تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819368620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفت وگوي خبــــري درخواست افزايش 25 درصدي حقوق مستمري‌بگيران تأمين اجتماعي


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: گفت وگوي خبــــري درخواست افزايش 25 درصدي حقوق مستمري‌بگيران تأمين اجتماعي
سيدحسين قاآني

در شرايطي كه در بودجه سال آينده ميزان افزايش حقوق كاركنان دولت 18 درصد اعلام شده، بازنشستگان و مستمري‌بگيران سازمان تأمين اجتماعي خواستار افزايش حقوق بر‌اساس نرخ تورم اعلامي از سوي بانك مركزي هستند. به همين منظور با محمد اسدي دبير كانون عالي بازنشستگان و مستمري‌بگيران تأمين اجتماعي در خصوص افزايش حقوق بازنشستگان در سال 93 به گفت‌و‌گو پرداختيم كه در زير مي‌خوانيد.
دولت با توجه به وضعيت ركود تورمي و شرايط نامناسب اقتصادي كشور در بودجه سال آينده حقوق شاغلان و كاركنان را 18 درصد اعلام كرده است. شما به عنوان نماينده جامعه بازنشستگان تأمين اجتماعي در اين زمينه چه نظري داريد؟
كانون عالي مستمري‌بگيران و بازنشستگان ضمن اينكه از خدمات و اقدامات 100 روزه دولت در بحث مهار تورم قدرداني مي‌كند، انتظار دارد در خصوص بهبود معيشت اقتصادي و افزايش سالانه حقوق بازنشستگان و مستمري‌بگيران تأمين اجتماعي تصميمات اثرگذار و متناسب با شرايط اقتصادي گرفته شود تا اين گروه از افراد جامعه بتوانند به راحتي امرار معاش كنند.
براساس آمار منتشر شده از سوي سازمان تأمين اجتماعي، در حال حاضر بيش از 2 ميليون و 200 هزار مستمري‌بگير و بازماندگان آنها تحت پوشش اين نهاد عمومي غيردولتي هستند. از طرفي اين سازمان از نظر منابع مالي و اقتصادي نيز در وضعيت مناسبي قرار ندارد. كانون براي افزايش حقوق در سال آينده چه پيشنهادي دارد؟
ما معتقديم به‌رغم كمبود منابع مالي و نقدينگي در كشور، دولت قانون را اجرا كند چرا كه در ماده 96 قانون تأمين اجتماعي به صراحت اعلام شده است سازمان تأمين اجتماعي مكلف است حداقل سالي يك بار و حتي مي‌تواند بيشتر از اين براساس نرخ تورم اعلامي از سوي بانك مركزي و ايجاد شرايط مناسب زندگي حقوق بازنشستگان و مستمري‌بگيران تحت پوش خود را افزايش دهد؛ از اين رو بازنشستگان تأمين اجتماعي كه 70 درصد از اين افراد زحمتكش و كم درآمد جزو اقشار ضعيف جامعه هستند و حداقل حقوق را دريافت مي‌كنند، انتظار دارند دريافتي آنها به نحوي افزايش پيدا كند كه پاسخگوي نيازهاي اولي و ضروري آنان باشد. باور بفرماييد برخي از بازنشستگان در گذراندن زندگي به علت هزينه‌هاي جانبي چون درمان، اجاره مسكن و شهريه دانشگاه فرزندشان به سختي زندگي مي‌كنند.
لطفاً به طور مشخص بفرماييد كه افزايش چند درصدي حقوق مورد نظر كانون است؟
براساس گفته‌هاي مسئولان اقتصادي دولت، ميزان نرخ تورم تا پايان سال 25 درصد خواهد بود. ما نيز پيشنهاد مي‌كنيم حقوق جامعه بزرگ بازنشستگان و مستمري بگيران به همين ميزان افزايش يابد تا شايد از اين طريق بخشي از مشكلات اقتصادي آنان كاهش پيدا كند.
طي سال‌هاي گذشته يكي از مهم‌ترين مطالبات بازنشستگان و مستمري‌بگيران تأمين اجتماعي، اختصاص كمك هزينه‌هاي غيرنقدي از سوي دولت است. در اين زمينه كانون چه پيشنهادي دارد؟
ما از مسئولان دولت بويژه مديرعامل و هيأت مديره سازمان تأمين اجتماعي انتظار داريم در زمينه درمان بازنشستگان و اختصاص كمك هزينه‌هاي غيرنقدي در قالب سبد كالا تمهيداتي بينديشند تا اين افراد هم همانند ديگر بازنشستگان كشوري و لشكري از حمايت‌هاي دولت برخوردار شوند و احساس تبعيض و بيگانگي نكنند.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن