تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801935806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريم‌هاي آمريكا دليل ترك ميز مذاكره از سوي ايران/ عراقچي: بازي دوگانه خلاف روح توافقنامه ژنو است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تحريم‌هاي آمريكا دليل ترك ميز مذاكره از سوي ايران/ عراقچي: بازي دوگانه خلاف روح توافقنامه ژنو است
در حالي كارشناسان ايران و 1+5 بيش از 4 روز مذاكرات كارشناسي را در وين پشت سر مي گذاشتند، آمريكا با اعمال تحريم هاي جديد باعث ترك ميز مذاكره از سوي ايران شد و همزمان اين اقدام واشنگتن هشدار مجدد مقامات ايران به اقدامات به آمريكا را برانگيخت.

به گزارش خبرنگار مهر، مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 از دوشنبه هفته اي كه گذشت در وين آغاز شد و عباس عراقچي مذاكره كننده ارشد ايران اعلام كرد كه در پايان اين مذاكرات تاريخ شروع به كار گام اول و مكانيزم اقداماتي كه هر دو طرف بايد انجام دهند و ساز و كارهاي اجرايي آن اعلام مي شود.

شب گذشته خبرگزاري رويترز اعلام كرد كه دولت آمريكا روز گذشته چند شركت و فرد ديگر را در فهرست تحريم هاي ايران قرار داد، بر اساس بيانيه منتشر شده از سوي وزارتخانه هاي خارجه و دارايي آمريكا اين شركت ها و افراد به دليل حمايت از برنامه هسته اي ايران مورد تحريم قرار گرفته اند.

در اين بيانيه تصريح شده است: قرار دادن نام افراد و شركت هاي جديد در فهرست تحريم ايران نشان مي دهد توافق هسته اي اخير در تلاش هاي مداوم ما براي تعقيب و مجازات آن هايي كه از برنامه هسته اي ايران حمايت مي كنند يا در پي فرار از تحريم هاي ما هستند تاثيري نمي گذارد و نخواهد گذاشت.

از جمله شركت هايي كه هدف تحريم قرار گرفته اند شركت هاي ميد اويل آسيا و سينگا تانكرز هستند كه مقر هر دو در سنگاپور قرار دارد. اين شركت ها متهم هستند به ايران براي دستابي به منابع مالي از طريق يك بانك خارجي و به نيابت از شركت ملي نفتكش ايران كمك كرده اند.

همچنين يك تبعه اوكراين به نام ويتالي سوكولنكو و شركت تحت مالكيتش به نام فرلند به دليل كمك به فروش نفت ايران تحريم شده اند.

اما انتشار اين خبر و اعمال تحريم هاي جديد در حالي صورت گرفت كه تيم كارشناسي مذاكره كننده هسته اي ايران در وين به سر مي برد و اين مذاكرات كه به منظور به دست آوردن راهكارهاي دست يابي به راهكار اجرايي توافق ژنو انجام مي شد شب گذشته با ترك مذاكرات از سوي هيأت ايراني قطع شد.

ترك مذاكرات از سوي ايران در حالي است كه منابع غربي از جمله رويترز خبر از ادامه مذاكرات در روزهاي جمعه، شنبه و يكشنبه هم داده اند و بر اين اساس به نظر مي رسد تحريم هاي جديد آمريكا كه بر خلاف توافق ژنو و برنامه كار مشترك بوده است ، در ترك مذاكرات از سوي ايران بي تأثير نيست .

در همين زمينه منابع مطلع نيز به خبرنگار مهر گفته اند كه مذاكرات به دليل تحريم هاي جديد آمريكا از سوي هيأت ايراني متوقف شده است. تيم مذاكره كننده ايران به دليل عدم تعهد آمريكا به توافق مذاكرات را در اين مرحله متوقف كرده و به پايتخت باز مي گردد.

سيد عباس عراقچي ، عضو ارشد تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان نيز درباره تحريم هاي جديدي كه شب گذشته از سوي خزانه‌داري آمريكا عليه چندين شركت ايراني و بين المللي اعمال شد، گفت: در چند روز گذشته بعد از مذاكرات ژنو با سردرگمي و عدم تصميم گيري و سياست هاي نامشخص دولت آمريكا روبرو بوده ايم بخصوص اينكه از يك طرف در كنگره تلاش مي كردند جلوي تحريم هاي جديدي را بگيرند و از طرف ديگر شركت هاي جديدي را به ليست تحريم ها اضافه مي كنند.

وي افزود: اين بازي دوگانه و سردرگمي به نفع فضاي مذاكراتي نيست و خلاف روح توافقنامه ژنو است.

عراقچي خاطرنشان كرد: البته آمريكا معتقد است تحريم اين شركت ها مربوط به تحريم هاي گذشته بوده و به دليل عدم رعايت تحريم ها شركت هاي جديدي در ليست قرار گرفته اند اما به هر حال در شرايط فعلي كه قرار است فضاي همكاري داشته باشيم اين روند سازنده نيست.

وي با انتقاد از تحريم هاي آمريكا تاكيد كرد: اين رويكرد سازنده نيست و آن را خلاف حسن نيت مي دانيم و در حال حاضر نيز در حال بررسي هستيم و عمل لازم را اتخاذ مي‌كنيم.

به گزارش مهر، مرضيه افخم، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در خصوص تحريم هاي اخير وزارت خانه هاي خزانه داري و خارجه آمريكا در مورد به اصطلاح "تحريمهاي جديد آمريكا عليه حاميان برنامه اتمي ايران" اظهار داشت: متاسفانه شاهد يك سر در گمي جدي در رويكرد ، تصميمات و اظهارات مقامات آمريكايي هستيم و در حاليكه مقامات دولت آمريكا به ظاهر در حال توجيه بخشهاي قانونگذاري ايالات متحده براي خودداري از تصويب تحريم هاي جديد عليه جمهوري اسلامي ايران و در چارچوب پيشبرد طرح اقدام مشترك جمهوري اسلامي ايران و گروه ١+٥ هستند ، ازسوي ديگر در اقدامي سوال برانگيز وزارت هاي خزانه داري و خارجه امريكا در اقدامي غير سازنده و در مسير رويكردهاي قبلي كه بارها از سوي مقامات بلندپايه آمريكا ناموفق بودن آن به صراحت مورد تاكيد قرار گرفته است ، مجددا به اين اقدام تكراري و بي فايده مبادرت كرده و مجموعه هايي از ايران و چند شركت خارجي را در فهرست تحريم ها قرار داده اند.

افخم با اشاره به اينكه گروهي در داخل و خارج از دولت آمريكا تلاش دارند توافق ژنو را از بين ببرند، گفت: اين افراد با درك ناقص و بدفهمي خيال مي كنند كه تحريم ها و نه رسيدن به تفاهم راه حل نهايي است.

سخنگوي وزارت امور خارجه با تاكيد بر جديت جمهوري اسلامي ايران براي رفع نگرانيهاي منطقي طرفهاي گفتگو در خصوص برنامه صلح آميز هسته اي ايران ، ضمن انتقاد شديد از اقدام اخير افزود: اينگونه اقدامات را غيرسازنده و خارج از مسير تفاهم انجام شده در ژنو ارزيابي نموده و دولت ايالات متحده آمريكا را به پايبندي ، واقع بيني و مرعوب نگرديدن در برابر برخي تندروهاي مخالف روند مذاكرات ژنو توصيه مي كنيم.

افخم افزود: مسئوليت عواقب اقدامات نسنجيده تماما بر عهده دولت امريكا است.

بر اساس توافق نامه اي كه ايران با كشورهاي 1+5 در ژنو داشتند، اعمال هر گونه تحريم جديد بر عليه ايران بايد متوقف شود و اعمال تحريم هاي جديد آمريكا بر عليه شركت هاي ايراني كاملا بر خلاف اين توافق نامه است .

مسئولان ايراني پيش از اين نيز بارها اعلام كرده بودند كه هيچ اعتمادي از سوي ملت ايران به آمريكا وجود ندارد و در صورتي كه آمريكا به تعهدات خود پايبند نباشد ايران روند همكاريها را قطع خواهد كرد.

كد خبر: 2194645

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۲ - ۱۵:۴۷

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن