توليد فناوري‌هاي جديد نقش مهمي ايفا كنند.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به اينكه توسعه بايد بر مبنا و معيار دانش باشد، گفت: اين اصل مورد تاكيد مقام معظم رهبري نيز است كه متاسفانه در دولت قبل به آن عمل نشد.

سياست آتي دانشگاه آزاد افزايش سطح مقاطع تكميلي در تمام واحد‌ها است

وي با تاكيد بر اينكه دانشگاه‌ها بايد با انجام‌ كارهاي پژوهشي و تحقيقاتي علاوه بر كمك به اقتصاد و توسعه كشور براي ايران اسلامي اعتبار جهاني كسب كنند، تصريح كرد: سياست آتي دانشگاه آزاد اسلامي افزايش سطح مقاطع تكميلي در كليه واحدهاي دانشگاهي است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ارتباط با دانشگاه‌هاي غيردولتي دنيا را براي دانشگاه آزاد بسيار ضروري دانست و گفت: بايد ارتباط متقابل و دعوت از دانشمندان ايران مقيم خارج از كشور سطح دانش كشور را افزايش داد.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني نبود مراكز تحقيقاتي را يكي از نقاط ضعف كشور دانست و عنوان كرد:‌ بايد دانشگاه بزرگي مثل دانشگاه تهران مركز تحقيقاتي داشته باشد و از اين طريق درآمدزايي كند.

وي با بيان اينكه دانشگاه آزاد از كارهاي بزرگي بود كه با اراده و حمايت امام راحل شكل گرفت، گفت: دانشجو در دوران تحصيلي نبايد به لحاظ تامين مخارج تحصيلي خود نگراني داشته باشد بلكه بايد با فراغت روحيه تنها در راه كسب علم و دانش تلاش كند.

بخشي از مشكلات فعلي دانشگاه آزاد ناشي از تصميمات نسنجيده دولت احمدي‌نژاد است

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني بخشي از مشكلات امروز دانشگاه آزاد اسلامي را در سايه تصميمات نسنجيده دولت گذشته برشمرد و گفت: در حال حاضر اين دانشگاه كوله‌باري از بدهي و مشكلات را به همراه دارد.

وي با انتقاد ازسياست‌هاي دولت احمدي‌نژاد افزود: براساس تصميمات نسنجيده اين دولت يا بايد تسليم مي‌شديم و يا با جهان وارد جنگ مي‌شديم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه دولت پيشين تحريم‌ها را ورق پاره توصيف مي‌كرد، اظهار كرد: عليرغم شعارهاي توخالي دولت قبل راهكاري جز تسليم شدن و يا پذيرش جنگ وجود نداشت.

ديگر نمي‌خواهيم با دنيا وارد جنگ شويم

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينكه ما جنگ را كشيده ايم و نمي‌خواهيم با دنيا وارد جنگ شويم، گفت: خوشبختانه مردم با يك تصميم عاقلانه راه را باز كردند و در سالم‌ترين انتخابات زمان خود شركت كردند كه البته آن‌هايي كه اميدوار بودند شركت كردند اما آن‌هايي كه اميدوار نبودند در انتخابات شركت نداشتند كه اگر آن‌ها نيز مشاركت مي‌كردند آمارها بالاتر مي‌رفت.

وي با بيان اينكه جامعه امروز جامعه‌اي بافرهنگ، آگاه و روشنفكر است، گفت:‌ اين جامعه فهميد كه سرنوشت بدي تهديدش مي‌كند و احتياج دارد به كساني كه راه درست را به آنها نشان دهند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه در حال حاضر با انتخاب مردم اوضاع كشور در داخل و خارج عوض شده است، افزود: در گذشته عده‌اي فكر مي‌كردند كه چون دولت گذشته به روستائيان پول مي‌دهد هر فردي كه اين دولت معرفي كند از راي بالايي برخوردار است.

يارانه‌ها يك فريبكاري از سوي دولت احمدي‌نژاد بود

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينكه پول يارانه‌ها يك فريبكاري از سوي دولت احمدي‌نژاد بود، گفت: دولت احمدي نژاد در طول سال 2 و 3 برابر پول يارانه‌ها را به شكلي ديگر دريافت مي‌كرد اما منت آن را براي مردم داشت.

وي با بيان اينكه احمدي‌نژاد در انتخابات از فردي خاص حمايت كرد، گفت: اگرچه نامش را نبرد اما از تبار خودش بود و در مجلس نيز افرادي طرفدار آن بودند.

بيشترين راي روحاني از روستائيان و شهرنشينان باتدبير به دست آمد

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همان روستائياني كه عده‌اي خيال مي‌كردند كه راي مورد نظر احمدي‌نژاد را دارند ما را به ميدان آورده‌اند، خاطرنشان كرد: بيشترين راي‌هاي دولت جديد از روستائيان و يا شهرنشينان آگاه و باتدبير به دست آمد.

هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينكه ما با راي اين مردم به ميدان آمده‌ايم افزود: امروز دنيا فهميده كه ملت ايران تفكري بر مبناي تعامل و همكاري دارد و اين ملت هرگز نمي‌خواهد زيربار حرف زور كشوري برود.

ديگر مردم زيربار شعارهاي توخالي نمي‌روند

وي با تاكيد بر اينكه مردم امروز ديگر زيربار شعارهاي توخالي نمي‌روند، تصريح كرد: خوشبختانه مردم ايران راه عقلاني را انتخاب كردند تا كشور را از يك بن‌بست نجات دهند.

نظر شما:
------------

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن